افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

بازگشت امتیازات طبیعی به پرسپولیس و سپاهان/مشکل تعدیل قراردادها! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 163269
بازگشت امتیازات طبیعی به پرسپولیس و سپاهان/مشکل تعدیل قراردادها!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف درباره تصمیم این کمیته در خصوص دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان گفت: این حکم به عدم رعایت بخشنامه های ناظر بر نحوه تنظیم قراردادها اشاره دارد. در این دستورالعمل که 30 بند دارد، باشگاه ها موظفند در قراردادی که می نویسند مواردی را رعایت کنند. وی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف درباره تصمیم این کمیته در خصوص دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان گفت: این حکم به عدم رعایت بخشنامه های ناظر بر نحوه تنظیم قراردادها اشاره دارد. در این دستورالعمل که 30 بند دارد، باشگاه ها موظفند در قراردادی که می نویسند مواردی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: مثلاً گفته می شود باشگاه سپاهان نباید در قراردادش می نوشت که پرداخت دستمزد ایجنت بر عهده باشگاه است، بلکه باید به عهده بازیکن باشد یا اینکه باشگاه باید پرداخت کند. ارقام ارز را به قرارداد تبدیل نکند یا اینکه باشگاه نباید مالیات را به مربی یا بازیکن پرداخت کند.

رئیس کمیته استیناف خاطرنشان کرد: عدم تمکین سپاهان و پرسپولیس با گزارش کارگروه به کمیته انضباطی همراه بود. این بخشنامه قراردادها را جدا از دستور تنظیم می کند. کار سقف بودجه باشگاه هاست. پس در مورد چی بود؟ درباره اصول انعقاد قراردادها بود.

وی ادامه داد: در این دستور قابل ذکر است کار در خصوص صدور احکام یا ذکر آنها ضمانت اجرایی وجود ندارد و موضوع به طور کلی به مراجع قضایی ارجاع می شود. کمیته انضباطی بررسی می کند و طبق نظر قضایی خود 4 امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس کسر می کند و پس از آن گفته می شود قراردادها تعدیل و جریمه می شود.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون گفت: ما در فوتبال یک قانون و اصل داریم که می گوید امتیاز در زمین برای حفظ سلامت مسابقات تعیین می شود نه با تخلف. در عین حال بدعت ایجاد می کند که عده ای بخواهند تمام قراردادهای بازیکنان لیگ برتری را زیر نظر بگیرند و بگویند هر جا تخلفی شد باید امتیاز کسر شود.

وی ادامه داد: نکته دیگری هم باید به آن اشاره کرد: باشگاه‌های معترض از جمله پرسپولیس و استقلال که هجمه شدیدی را علیه کمیته استیناف و فدراسیون انجام دادند، یادشان باشد که امتیاز به باشگاه سپاهان داده نشده، بلکه امتیاز کسر شده است. از آنها کسر شده بود، یعنی تلاش کردند و امتیاز گرفتند، اما پس از صدور این حکم، امتیاز کسر شد. بود. اکنون با این روند امتیازات خودشان را برگردانده اند. اگر این تخلف رخ نمی داد، این شکاف امتیازی همچنان وجود داشت. داشته است. بنابراین این باشگاه ها نباید با اعمال فشار بر قوه قضائیه و ایجاد هجمه سعی در توجیه خود داشته باشند.

صالحی خاطرنشان کرد: کمیته استیناف همیشه اصل قانون را رعایت کرده است و اگر این نبود، نه مدیرعامل فعلی استقلال از سوی این کمیته تبرئه می شد و نه مدیر محترم تیم پرسپولیس. در واقع در حکم اخیر کمیته استیناف از نظر اجرای قانون مورد هجمه قرار گرفت که غیرقانونی، ناپسند و از نظر اخلاقی نادرست است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.