افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

برداشت غیرمجاز از تالاب دریاچه نمک تخلف سازمان حراست استان قم است. پیمانکار با حفر ترانشه به عمق 4 متر در تلاش است تا از این تالاب آب نمک استخراج کند.

  • کد خبر : 243460
برداشت غیرمجاز از تالاب دریاچه نمک تخلف سازمان حراست استان قم است.  پیمانکار با حفر ترانشه به عمق 4 متر در تلاش است تا از این تالاب آب نمک استخراج کند.

محمد حسین بازگیر مدیر کل محیط زیست استان قم با اعلام اینکه سازمان امنیت استان درخواست مجوز از تالاب دریاچه نمک بدون تایید این سازمان صادر کرد و گفت: این پیمانکار با حفر ترانشه به عمق 4 متر در تلاش است تا آب نمک این تالاب را استخراج کند. بازگیر ادامه داد: برداشت بدون اصول […]

محمد حسین بازگیر مدیر کل محیط زیست استان قم با اعلام اینکه سازمان امنیت استان درخواست مجوز از تالاب دریاچه نمک بدون تایید این سازمان صادر کرد و گفت: این پیمانکار با حفر ترانشه به عمق 4 متر در تلاش است تا آب نمک این تالاب را استخراج کند.

بازگیر ادامه داد: برداشت بدون اصول و بدون نظارت سازمان محیط زیست آسیب های زیادی به حفظ حیات در تالاب ها وارد می کند.

وی با گلایه از این اقدام سازمان صمت استان قم ادامه داد: تعرض به حریم و بستر تالاب یکی از مهم ترین خطراتی است که به دلیل برداشت غیراصولی رخ می دهد.

مدیر کل محیط زیست قم با اشاره به سابقه این موارد ادامه داد: تخریب تالاب ها جبران ناپذیر است و این حادثه برای چندمین بار توسط سازمان صمت تکرار می شود. با مجوز سازمان صمت اقدام به حفر ترانشه به طول 15 کیلومتر و عرض 3 متر در دریاچه و جمع آوری آب کرده اند.

بازگیر با تاکید بر آثار بهره برداری غیراصولی از تالاب ها افزود: ستاد ملی با گرد و خاک این کشور هرگونه دستکاری در دریاچه نمک را که باعث کاهش سطح آب در زیر سطح و از بین رفتن رطوبت خاک شود، عامل انتشار کانون های فعال گرد و غبار در منطقه می داند. حفاظت از تالاب های قم به ویژه تالاب مره و دریاچه نمک نقش بسیار مهمی در پیشگیری از پدیده گرد و غبار در مرکز کشور دارد.

می گوید: رعایت نکردن حقوق آب تالاب از دیگر مواردی است که جان آنها را به خطر می اندازد. در سال های اخیر حق آبه تالاب به طور کامل اعطا نشده و به یکی از منابع فعال تولید گرد و غبار تبدیل شده است.

این مسئول با ابراز نگرانی از نابودی تالاب ها افزود: برداشت غیراصولی، رعایت نکردن حق آبه و آلودگی آب حیات تالاب ها را تهدید می کند که در صورت خشک شدن 25 درصد جمعیت کشور با بحران جدی مواجه می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با تاکید بر جبران و اصلاح خسارات، درخواست رسمی ابطال پروانه بهره برداری از این واحد صنعتی را به شورای عالی معادن ابلاغ کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=243460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.