افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

به میزبانی صندوق املاک و مستغلات بورس اوراق بهادار تهران

  • کد خبر : 379825
به میزبانی صندوق املاک و مستغلات بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش بازار، محمدامین گرمی، معاون پذیرش و ناشران بورس اوراق بهادار تهران گفت: صندوق های املاک ابزار نسبتا جدیدی هستند و حدود دو سال است که اساسنامه و دفترچه آن توسط سازمان بورس ابلاغ شده است. این مسئول در ادامه بیان کرد: کارکرد اصلی این صندوق ها برای کسانی است که می خواهند در […]

به گزارش بازار، محمدامین گرمی، معاون پذیرش و ناشران بورس اوراق بهادار تهران گفت: صندوق های املاک ابزار نسبتا جدیدی هستند و حدود دو سال است که اساسنامه و دفترچه آن توسط سازمان بورس ابلاغ شده است.

این مسئول در ادامه بیان کرد: کارکرد اصلی این صندوق ها برای کسانی است که می خواهند در ملک سرمایه گذاری کنند، یعنی منابع کافی برای تملک مستقیم ملک یا واحد مسکونی، ادارات و … را ندارند. بدین ترتیب با توجه به منابعی که در اختیار دارند با خرید واحدهای این صندوق ها می توانند در ملک سرمایه گذاری کنند.

قهرمانی همچنین می گوید: صندوق های املاک از سود املاک اجاره منتفع می شوند یا ملکی را می خرند و بعد از نوسازی می فروشند که از این طریق هم سود می برند و یا ملکی را می خرند و در آینده می فروشند و سود می برند. در بازار املاک و مستغلات به طور کلی خرید سهام در صندوق های املاک برای افرادی مناسب است که سرمایه اندکی دارند و دوست دارند از عملکرد بازار املاک عقب نمانند و ماهیت این صندوق ها بلندمدت است.

قهرمانی در ادامه گفت: پذیره نویسی اولین صندوق املاک در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد و تفاوت این صندوق با صندوق های املاک فرابورسی در این است که وجوه فرابورسی بر اساس املاکی است که موسسان اما این صندوق سهام تهران باید ابتدا مبلغ را جمع آوری کند و سپس ملک را خریداری کند. به طور کلی پذیرش وجوه ملکی در بورس اوراق بهادار تهران هیچ مانعی ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.