افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

تامین زمین برای ساخت مدرسه در روستاهای زیر 25 هزار نفر – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 163497
تامین زمین برای ساخت مدرسه در روستاهای زیر 25 هزار نفر – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم نامه ای بین حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و غلامرضا صالحی مدیرعامل بنیاد آموزش و پرورش منعقد شد. انقلاب اسلامی است. غلامرضا صالحی مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه امضای این تفاهم نامه اعلام کرد: در اجرای […]

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم نامه ای بین حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و غلامرضا صالحی مدیرعامل بنیاد آموزش و پرورش منعقد شد. انقلاب اسلامی است.

غلامرضا صالحی مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه امضای این تفاهم نامه اعلام کرد: در اجرای نهضت مسکن ملی در روستاها و شهرهای کوچک باید به تامین امکانات آموزشی و خدمات آموزشی توجه ویژه شود. به طوری که ساکنان واحدهای جدید برای دسترسی به خدمات آموزشی تحت فشار قرار نگیرند.

صالحی گفت: در بسیاری از شهرک های جدید با وجود تامین زمین لازم برای راه اندازی مراکز آموزشی، به دلیل کمبود اعتبارات مالی هیچ اقدامی از سوی متولیان انجام نشده است. اگر قبل از اجرای برنامه حرکت ملی در روستاها و شهرهای کوچک به فکر ارائه سرانه آموزش به ساکنان نباشیم، در آینده با بحران مواجه خواهیم شد.

صالحی گفت: بنیاد مسکن حاضر است 70 درصد هزینه ساخت مدارس و مراکز آموزشی در روستاهای اراضی مسکونی تحت اختیار خود را تامین و با کمک خیرین مدارس مورد نیاز پروژه های جدید نهضت ملی را تکمیل کند. . . بنیاد مسکن در قالب تفاهم‌نامه‌ای اخیر متعهد شده است به شرط تامین زمین از اراضی دولتی یا منابع ملی و آسفالت معابر منتهی به مدارس و فضاهای آموزشی، فضایی را برای کاربری‌های آموزشی در پروژه‌های پیشرو روستایی فراهم کند. در محدوده های روستایی.

کمبود 50 میلیون متر مربع زمین در نقاط مختلف کشور

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز هنگام امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: متاسفانه در گذشته زمین مورد نیاز برای ایجاد فضای آموزشی و ساخت و ساز بوده است. مدرسه ای در کنار واحدهای مسکن مهر یافت نشد و اکنون به دلیل کمبود زمین و گرانی ساخت و ساز، امکان تامین فضای آموزشی در اطراف بسیاری از پروژه های مسکن مهر وجود ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: علاوه بر این مشکل، حداقل 50 میلیون متر مربع زمین در نقاط مختلف کشور برای رسیدن به سرانه آموزشی مورد نیاز برای اجرای سند تحول نظام آموزشی کم داریم. . آموزش و پرورش به زودی بخشی از اموال و دارایی های خود را در قالب برنامه بهره وری دارایی دولت برای تامین سرمایه مورد نیاز برای ایجاد مراکز آموزشی در مناطق نیازمند واگذار می کند.

وی ابراز امیدواری کرد در اجرای برنامه های نهضت ملی مسکن و در رابطه با سند تحول نظام آموزشی، مدارس به کانون توسعه و پیشرفت محلات جدید تبدیل شود و بار مراکز آموزشی را بر دوش خود قرار دهد. به گونه ای انجام شود که سایر کاربری های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در دسترس باشد، آسان باشد و دانش آموزان در محیطی سالم رشد کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.