افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

انتقال آب از سد لار به لتیان تا پایان سال 1404م

  • کد خبر : 167087
انتقال آب از سد لار به لتیان تا پایان سال 1404م

به گزارش بازار، محمد رستمی امروز در نشست خبری با بیان اینکه ایستگاه 400 کیلومتر خط انتقال آب که فاصله تهران تا اصفهان است را تکمیل کرده است، گفت: با توجه به لزوم انتقال آب به مراکز جمعیتی هلدینگ نیرو، در اجرای سیستم‌های انتقال آب از جمله تونل‌های انتقال آب و خطوط لوله انتقال آب […]

به گزارش بازار، محمد رستمی امروز در نشست خبری با بیان اینکه ایستگاه 400 کیلومتر خط انتقال آب که فاصله تهران تا اصفهان است را تکمیل کرده است، گفت: با توجه به لزوم انتقال آب به مراکز جمعیتی هلدینگ نیرو، در اجرای سیستم‌های انتقال آب از جمله تونل‌های انتقال آب و خطوط لوله انتقال آب در مناطق مختلف کشور از تجهیزات و ماشین‌آلات خودران زیادی استفاده شده است.

به گفته وی، هلدینگ نیرو از سال 1370 تاکنون 250 پروژه را اجرا کرده و اکنون 80 پروژه در 23 استان کشور داریم.

مدیر اجرایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه آیا قرارگاه در زمینه بارورسازی ابرها یا اعماق دریا برنامه دارد، گفت: در حوزه بارورسازی ابرها اساس نمرد بود که من وارد نشدم، اما در حوزه آب های عمیق تحقیقاتی انجام شد، اما تاکنون وارد این حوزه هم نشده ایم.

وی درباره آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از لار به لتیان گفت: این طرح که برای جلوگیری از نشت آب از سد لار اجرا می شود به انتقال آب از سد لار به کلان معروف است که به کلان رسیده است. تا کنون 38 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه این پروژه در دولت قبل به مدت سه سال متوقف شد اما در سال 1398 مجدداً فعال شد، گفت: حلقه آب تهران یکی دیگر از پروژه های مهم در دست اجرا توسط هلدینگ است که از شرق به غرب و از شمال به جنوب متصل می شود. از تهران او تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل هلدینگ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه، در صورت بروز مشکل در بخشی از تهران مانند کرج امسال، امکان انتقال آب از شرق را خواهیم داشت. . سیستم به سیستم غربی یا بالعکس.

وی با بیان اینکه در زنجیره آب سه حلقه اساسی داریم که شامل ذخیره آب، انتقال آب و مصرف آب است و روستا وارد سه حلقه شده است، گفت: در دهه 70 پس از جنگ تحمیلی که کشور نیاز به توسعه داشت. و زیرساخت ایجاد کند. در حوزه آب نیز این میدان با ساخت سد کرخه توانست به نمادی از خودباوری تبدیل شود.

با تاکید بر اینکه تاکنون 62 سد بزرگ در کشور ساخته شده که نیمی از ظرفیت مخزنی سدهای کشور را شامل می شود و پروژه ای که کمتر از 30 درصد پیشرفت داشته است، اکنون به 60 درصد پیشرفت رسیده است.

مدیر عامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به بومی سازی بتن نساجی گفت: انگلیس تولیدکننده بتن نساجی بود که فناوری آن در اختیار کشورهای دیگر نبود، کارشناسان ایرانی دانشگاه امام حسین (ع) آنها با تامین مالی و حمایت از کمپ، دانش تولید بتن نساجی را درونی کردند.

به گفته رستمی، این بتن نساجی با ضخامت یک سانتی متر، کشاورزان به راحتی می توانند آن را در کانال های آبیاری و انتقال آب اجرا کنند و در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار موثر است.

وی از بومی سازی کامل تجهیزات پرورش ماهی در قفس خبر داد و گفت: تاکنون تجهیزات مربوطه برای پرورش ماهی در قفس وارداتی بود که هم اکنون می توانیم همه آنها را در داخل کشور تهیه کنیم.

مدیر عامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه به موضوع مهم تولید بچه انگشتان نیز ورود کرده ایم، گفت: تا به امروز موفق به تولید 400 هزار قطعه بچه انگشتی شده ایم و چشم انداز ما تولید 12 میلیون قطعه بچه در سال است. تاکید کرد: خاتم موفق به اخذ گواهینامه سطح 4 مدل دلتا شده است، در واقع ما اولین سازمان پروژه محور در جهان و هشتمین سازمانی هستیم که موفق به دریافت این گواهی شده ایم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.