افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

اگر نمی خوابید این ویتامین را مصرف کنید.

  • کد خبر : 380069
اگر نمی خوابید این ویتامین را مصرف کنید.

به گزارش مانی بان، گاهی کمبود ویتامین ها می تواند علت اختلالات خواب باشد. این بدان معناست که شما باید مواد مغذی بیشتری وارد بدن خود کنید و بیشتر استراحت کنید. در این بخش قصد داریم به شما بگوییم کدام ویتامین ها می توانند به شما کمک کنند تا راحت تر بخوابید تا بعدا انرژی […]


به گزارش مانی بان، گاهی کمبود ویتامین ها می تواند علت اختلالات خواب باشد. این بدان معناست که شما باید مواد مغذی بیشتری وارد بدن خود کنید و بیشتر استراحت کنید. در این بخش قصد داریم به شما بگوییم کدام ویتامین ها می توانند به شما کمک کنند تا راحت تر بخوابید تا بعدا انرژی بیشتری احساس کنید.

ویتامین c

فواید ویتامین C برای سیستم ایمنی بسیار زیاد است، اما آیا می دانستید که این ویتامین برای خواب نیز بسیار مهم است؟ یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که افرادی که سطوح پایین ویتامین C دارند، شب ها مدت بیشتری بیدار می مانند. به همین دلیل باید سعی کنید ویتامین C را وارد بدن خود کنید که در میوه ها بسیار فراوان است.

هستند

آهن به انتقال اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند و به همین دلیل; کمبود آن باعث می شود احساس خستگی کنید. اسفناج یک سبزی است که آهن زیادی دارد. کمبود آهن می تواند مشکلاتی مانند سندرم پای بی قرار را ایجاد کند که احساس ناراحتی را در افراد افزایش می دهد و اگر آهن به بدن برسد این مشکل حل می شود. اگر کم خونی یا کمبود آهن دارید، ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشید.

منیزیم

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری است که تاثیر زیادی در تولید هورمون ملاتونین یا هورمون خواب دارد، تنش عضلانی را از بین می برد و باعث می شود شما راحت بخوابید. مهمترین چیز این است که سیستم عصبی را آرام می کند. البته اگر نارسایی کلیه دارید یا ضربان قلبتان بسیار کند است، نباید از مکمل های منیزیم استفاده کنید. درعوض، از غذاهای سرشار از منیزیم مانند سبزیجات برگ دار، کدو تنبل، دانه های کنجد و آجیل لذت ببرید.

ویتامین B12

ویتامین B12 اعصاب و سلول های خونی را سالم نگه می دارد و بدن انرژی کافی دارد. می توانید از این ویتامین برای رفع خستگی و رفع مشکلات خواب استفاده کنید.

ال-تریپتوفان

ال-تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری است که بدن از آن برای ساخت پروتئین استفاده می کند. این ویتامین برای ترشح سروتونین ضروری است و یک انتقال دهنده عصبی است که سلول های سالم را برای داشتن الگوی خواب مناسب تولید می کند. به همین دلیل باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

ملاتونین

شب ها؛ بدن هورمونی به نام ملاتونین تولید می کند که ریتم شبانه روزی بدن را در صبح و عصر تنظیم می کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل های ملاتونین می تواند خواب را تنظیم کرده و پوست را زیبا کند. بهتر است این ویتامین را یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

ویتامین دی

تحقیقات نشان می دهد که بین سطوح پایین ویتامین D و کیفیت خواب ضعیف ارتباط وجود دارد. می توانید با اجازه پزشک مصرف ویتامین D را شروع کنید یا سعی کنید آن را از نور خورشید دریافت کنید. این ویتامین را دریافت کنید؛ به خاطر داشته باشید که نباید از مصرف این ویتامین تجاوز کنید. زیرا مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند باعث یبوست، حالت تهوع، استفراغ و سنگ کلیه شود.

کلسیم

مطالعات نشان می دهد که کمبود کلسیم چرخه خواب را مختل می کند. باید مراقب باشید که سطح کلسیم بدنتان پایین نیاید و در تعادل باشد. بنابراین توصیه می شود از لبنیات به اندازه کافی استفاده شود، در صورت لزوم می توان از مکمل های کلسیم نیز استفاده کرد.

امگا 3

3 جزء چربی های سالم است که فواید زیادی برای قلب و مغز دارد. تحقیقات نشان می دهد که مکمل امگا 3 باعث خواب بهتر نیز می شود. ماهی های چرب مانند سالمون دارای امگا 3 زیادی هستند.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.