افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

اگر از آموزش جنسی کودکان غافل شوید چه چیزی در انتظار شماست؟

  • کد خبر : 377711
اگر از آموزش جنسی کودکان غافل شوید چه چیزی در انتظار شماست؟

اطلاع رسانی کند مبانی فکری و فرهنگ تبلیغی، غزاله گلشاهی کارشناس تربیت جنسی در دوران کودکی گفت: تربیت جنسی فرآیند کسب اطلاعات، نگرش ها، باورها و باورهای مربوط به هویت جنسی و تقویت مهارت های تصمیم گیری آگاهانه، احساس شایستگی و اطمینان در اجرای آن تصمیمات است و باید به دو دسته تقسیم شود. سه […]

اطلاع رسانی کند مبانی فکری و فرهنگ تبلیغی، غزاله گلشاهی کارشناس تربیت جنسی در دوران کودکی گفت: تربیت جنسی فرآیند کسب اطلاعات، نگرش ها، باورها و باورهای مربوط به هویت جنسی و تقویت مهارت های تصمیم گیری آگاهانه، احساس شایستگی و اطمینان در اجرای آن تصمیمات است و باید به دو دسته تقسیم شود. سه بعدی وی در این آموزش به ابعاد ذهنی، عاطفی و رفتاری شخصیت انسان توجه کرد.

وی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» خاطرنشان کرد: تربیت جنسی در تعالیم اسلامی به معنای پیشگیری، مدیریت شرایط بیرونی، زمینه و ارائه اطلاعات دقیق و روشن به کودکان است تا با کمک آن، مسائل مربوط به جنسیت خود را بشناسند . و بدانند چه وظایف و مسئولیت هایی دارند؟ دیدگاه اسلام در این زمینه بسیار گسترده و کاملاً متفاوت از دیدگاه غرب است.

گلشاهی با بیان دیدگاه هایی درباره تربیت جنسی اعم از افراط گرایی، اعتدال گرایی و افراط گرایی افزود: والدین بیشترین تاثیر را در تربیت جنسی فرزندان دارند.

وی در ادامه انتخاب همسر، نوع تمایل والدین، نوع تغذیه و غذای حلال را از عوامل موثر در تربیت جنسی برشمرد و افزود: اگر والدین نسبت به تربیت جنسی فرزندان بی توجهی کنند، آثار منفی مانند چشم دوختن، خودنمایی می کند. افراط – ارضا کردن، پورنوگرافی، آزار جنسی، آزار جنسی و غیره. آنها در آینده فرزندان را ترک خواهند کرد.

این کارشناس تربیتی همچنین سبک فرزندپروری را شامل سبک سهل گیرانه، سختگیرانه، سهل انگارانه، طرد کننده و مقتدرانه برشمرد و افزود: سبک مقتدرانه بهترین نوع تربیتی است که این کودکان در آینده خواهند داشت از جمله ویژگی های خودآموزی. – اعتماد به نفس و تحصیلات عالی، مهارت ها ارزش های اجتماعی قوی تر، مشکلات روحی و روانی کمتر و آمار جرم و جنایت.

وی تصریح کرد: در مورد سؤالات جنسی به کودکان دروغ نگویید بلکه به گونه ای پاسخ صحیح و متناسب با سن کودک را بدهید که ذهن کودک آرام شود. همیشه پاسخ دادن به کودکان را با پرسیدن میزان اطلاعاتشان و اینکه از چه منبعی به دست آورده اند، شروع کنید. هنگام پاسخ دادن از اغراق بپرهیزید؛ در تربیت جنسی اصل الگو بودن را به ویژه در رابطه با جنس مخالف رعایت کنید و عفت و پاکدامنی را حفظ کنید.

گلشاهی افزود: مدیریت و کنترل غریزه جنسی ضروری، ساده و ممکن است و باید تربیت جنسی به صورت غیرجنسی انجام شود.

وی در ادامه به تربیت جنسی کودکان در مقاطع مختلف پرداخت و افزود: با تقویت اعتماد به نفس، عزت نفس و شجاعت می توان عوامل موثر بر تربیت جنسی را کنترل کرد.

کارشناس آموزش باعث تقویت اعتماد به نفس، ایجاد آگاهی متناسب با سن، افزایش آگاهی از آسیب شناسی اجتماعی، تقویت کنترل درونی و بیرونی کودک، ایجاد احساس مسئولیت در کودکان برای افزایش حس شخصیت، تمرین صبر و خویشتن داری است. توجه به سبک خواب و بیداری، محبت کردن کودکان و توجه به تغذیه رسانه ای را از عوامل موثر در مدیریت تربیت جنسی عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.