افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

تاکید ایران و آفریقای جنوبی بر توسعه همکاری ها در بخش انرژی

  • کد خبر : 377568
تاکید ایران و آفریقای جنوبی بر توسعه همکاری ها در بخش انرژی

به گزارش بازار، در این دیدار وزیر نیرو با اشاره به توانمندی ها و توانمندی های ایران در حوزه انرژی گفت: آمادگی داریم این توانمندی های فنی و تخصصی را با کشورهای عضو بریکس از جمله آفریقای جنوبی به اشتراک بگذاریم. در این دیدار که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیئت های […]

به گزارش بازار، در این دیدار وزیر نیرو با اشاره به توانمندی ها و توانمندی های ایران در حوزه انرژی گفت: آمادگی داریم این توانمندی های فنی و تخصصی را با کشورهای عضو بریکس از جمله آفریقای جنوبی به اشتراک بگذاریم.

در این دیدار که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیئت های دو کشور برگزار شد، «علی آبادی» و «منتاشی» بر گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه استفاده از دانش و دانش تاکید کردند. تجربه مهندسان ایرانی در صنعت برق آفریقای جنوبی. در این نشست همچنین طرفین در خصوص همکاری در هوشمندسازی زنجیره تولید و مصرف برق، تبادل تجربیات در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و پایدار از جمله تولید انرژی خورشیدی و بادی و همچنین استفاده از انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. از فناوری های جدید

وزیر نیرو که با دعوت رسمی برای شرکت در اجلاس وزرای انرژی برجام به مسکو سفر کرده است، پیشنهادات و نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همکاری ها در چارچوب این خوشه بیان کرد.

این نشست یکی از حدود 250 رویداد گروه بریکس بود که در دوره ریاست دوره ای این گروه در سال 2024 برنامه ریزی شده است. مقامات جمهوری اسلامی ایران، روسیه، برزیل، هند، چین، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی و اتیوپی در این نشست شرکت کردند. امارات متحده عربی. عربستان سعودی که از اوایل سال 2024 به برجام دعوت شده و حضور کمرنگی در رویدادهای این گروه داشته است، در نشست وزرای انرژی بریکس نیز غایب بود.

علی آبادی همچنین بعدازظهر پنجشنبه در نشست عمومی هفته انرژی مسکو که با حضور و سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شد، شرکت کرد.

رویداد هفته انرژی روسیه روز پنجشنبه با شعار «همکاری در زمینه انرژی در دنیای چند قطبی» در مسکو آغاز شد. این رویداد سه روز طول می کشد.

از دیگر برنامه های علی آبادی در این سفر می توان به دیدار سرگئی تسیلیوف وزیر انرژی روسیه و معاون مدیر سازمان انرژی ملی چین و هونگ سان و بازدید از بزرگترین شرکت شبکه برق مسکو اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.