افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

بی توجهی به توانمندی های بومی در حوزه فناوری اطلاعات – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 117854
بی توجهی به توانمندی های بومی در حوزه فناوری اطلاعات – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر ، مصطفی بهی صبح پنجشنبه در سومین جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی بیرجند، همکاری با بخش خصوصی را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضروری دانست و اظهار داشت: : حمایت از توسعه اقتصاد شرکت های دیجیتال و بخش خصوصی را باید قطعه بزرگی از […]

به گزارش خبرنگار مهر ، مصطفی بهی صبح پنجشنبه در سومین جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی بیرجند، همکاری با بخش خصوصی را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضروری دانست و اظهار داشت: : حمایت از توسعه اقتصاد شرکت های دیجیتال و بخش خصوصی را باید قطعه بزرگی از پازل فناوری اطلاعات دانست.

وی تصریح کرد: بدون شک هر چقدر هم توسعه زیرساخت ها به خوبی انجام شود و آخرین فناوری ها از نظر دسترسی به کار گرفته شود، اما بخش خصوصی وجود ندارد که از این قابلیت ها به نفع مردم استفاده کند، بیشترین تلاش ها باقی خواهد ماند. بی ثمر .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه فعلی تنها توسعه و توسعه زیرساخت ها در زمینه ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت در دنیا نیست، افزود: برگزاری نمایشگاه های فناوری اطلاعات. یک فرصت عالی است توانمندی های بخش فناوری اطلاعات استان را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی یکی از مشتریان اصلی بخش خصوصی است، حضور این دو بخش در کنار هم در نمایشگاه نباید باعث شود بخش خصوصی رسالت اصلی خود را فراموش کند، گفت: بخش دولتی باید برای بهره برداری از خصوصی تلاش کند. بخش بخش و نه فقط ارائه خدمات در نظر بگیرید.

متأسفانه نگاه بخش دولتی خراسان جنوبی به سایر استان ها در استفاده از فناوری اطلاعات است و می گوید: اگرچه شرکت های بزرگ با مجوز ملی در استان وجود دارد، اما بخش دولتی از آنها غفلت می کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آسیب شناسی مشکلات فناوری اطلاعات در بخش دولتی است، گفت: دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی باید از ظرفیت های موجود بهره ببرند. شرکت های استان

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه باید از بخش خصوصی انتقاد کرد، گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مجدانه تلاش خواهد کرد تا اپراتورها و شرکت های مهم کشوری در این نمایشگاه حضور یابند.

بهی ادامه داد: پس از تایید تاریخ برگزاری نمایشگاه، اداره کل ارتباطات تلاش می کند شرکت های داخلی سایر استان ها را به نحو احسن معرفی کند.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل ارتباطات نیز از پروژه های حوزه فناوری اطلاعات برای تامین منابع حمایت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.