افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

به لطف ورزشکاران مشتاق، ما کهکشانی از ستارگان روی زمین داریم

  • کد خبر : 168813
به لطف ورزشکاران مشتاق، ما کهکشانی از ستارگان روی زمین داریم

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی در دیدار با ملی پوشان و اعضای فدراسیون فوتبال گفت: برای بنده حقیر، حضور در جمع ستارگان آسمان افتخارات ایران عزیز لذتی بزرگ است. لحظه ای جذاب و آرامش بخش ما به لطف ورزشکاران مشتاق، متعصب، صادق و سخت کوش خود کهکشانی از ستارگان روی […]

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی در دیدار با ملی پوشان و اعضای فدراسیون فوتبال گفت: برای بنده حقیر، حضور در جمع ستارگان آسمان افتخارات ایران عزیز لذتی بزرگ است. لحظه ای جذاب و آرامش بخش ما به لطف ورزشکاران مشتاق، متعصب، صادق و سخت کوش خود کهکشانی از ستارگان روی زمین داریم، حضور در کنار شما انرژی، نشاط معنوی و روحی فوق العاده ای می دهد و سعادت درونی را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: احساس می کنم جزو بهترین فرزندان ایران اسلامی هستم. ولادت پر برکت و با سعادت با سعادت با سعادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به همه شما خواهران و برادران گرامی و روز زن و مادر را به بانوان عزیز و عزیزی که حضور دارند صمیمانه تبریک می گویم. من احساس می کنم اکثر شما پدر و مادر زنده دارید، بنابراین بسیار از آنها قدردانی می کنید. گاهی فکر می‌کنم خبرنگاری از من می‌پرسد قوی‌ترین و صمیمی‌ترین آرزوی تو چیست، می‌گویم پدر و مادرم برای لحظه‌ای جلوی چشمانم ظاهر می‌شوند و لحظه‌ای آنها را می‌بینم.

فرمانده کل سپاه با بیان خاطره ای از زمان اعزام به جبهه گفت: وقتی به جبهه می رفتم و برمی گشتم لحظه خداحافظی این تصور را داشتم که این آخرین سفر است. و هیچ بازگشتی وجود نخواهد داشت وقتی در خانه بودم، بدون اینکه پدر و مادرم متوجه شوند، چشمانم را به آنها دوخته بودم و به خودم گفتم تا جایی که می توانم اجازه بدهم آنها را ببینم. انگار داشتم پس انداز می کردم و وقتی برای خداحافظی بیرون می رفتم مادرم یک کاسه آب می آورد و پشت سرم می ریخت و در حالی که می دیدم برمی گشتم و این چهره را می دیدم و هنوز هم این تصاویر را در ذهن من.

وی با اشاره به 22 آذرماه سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: شهادت سردار آسمانی و اسطوره جاوید و فراموش نشدنی تاریخ ایران و اسلام را تسلیت می گویم. من سال هاست که این شخصیت را از نزدیک می شناسم و در کنار هم همسایه هستیم. او شخصیتی استثنایی، نیمه افسانه ای، اسطوره ای و متمایز بود. هنوز نمی توان داستان های واقعی و شگفت انگیز زندگی شهید سلیمانی را که در بسیاری از اتفاقات نقش تعیین کننده ای داشت بیان کرد.

فرمانده کل سپاه با تشکر از مهدی تاج مدیرعامل فدراسیون فوتبال افزود: از مدیرعامل فدراسیون فوتبال تشکر می کنم که این فرصت و این موفقیت را به من داد. ورزشکاران نمایانگر زیبایی از هویت فرهنگی جامعه ما هستند و ورزش نشان دهنده فرهنگ و هویت یک جامعه است. ورزشکاران مظاهر و نشانه های درخشان فضایل یک جامعه و محبوب ترین چهره ها در میان مردم هستند. آنها فقط به خودشان تعلق ندارند و به عنوان یک الگو قابل تکرار هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه رفتار، منش و ظاهر ورزشکاران به سرعت در جامعه ترویج می شود اظهار داشت: خیابان ها بسته است و رفت و آمد کمتری دارد زیرا به پاهای خود نگاه می کنند. حتی من که فرمانده سپاه هستم و پیگیر مسائل حیاتی و امنیتی کشور هستم، گاهی اوقات برنامه کاری خود را برای تماشای مسابقات آنها تنظیم می کنم. نام بازیکنان فوتبال از دوران دبیرستان برای من مقدس بود. از علی پروین، حسن روشن، علی جباری، همایون بهزادی و جعفر اشرف کاشانی تاکنون.

وی با اشاره به چند بازیکن تیم ملی گفت: من اغلب شما را به اسم می شناسم که شاید اینطور فکر نکنید، مثلا من رزبه مسمه را می شناسم که آنجا نشسته است. این بازیکنان علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و تیموریان هستند. سال نو را به شما تبریک می گویم و درگذشت غم انگیز خانم ملیکا محمدی را تسلیت عرض می نمایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با ذکر خاطره ای از بازی خاطره انگیز تیم های ایران و آمریکا در جام جهانی 1998، یادآور شد: در آن بازی در لبنان بودم. هر خانواده ای در این کشور که از یک تیم حمایت می کند، پرچم آن تیم را در پنجره خانه خود آویزان می کند، در حالی که فقط پرچم برزیل و جمهوری اسلامی ایران در خیابان ها آویزان است. ما در هواپیما بودیم و نتوانستیم بازی را ببینیم.

سردار سلامی ادامه داد: کمک خلبان نتیجه را به ما گفت و به سمت کابین خلبان رفت. اولین بار که گفت ایران یکی است، آمریکا هیچ است. بعد گفت ایران 2 – آمریکا و حتی گل آخر (گل آمریکا) را هم نگفت! وقتی وارد ایران شدیم، هیاهو در کشور دیدیم و انگار همه مردم در خیابان بودند. این اثر پاهای شماست. موفقیت در فوتبال یا هر ورزش دیگری محصول چند چیز است. از جمله آمادگی جسمانی

وی همچنین با تاکید بر مقایسه فوتبال و جنگ خاطرنشان کرد: ما با جنگ زندگی می کردیم و فوتبال مثل جنگ یک رقابت دو طرفه است. البته در فوتبال شرایط، تعداد بازیکنان و زمان بازی یکسان است. از تیم ها دعوت می شود تا بازی جوانمردانه داشته باشند. در فوتبال داوران و معیارهایی برای خطا وجود دارد و آنها سعی می کنند عاقلانه قضاوت کنند. این به معنای رفتار خطی است.

فرمانده کل سپاه همچنین ادامه داد: در جنگ همه چیز خطی نیست و قوانینی وجود ندارد. هر کدام با حداکثر تمرکز نیرو سعی می کنند به دیگری آسیب برسانند، اما در فوتبال توصیه می شود که کسی به کسی آسیب نرساند. این یکی از اصول فوتبال است. اگر نگاه کنید، این اصول بسیار مهم هستند. ما مفهومی به نام قدرت داریم، یعنی انرژی درونی شما برای یک لحظه. به عنوان مثال او یک مبارز و وزنه بردار قدرتمند است. مفهوم دیگری به نام مقاومت; یعنی به مرور زمان چقدر توان داشته باشید، این می شود مقاومت. فوتبال ورزشی است که هم قدرت و هم استقامت در آن دخیل است. بنابراین همیشه استفاده از ذخیره انرژی در فوتبال توصیه می شود. به همین دلیل است که می گویند در فوتبال از ذخیره انرژی استفاده می شود و دامنه حرکتی اضافی وجود ندارد.

سردار سلامی افزود: در کوارتر چهارم هرکسی که زنده باشد و در حالت عادی بدود می تواند نتیجه بازی را تغییر دهد بنابراین قدرت بدنی محصول تمرین و پشتکار بیش از حد است. بیشتر به شما احترام می گذارم چون عضویت شما در تیم ملی نتیجه همین پشتکار است. شما کار کرده اید، آنقدر عضلات خود را توسعه داده اید که هوش عضلانی دارید. ما هوشی داریم که حاصل تعامل ذهن است، اما وقتی زیاد تمرین می‌کنید، این هوش از ذهن به ماهیچه‌ها توزیع می‌شود. یعنی بدون اینکه شما تصمیم بگیرید، عضلات شما توپ را به حرکت در می آورند. بچه های خیلی قوی کسانی هستند که هوششان به توانایی تبدیل شده است. کسانی که در دنیا خیلی قوی هستند به خاطر همین تمرین و مهارت هستند.

وی یادآور شد: نکته بعدی این است که فوتبال محصول تمرکز ذهنی است. به طور کلی هیچ واقعیتی خارج از ذهن انسان وجود ندارد. یعنی به هر چیزی که در بیرون اعتقاد دارید، ابتدا در ذهن خود باور دارید. این یعنی اعتماد به نفس و نترسیدن. هرگز از شکوه نامها نترسید. سر و صدای مخاطب نباید حواس شما را پرت کند، زیرا موفقیت شما به ارتباط تاکتیک ها با استراتژی بستگی دارد. در جنگ هم همین اتفاق می افتد. تاکتیک ها حرکات فردی شما هستند. به معنای حلقه های جداگانه یک زنجیره است. استراتژی منطقی است که تاکتیک ها را به هم پیوند می دهد تا فضای کلی بازی را شکل دهد. بازیکنان تاکتیک می‌سازند، مربیان استراتژی می‌سازند. زمانی که می توانید تاکتیک هایی را کنار هم قرار دهید که متمرکز هستند و حریف شما را آزار نمی دهد. چگونه اتفاق می افتد که یک فرد اضطراب بیش از حد را تجربه نمی کند؟ چیزی که احساس می کردم باعث نگرانی من شده توجه بیش از حد به رسانه ها و فضای مجازی بود. گاهی اوقات یک تیم را با یک شروع کننده نابود می کنند. گاهی اوقات یک تیم با یک پیام متنی آشفته می شود. اینها به نظر من می رسد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه من طرفدار هستم نه فوتبالیست، گفت: فوتبالیست را بیشتر از فوتبال دوست دارم. تمرکز خود را از دست ندهید من فرمول دیگری برای اضطراب دارم. آنچه قرآن می گوید. برنده باید با فضیلت و فروتنی و بازنده با عزت عمل کند. تا زمانی که گل می خورید، اصلا عصبانی نباشید. من یک تماشاگر هستم و هرگز انتظار ندارم که هرگز گل نزنید. یک تیم همیشه قرار نیست برنده شود. اگر اینطور بود هیچ وقت فوتبال شکل نمی گرفت. برد و باخت بخشی از بازی است. هیچ کشوری نیست که ضرر نداشته باشد. آلمان و برزیل را دیدید. آلمان 7 بر 1 حریف خود را آن هم در زمین خود شکست داد. واقعاً شگفت‌انگیزترین بازی‌ای است که تا به حال دیده‌ام، اما من برزیلی‌ها را دوست دارم، زیرا وقتی می‌بازند استرس نمی‌گیرند یا عمل نمی‌کنند.

و افزود: این را از دید یک فرد عادی می گویم که می داند مردم چه انتظاری دارند. پس وقتی برش میزنی زیاد خوشحال نباش. این توانایی شما برای پیروزی باید بسیار بالا باشد و باعث تحقیر تیم مقابل نشود. هنگام باخت افسرده نشوید. می دانید، وقتی یک نفر می بازد، محبوب ترین کار مقصر دانستن داور است. این کار را نکنید و با داوران درگیر نشوید. نمی شود بازیکنی با داور دعوا کند و بعد داور نظرش را عوض کند، اما داور می تواند در دلش احساسی پیدا کند و بعد در جایی آن را جبران کند. اینها مسائل بسیار مهمی هستند: اخلاق ورزشی، بازی خوب و رفتار منصفانه. این رفتار جنتلمن خیلی مهم است.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: شما را همیشه به درگاه خداوند می سپاریم. انشاالله شاد و موفق و بهترین زندگی با آینده ای روشن داشته باشید. ما به تو افتخار میکنیم. ما تمام قطرات خون خود را برای امنیت شما عوض می کنیم و حتی اگر تکه تکه شویم، نمی گذاریم یک تکه از زمین، خانه و خیابان شما ناامن شود. در دنیا قوی باش؛ شما بهترین مردم این دنیا هستید. لطفا برای من فضولی کنید

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=168813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.