افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

تسهیل توجه قضایی و حقوقی به مردم با استفاده از ابزارهای فناورانه

  • کد خبر : 195932
تسهیل توجه قضایی و حقوقی به مردم با استفاده از ابزارهای فناورانه

به گزارش بازار، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژی امروز دوشنبه (25 بهمن) در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه قضایی، افزود: اقدامات و ابتکارات «مرکز قوه قضاییه». آمار و فناوری اطلاعات» در یک سال. مورد دوم قابل ستایش است. در نتیجه اقدامات انجام شده در این زمینه، میزان […]

به گزارش بازار، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژی امروز دوشنبه (25 بهمن) در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه قضایی، افزود: اقدامات و ابتکارات «مرکز قوه قضاییه». آمار و فناوری اطلاعات» در یک سال. مورد دوم قابل ستایش است. در نتیجه اقدامات انجام شده در این زمینه، میزان هزینه ها در برخی امور کاهش یافته و سهولت و سرعت خدمت رسانی به مردم در مراجع قضایی افزایش یافته است. این مسیر آغاز شده باید با قوت ادامه یابد.

محسنی اجیعی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت موسی کاظم (علیه السلام) و گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: 19 بهمن سالروز بیعت همافران با امام (ره) را گرامی می داریم. این سوگند شگفت انگیز وفاداری نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اقدام در همافران در 19 بهمن، سوگند وفاداری به جهاد مقدس بود که امام عظیم الشأن از آن جمله بود. -شان فرمانده همه کاره آن جهاد بود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به پیروزی پرافتخار تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران مقابل ژاپن در جام ملت های آسیا افزود: پیروزی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بر ملی پوش ژاپنی که به برکت تلاش و اراده ملی پوشان کشور مایه خرسندی و افتخار مردم است. بعد از این برد دیدیم که ملی پوشان کشورمان به شکرانه سجده کردند و این موفقیت را مرهون عنایات خداوند دانستند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به فرا رسیدن 27 رجب عید مبعث، ضمن تبریک این عید بزرگ، تصریح کرد: میلاد پیامبر اکرم (ص) نعمتی بی بدیل بود. پس از وقفه ای که بر اثر مبعوث بود و ظلمت و فساد جهان را فرا گرفت، خداوند متعال رحمت کرد و پیامبر اعظم را مبعوث کرد و در نتیجه این نعمت بزرگ، وحدت و صلح و نور در جهان ظاهر شد. نعمت هستی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان یک انسان بزرگوار پرورش یافت و تمدن رهایی بخش اسلام پدید آمد.

محسنی آژه ای گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام برای تکمیل فضایل اخلاقی مبعوث شد. بنابراین ما به عنوان پیروان حضرتش باید در ایجاد و تقویت فضایل اخلاقی در خود، خانواده و جامعه خود کوشا باشیم و نگذاریم اخلاق در خود و جامعه ما افول کند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قیام امام خمینی (ره) تداوم نعمت خداوند بر نبوت بود و انقلاب امام (ره) نیز مضمون و محتوای نبوت را در دوران معاصر تجدید کرد. امام بزرگوار با وصلت و توکل بر خدا انقلاب بزرگی را رهبری کردند که در نتیجه آن کاخ ظلم و ویرانی طاغوت فروریخت.

محسنی اجیعی با تبیین ابعاد شخصیت و مبارزات امام راحل اظهار داشت: امام (ره) دشمن و روش او را شناخت و با جهاد خود او را ذلیل کرد. امام عظیم الشان به مردم اعتماد کرد و از توانایی های آنان بهره برد. امام (ره) مانند اجداد پاک خود بشیر و نذیر بود و در برابر مردم و مستضعفان دلسوز بود و محکم و بدون ذره ای ترس در برابر ظالمان و مستکبران و زورمندان ایستاد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به فرا رسیدن 22 بهمن گفت: دشمنان تهمت زده، حقیر و کوته فکر ما در صدد ایجاد جدایی بین مردم و نظام اسلامی هستند. اما در 22 بهمن همه خواهند دید که ملت انقلابی ایران به ویژه جوانان پرشور مانند همیشه در راهپیمایی که دشمن را می شکند و پیروزی انقلاب را جشن می گیرد و بار دیگر دشمن را ذلیل می کند، حضور حماسی خواهد داشت.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نقش برجسته قوه قضائیه در تحقق و توسعه عدالت در همه عرصه ها، گفت: قوه قضائیه متولی تحقق و توسعه عدالت است. برای این کار بیش از هر چیز باید عدالت در گفتار و مواضع و رفتار ما متجلی باشد و مراقب باشیم از دایره عدالت و انصاف خارج نشویم.

محسنی آژه ای با اشاره به دستاوردهای «سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» و محاکم قضایی در توسعه خدمات رسانی به مردم، اقدامات انجام شده در «مرکز اطلاعات و حراست قضایی» را برشمرد و افزود: حفاظت و حمایت دادگاه مرکز اطلاعات، رویکرد خود را تغییر داده و به جنبه حفاظتی خود افزوده است، البته در موارد و مواقع ضروری، متخلفان توسط مرکز حفاظت و اطلاعات تحت تعقیب قرار می‌گرفتند و اقدامات قانونی علیه آنان انجام می‌شد.

رئیس قوه قضائیه همچنین اقدامات و دستاوردهای «سازمان تعزیرات و اقدامات امنیتی و تربیتی کشور» را برجسته کرد و گفت: اقدامات سازمان تعزیرات در سال گذشته برای بهبود وضعیت زندان ها و زندانیان انجام شده است. آنها شایسته ستایش هستند.

محسنی اجیعی افزود: سازمان زندان در سال گذشته تلاش زیادی برای اجتماعی کردن زندانیان، حرفه آموزی و توجه به خانواده زندانیان انجام داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.