افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

بیش از 3000 پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور داریم – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 171390
بیش از 3000 پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور داریم – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی بعدازظهر جمعه در دومین دور سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان با حضور قهرمانان و نخبگان ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آمار در حال حاضر 3300 نفر نیمی داریم. -واحدهای تمام شده پروژه های ورزشی در کشور گفت: یکی از رویکردهای جدی دولت در قبال […]

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی بعدازظهر جمعه در دومین دور سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان با حضور قهرمانان و نخبگان ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آمار در حال حاضر 3300 نفر نیمی داریم. -واحدهای تمام شده پروژه های ورزشی در کشور گفت: یکی از رویکردهای جدی دولت در قبال این طرح ها تلاش برای بهره برداری از آنها با وجود محدودیت های مالی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت حساب ویژه ای برای کمک به بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی باز کرده است، افزود: امروز نیاز مبرمی به افزایش سرانه ورزش در کشور به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار داریم. تلاش برای بهره برداری از پروژه های نیمه تمام است.» ورزش می تواند تا حد زیادی این کمبود را جبران کند.

این مسئول با اشاره به اینکه زنجان یکی از استان هایی است که از وجود 83 طرح نیمه اجرا شده ورزشی رنج می برد، گفت: با توجه به مشکلاتی که از نظر زیرساخت های ورزشی در کشور داریم، انتظار می رود بتوانیم استفاده از ورزش را بهینه کنیم. طرح های نیمه اجرا شده تمامی سالن های ورزشی کشور را داشته باشد.

هاشمی از ابلاغ سیاست ورزش از سوی مقام معظم رهبری در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: همه ما موظف به اجرای این سیاست ها هستیم.

وظیفه ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان رسیدگی به امور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیست.

وی در ادامه به دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران اشاره کرد و یادآور شد: فراموش نکنیم که وظیفه ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان رسیدگی به امور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیست، بنابراین نباید در این مسائل دخالت کنیم. اما از سوی دیگر هیئت های ورزشی نیز باید در نظر داشته باشند که نمی توانند باشگاه ها را اداره کنند.

وزیر ورزش و جوانان ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت ورزش همگانی در کشور بر لزوم فراهم شدن بستر مناسب برای حضور همه اقشار در عرصه ورزش تاکید کرد و ادامه داد: وضعیت نامطلوب ورزش همگانی می تواند باشد. از آمارهایی مانند چاقی بیش از حد بیش از 55 درصد از نوجوانان دیده می شود و کاهش امید به زندگی در صورت تداوم این شرایط را درک می کند.

وی همچنین از پرداخت 127 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از ابتدای سال جاری خبر داد و با اشاره به اینکه با وجود همه این اقدامات همچنان 263 هزار نفر برای دریافت این وام در نوبت هستند، خاطرنشان کرد: تلاش دولت برای رفع این مشکلات مشکل ساز است. دغدغه جوانان ازدواج است به همین دلیل وزارت ورزش و جوانان برنامه های خوبی در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

باشگاه داری یکی از نقاط ضعف ورزش کشور است

هاشمی با نام بردن باشگاه داری به عنوان یکی از نقاط ضعف ورزش کشور و ذکر آن به عنوان حلقه مفقوده ورزش کشور گفت: قطعا در این زمینه با ضعف های زیادی مواجه هستیم. یکی از کارکردهای اصلی باشگاه های ورزشی توجه به موضوع استعدادیابی و شناسایی این استعدادها و پرورش آنها برای حضور در عرصه های مختلف به ویژه لیگ های باشگاهی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت زمینه سازی و تاکید بر اینکه پرداختن به این موضوع می تواند تحول خوبی در عرصه ورزش ایجاد کند، افزود: این طرح نشان می دهد که هر منطقه با توجه به استعدادها و توانمندی های خود در این عرصه می تواند. پرورش قهرمان، وارد این عرصه شده و کمک شایانی به توسعه این ورزش کرده است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه یکی از طرح های مهم و موفق این وزارتخانه را طرح «صبا» برشمرد و گفت: با اجرای این طرح به دانش آموزان پایه سوم ابتدایی به صورت رایگان شنا آموزش داده شد، ضمن اینکه طرح مذکور پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم متوقف شد، در حالی که باید در این عرصه قوی ظاهر شویم. زیرا شنا در کسب مدال در بازی های آسیایی و المپیک سهم ارزشمندی دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.