افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

بازگشتی که گره ژیمناستیک را کوتاه کرد/ ماجرای پیچیده اینچه درگاهی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 165830
بازگشتی که گره ژیمناستیک را کوتاه کرد/ ماجرای پیچیده اینچه درگاهی – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی هفته گذشته از تغییراتی در فدراسیون ژیمناستیک و معرفی زهرا اینچه درگاهی به عنوان سرپرست سابق این فدراسیون خبر داده بود، اما در جلسه تودیع و معارفه 6 آذر برگزار شد اما به دلیل عدم ابلاغ وزیر ورزش و جوانان، سرپرستی […]

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی هفته گذشته از تغییراتی در فدراسیون ژیمناستیک و معرفی زهرا اینچه درگاهی به عنوان سرپرست سابق این فدراسیون خبر داده بود، اما در جلسه تودیع و معارفه 6 آذر برگزار شد اما به دلیل عدم ابلاغ وزیر ورزش و جوانان، سرپرستی فدراسیون را نپذیرفت و فدراسیون بار دیگر در بلاتکلیفی قرار گرفت.

در اسفند 1300 انتخابات حاشیه ای گسترده فدراسیون ژیمناستیک برگزار شد و عابد حقدادی به عنوان رئیس انتخاب شد، در جریان مجمع انتخاباتی به دلیل عدم تایید صلاحیت وی مجبور به ترک مجمع شد. و عده ای از مریدان او نیز پس از او مجمع را ترک کردند و همین موضوع باعث شد که نماینده فدراسیون جهانی اتفاقات را به فدراسیون جهانی گزارش دهد. در نهایت فدراسیون جهانی ریاست حقدادی در فدراسیون را نپذیرفت و همچنان اینچه درگاه را به عنوان رئیس فدراسیون پذیرفت.

ریاست حقدادی در فدراسیون ژیمناستیک نیز با مشکلات عدیده ای مواجه بود، نداشتن ایمیل های فدراسیون در اختیار وی، به رسمیت نشناختن وی به عنوان سرپرست فدراسیون از سوی فدراسیون جهانی باعث شد تا برخی از ورزشکاران با مشکلات عدیده ای برای حضور در مسابقات بین المللی مواجه شوند. حتی برخی از ورزشکاران شرکت در برخی مسابقات را متوقف کردند. سرانجام پس از 9 ماه مبارزه برای اینکه فدراسیون ژیمناستیک با خطر تعلیق مواجه نشود، ریاست حقدادی در فدراسیون ژیمناستیک لغو شد و قرار شد نظارت بر این فدراسیون به اینچه درگاهی سپرده شود.

نقطه کور بازگشت اینچه درگاهی به ژیمناستیک

تمایل اینچه درگاهی برای ریاست فدراسیون و عدم تصمیم وزیر ورزش و جوانان به یک گره کور تبدیل شده است به طوری که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نتوانسته اند آن را حل کنند.

آرش فرهادیان درباره موضوع پیچیده فدراسیون ژیمناستیک گفت: بحث این فدراسیون کمی پیچیده است، در کشور ما انتخابات برگزار شد و فردی از مجمع ریاست را برعهده گرفت و در همان زمان وزیر به منتخبان ابلاغ کرد. بعداً اعلام شد که فدراسیون جهانی نظر مساعدی نسبت به رئیس قبلی داشته که البته به صراحت به این موضوع اشاره نشده و در یکی دو مکاتبه با کمیته المپیک تلویحا بوده است.

هفته قبل بنا به اذعان بین المللی و به لطف حمایت های این بخش در کشور، اینچه درگاهی باید بیاید و مسئولیت نظارت تا برگزاری انتخابات را بر عهده بگیرد، اما با توجه به اینکه وزارتخانه به وی ابلاغ نشده است، نپذیرفت. فدراسیون برای تمکین از مسئولیت خودداری کرد و اوضاع به همین منوال ادامه یافت.

صحبت ما این است که اگر فدراسیون جهانی بپذیرد اینچه درگاهی به عنوان رئیس فدراسیون به مسئولیت خود در فدراسیون ادامه دهد، نیازی به تذکر مجدد به او نیست، زیرا مسئولیتش در یکی دو سال گذشته تمام شده است و اگر او فرض بر این است که باید یک اعلان داخلی دریافت کنید، باید بر اساس یک قانون و مقررات باشد و بدون رعایت آن قوانین، صدور اعلان منطقی نیست. انشالله با درایت وزیر این مشکل حل می شود.»

حال در جلسه تودیع و ارجاع بدون ابلاغ حکم مسئولیت فدراسیون را بر عهده نگرفت و از طرفی با توجه به اینکه کیومرث هاشمی موضوع نظارت بر نامزدهای ریاست جمهوری را نمی پذیرد به همین دلیل حکم سرپرستی صادر نشده است. با این شرایط به نظر می رسد درگاهی باید موافقت کند که تا زمان صدور حکم سرپرستی یا صدور حکم سرپرستی و قصد شرکت در انتخابات، به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات ثبت نام نکند. انتخابات فدراسیون، در صورت استعفای سرپرست.

البته همانطور که قبلا هم گفتیم در این هفته جلسه ای برگزار می شود و وزیر ورزش و جوانان حکم سرپرستی اینچه درگاهی را صادر می کند تا هر چه زودتر انتخابات این فدراسیون برگزار شود. نه، این موضوعی است که می تواند دوباره چالش هایی را به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.