افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
4

برنامه ریزی ضعیف در لیگ فوتبال ایران/«زیرساخت ها» مشکل اصلی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 112405
برنامه ریزی ضعیف در لیگ فوتبال ایران/«زیرساخت ها» مشکل اصلی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین دوره لیگ برتر در حالی ادامه دارد که تیم ها از نظر تعداد دیدار شرایط یکسانی ندارند. حضور پرسپولیس، سپاهان اصفهان و نساجی مازندران در لیگ قهرمانان آسیا با تمرکز پیاپی و مستمر تیم های بزرگسال و امید همراه بود تا اینکه فاصله رقابت ها به یک ماه […]

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین دوره لیگ برتر در حالی ادامه دارد که تیم ها از نظر تعداد دیدار شرایط یکسانی ندارند. حضور پرسپولیس، سپاهان اصفهان و نساجی مازندران در لیگ قهرمانان آسیا با تمرکز پیاپی و مستمر تیم های بزرگسال و امید همراه بود تا اینکه فاصله رقابت ها به یک ماه رسید. این بدان معناست که در فاصله نزدیک به 75 روز از آغاز این مسابقات تنها تا هفته هفتم برگزار شده است.

تعطیلی های پی در پی و طولانی مدت نه تنها باعث شد تا صدای تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بلند شود، بلکه رقبای لیگ برتری آنها نیز عدم برنامه ریزی موجود را غیرقابل تحمل بدانند.

پاکو خمز سرمربی تراکتورسازی بارها در نشست خبری هفتگی خود با این موضوع مخالفت کرده و آن را به ضرر لیگ برتر ایران دانسته است. سرمربی اسپانیایی تراکتورسازی که خسته تر از همیشه به نظر می رسد در آخرین نشست خبری گفت: فکر می کنم فدراسیون فوتبال باید برنامه بهتری برای برگزاری مسابقات داشته باشد. متأسفانه فاصله زمانی زیادی بین بازی ها وجود دارد و بیشتر اوقات زمان بازی بعدی را نمی دانیم یا به بازیکنان یک روز مرخصی می دهیم اما ناگهان ساعت بازی را تغییر می دهند. اگر لیگ به این شکل اداره شود؛ ما نمی توانیم لیگ حرفه ای داشته باشیم. تعطیلی های مکرر یک بحران است و فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.

سرمربی سرخپوشان تبریزی نه تنها برنامه ریزی سازمان لیگ را خارج از عرف حرفه ای دانست، بلکه از ضعف زیرساخت های موجود نیز گفت و با انتقاد از چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز گفت: در این ورزشگاه تمرین کردیم. روز چهارشنبه.” هنوز هوا سرد نشده است اما چمن این ورزشگاه نرم شده و همان مشکل سال گذشته پابرجاست. من درخواست کرده ام که چمن عوض شود و چیزی تغییر نکرده است که باعث عصبانیت من می شود. گاهی اوقات فکر می کنم آیا ارزش کار کردن در اینجا را دارد؟ زمین موضوع ساده ای نیست.

جملاتی با همین مضمون توسط خوزه مورایس سرمربی سپاهان اصفهان در مدت کوتاهی به بی عدالتی در تعیین زمان بازی نامزدهای قهرمانی لیگ بیست و سوم در رابطه با تعطیلی های متوالی لیگ برتر اشاره کرد. و همچنین برنامه بازی و با عنوان کند: نمی خواهم فقط به خودم فکر کنم و دوست دارم با ذهن بازی صحبت کنم. مسئولیت برگزاری مسابقات بر عهده داوران است و من باید دلیل این وقفه ها را درک کنم. برای برخی این وقفه ها خوب است و برای برخی دیگر خوب نیست. باید از مسئولان بپرسید که آیا این تعطیلات خوب است یا نه؟ باید تلاش کنیم همه مشکلات را خودمان حل کنیم و امیدوارم حل شود. نتیجه مسابقه به همه چیز مربوط می شود و می خواهیم فوتبال رشد کند. من فقط به خودم فکر نمی کنم و می خواهم همه خوشحال باشند.

سرمربی پرتغالی سپاهان اصفهان در گفت و گو با پرتال “noticiasaominuto” با اشاره به کیفیت فوتبال در لیگ باشگاهی ایران خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که توانایی مالی برای ارائه این نوع شرایط را دارد اما جالب است که وجود دارد. راه درازی در پیش است و بین کیفیت بازیکنان و کیفیت زیرساخت راه زیادی در پیش است. من معتقدم که ایران همه ابزارهای رشد را در اختیار دارد و از این نظر، امیدوارم در آینده نزدیک وضعیت بهتر شود.

صحبت هایی که نشان از نارضایتی مربیان موفق خارجی فعلی لیگ برتر ایران دارد، از این رو همصدا با مربیان ملی چون یحیی گل محمدی، جواد نکونام، سیروس پورموسوی، مجتبی حسینی و… اعتراض می کنند.

شاید در صورت تداوم بی برنامگی سازمان لیگ برتر، خمز و مورایس با وجود تأثیر مثبت بر فوتبال ایران چاره ای جز خروج پیدا نکنند، بنابراین فوتبال ایران بدون ورود در این دور باطل همچنان غوطه ور شود. از مربی با افکار جدید و به روز در مورد فوتبال جهان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.