افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

انفجارهای مهیب در بیروت اسرائیل: به مقر حزب الله حمله می کنیم

  • کد خبر : 377726
انفجارهای مهیب در بیروت اسرائیل: به مقر حزب الله حمله می کنیم

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بود آفتاب نیوز: ارتش رژیم صهیونیستی از حمله به مقر حزب الله لبنان در جنوب بیروت خبر داد. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که فرماندهی مرکزی حزب الله در زیر ساختمان های مسکونی قرار دارد. برخی گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که حسن […]

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بود

آفتاب نیوز:

ارتش رژیم صهیونیستی از حمله به مقر حزب الله لبنان در جنوب بیروت خبر داد. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که فرماندهی مرکزی حزب الله در زیر ساختمان های مسکونی قرار دارد.

برخی گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بوده است. باراک راوید روزنامه نگار اسرائیلی در صفحه ایکس خود (توئیتر سابق) به نقل از یک منبع آگاه نوشت که ارتش اسرائیل در حال جمع آوری اطلاعات برای کشف کشته شدن حسن نصرالله است یا خیر.

رسانه های لبنانی گزارش داده اند که حزب الله به زودی بیانیه ای در خصوص این انفجارها منتشر خواهد کرد. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع ایرانی نوشت تهران در حال بررسی وضعیت حسن نصرالله است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که محل انفجارهای جمعه شب همان محل برگزاری جلسات فرماندهی حزب الله بوده است.

انفجارهای بیروت دقایقی پس از پایان سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک رخ داد. نخست وزیر اسرائیل پیش از این پیشنهاد آمریکا و گروهی از متحدانش برای برقراری آتش بس 21 روزه میان اسرائیل و حزب الله را رد کرده بود.

تصاویر منتشر شده از محل انفجار در جنوب بیروت دود غلیظی را نشان می دهد که به هوا برمی خیزد. شاهدان عینی گفتند که شدت انفجارهای بعد از ظهر جمعه ساختمان ها را در سراسر شهر تکان داد.

رادیو ارتش اسرائیل به نقل از فرماندهان ارشد اعلام کرد که هنوز نمی توان ترور حسن نصرالله را تایید یا تکذیب کرد. در همین حال، الجزیره به نقل از رادیو اسرائیل گزارش داد که یک منبع در ارتش اسرائیل می گوید شواهد مبنی بر زخمی شدن نصرالله در این انفجارها در حال افزایش است.

در حالی که اکسیوس به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که او قبل از حمله به آمریکا اطلاع داده است، باراک راوید، روزنامه نگار معروف اسرائیلی که ارتباطات گسترده ای دارد، به دو منبع آمریکایی گفت که ایالات متحده از این حمله اطلاعی نداشته است.

دفتر بنیامین نتانیاهو همچنین اعلام کرد که نخست وزیر اسرائیل زودتر از همیشه سفر خود به نیویورک را به پایان رساند و بلافاصله به اسرائیل بازخواهد گشت.

دقایقی قبل از این انفجارها هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه سه فرمانده حزب الله در بیروت شرکت کرده بودند.

هنوز گزارشی از تلفات حمله هوایی اسرائیل به مقر فرماندهی مرکزی حزب الله در دست نیست.

شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله گزارش داد که در پی حمله اسرائیل، چهار ساختمان مسکونی ویران شد.

شدت انفجارها در بیروت به حدی بود که ارتعاشات و صداهای آن تا 30 کیلومتری قابل لمس و شنیدن بود.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم به نقل از «منابع امنیتی در محور مقاومت» گزارش داده که سید حسن نصرالله در سلامت کامل است و خطری جانش را تهدید نمی کند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که از حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت نگران است. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت: سازمان ملل متحد با نگرانی شدید حملات خارج از کشور را زیر نظر دارد.

سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد که ایالات متحده نقشی در این عملیات نداشته و قبلاً از سوی اسرائیل مطلع نشده است. در این بیانیه همچنین آمده است که ایالات متحده اطلاعات دقیقی در مورد حمله در بیروت ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.