افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

برابری قیمت آپارتمان با سرعت ساخت و ساز در برخی مناطق «تهران» – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 177432
برابری قیمت آپارتمان با سرعت ساخت و ساز در برخی مناطق «تهران» – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

داوود بیگی نژاد، نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه بازار مسکن به خواب زمستانی «رکود» رفته است، اظهار داشت: مقایسه وضعیت آذرماه امسال با سال گذشته. 65 درصد کاهش معاملات در بازار داشتیم و تا آذرماه امسال 3500 قرارداد در سامانه املاک ثبت شده است. نایب رئیس […]

داوود بیگی نژاد، نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه بازار مسکن به خواب زمستانی «رکود» رفته است، اظهار داشت: مقایسه وضعیت آذرماه امسال با سال گذشته. 65 درصد کاهش معاملات در بازار داشتیم و تا آذرماه امسال 3500 قرارداد در سامانه املاک ثبت شده است.

نایب رئیس اتحادیه املاک در ادامه تاکید کرد: البته باید توجه داشت که این آمار نسبت به آبان ماه امسال متاسفانه کاهش یافته است و بازار مسکن در رکود است و هر چه به سمت نوروز پیش می رویم تعداد قراردادها نیز کاهش یافته است. باید افزایش یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نسبت به آذر و آبان ماه سال جاری 1.5 درصد کاهش معاملات داشتیم که این روند باید با سرعت افزایشی پیش برود.

وی همچنین تصریح کرد: روند بازار املاک عادی نیست; طبق دهه های گذشته، هر بار که به سمت عید نوروز حرکت می کردیم، باید این بازار نسبت به میزان سرمایه گذاری، خرید و فروش مسکن توسط مردم افزایش می یافت، اما وضعیت بازار مسکن امسال اینطور به نظر نمی رسد.

بیگی نژاد ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مسکن در بازار، قطعا آن قیمت در دسترس مصرف کننده نخواهد بود. حتی قیمت مسکن در برخی نقاط تهران با قیمت تولید برابری می کند و قطعا چنین روندی شرایط این بازار را در آینده نزدیک قرمز خواهد کرد.

وی میانگین قیمت مسکن در استان «تهران» را متری ۷۵ میلیون تومان محاسبه کرد.

این مسئول در پایان تاکید کرد: البته شایان ذکر است که در سال آینده با راه اندازی واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در بازار شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود و این بخش رو به جلو خواهد بود. با از بین بردن موانع چرا که دولت سیزدهم عزم جدی برای کاهش قیمت مسکن در بازار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.