افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

افزایش 100 هزار بشکه ای ظرفیت شیرین سازی پالایشگاه ستاره در خلیج فارس

  • کد خبر : 182062
افزایش 100 هزار بشکه ای ظرفیت شیرین سازی پالایشگاه ستاره در خلیج فارس

به گزارش بازار، علیرضا جعفرپور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با انجام اصلاحات در شبکه های تبدیل واحدهای تصفیه نفتا و گازوئیل، ظرفیت شیرین سازی این واحدها به ترتیب به 40 و 65 درصد افزایش یافت، اظهار داشت: در مجموع. ظرفیت تصفیه هیدروژن این دو واحد عملیاتی مهم 48 هزار بشکه در روز افزایش […]

به گزارش بازار، علیرضا جعفرپور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با انجام اصلاحات در شبکه های تبدیل واحدهای تصفیه نفتا و گازوئیل، ظرفیت شیرین سازی این واحدها به ترتیب به 40 و 65 درصد افزایش یافت، اظهار داشت: در مجموع. ظرفیت تصفیه هیدروژن این دو واحد عملیاتی مهم 48 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

وی افزود: با راه اندازی دومین واحد تصفیه هیدروژن گازوئیل این پالایشگاه که در سال های گذشته به دلیل مشکلات عدیده از جمله کمپرسور گردش گاز، شبکه مبدل و سایر دستگاه های کنترلی از تولید خارج شده بود، 42 هزار بشکه دیگر اضافه شد. به ظرفیت تصفیه، هیدروژنه شدن محصولات مختلف در این پالایشگاه اضافه شد.

مدیر کل شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: با امکان تغییر حالت عملکرد واحد شیرین کننده نفت سفید، امکان افزایش خوراک این واحد به میزان طراحی شده وجود دارد و از این طریق می توان 10 هزار را تصفیه کرد. بشکه هیدروژن در روز

جعفرپور همچنین به تغییرات مذکور و افزایش یکصد هزار بشکه ای پالایش و شیرین سازی انواع فرآورده ها در این مجتمع عظیم نفتی ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از این تغییرات، امکان تولید و صادرات نفت سفید نیز فراهم شده است. یورو 5 در این پالایشگاه و به جای صادرات قطعات با ارزش بنزین مورد نیاز کشور برای تولید بنزین، نفت سفید مازاد بر نیاز کشور صادر می شود.

وی افزود: با تحویل قطعات بنزین تصفیه شده به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و ایجاد زنجیره ارزش از این فرآورده ارزشمند، امکان تولید 10 میلیون لیتر بنزین فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس بیان کرد: با اعمال تغییرات و اصلاحات لازم در واحدهای بهره برداری پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میزان تولید و تحویل بنزین و اجزای بنزین به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی آنها از 33.5 تا 43.5 میلیون لیتر در 2 سال گذشته. روز فرا رسیده است، وی گفت: با توجه به تغییرات عرضه پالایشگاه ها در این مدت، میزان تحویل این فرآورده های ارزشمند از سبد سوخت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بین 51 تا 65 درصد بوده است. درصد (در رابطه با غذای دریافتی) که از ابتدا رکورددار است. راه اندازی این پالایشگاه تاکنون بی سابقه بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.