افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

برگزاری جشن های نوروزی در نقاط مختلف افغانستان

  • کد خبر : 237357
برگزاری جشن های نوروزی در نقاط مختلف افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، شهروندان کابل روز چهارشنبه 11 قوس 1393 نوروز 1403 را جشن گرفتند و مراسم «جهنده بالا» را در 9 مکان مذهبی این شهر برگزار کردند.. مراسم پرش در حرم حضرت علی (ع) واقع در کارته سخی، حرم حضرت عباس، پرچمدار امام حسین (ع) در کربلا، واقع در منطقه […]

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، شهروندان کابل روز چهارشنبه 11 قوس 1393 نوروز 1403 را جشن گرفتند و مراسم «جهنده بالا» را در 9 مکان مذهبی این شهر برگزار کردند..

مراسم پرش در حرم حضرت علی (ع) واقع در کارته سخی، حرم حضرت عباس، پرچمدار امام حسین (ع) در کربلا، واقع در منطقه دوم، حرم سید مرد واقع در اول. منطقه امنیتی، حرم حضرت علی (ع) در ناحیه اول، شهر مندوی کابل واقع در ناحیه اول، زیارتگاه پنجه شاه در ناحیه هشتم شهر کابل، زیارتگاه سید اسحق بر تپه کلوله پشته واقع در ناحیه 10، مرقد شهید علامه سید اسماعیل بلخی واقع در ناحیه 5 و مرقد سید حسن نوه امام حسن (ع) معروف به «پیر بلند» در منطقه چهارم امنیتی کابل قرار داشتند. دست شهروندان این شهر

مراسم «جهنده بالا» علاوه بر شهر کابل در شهرهای مختلف افغانستان از جمله مزارشریف، پکتیا و بامیان نیز برگزار شده است..

گفته می شود آیین جهانده بالا از دوره «امیر شیرعلی خان» که مردم به دور از دغدغه های حکومت سیاسی و سلطنتی توانستند آیین های مذهبی و ملی خود را برپا کنند، رواج داشته است..

کشور افغانستان

برای مردم افغانستان جشن نوروز و تجلیل از جهان بالا در واقع بهانه ای است برای تجدید برادری و برابری، نماد وحدت ملی و برادری اسلامی، تحکیم پیوندهای پایدار ایمان و اعتقاد، جشن زندگی و آزادی و بهانه برای تجدید زیبایی و زیباسازی.

انتهای پیام.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=237357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.