افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

افراد مسن باید گوشت این پرنده را بخورند!

  • کد خبر : 282057
افراد مسن باید گوشت این پرنده را بخورند!

به گزارش رکنا، سوپ یکی از غذاهای سنتی کشورمان است که به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده می شود. طرز تهیه سوپ این به ذائقه آشپز بستگی دارد، اما به طور معمول اکثر مواد غذایی آش، از جمله لوبیا، در همه آش ها مشترک است. سوپ بلدرچین یکی از غذاهایی است که به […]

به گزارش رکنا، سوپ یکی از غذاهای سنتی کشورمان است که به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده می شود. طرز تهیه سوپ این به ذائقه آشپز بستگی دارد، اما به طور معمول اکثر مواد غذایی آش، از جمله لوبیا، در همه آش ها مشترک است.

سوپ بلدرچین یکی از غذاهایی است که به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا برای افراد مسن توصیه می شود. غذای مغذی که باید داشته باشید گوشت بلدرچین به عنوان یکی از غذاهای گرم شناخته می شود. این سوپ ارزش غذایی زیادی دارد و به نرم شدن پوست کمک می کند. پروتئین موجود در گوشت بلدرچین می تواند به بازسازی سلول های ناخن، بافت ها، پوست و مو کمک کند و تولید هورمون ها و آنزیم ها را در بدن افزایش دهد. گوشت بلدرچین دارای کلسترول و چربی بسیار کم است و بنابراین از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

علاوه بر این، چون سرشار از پتاسیم است، مصرف آن به اندازه آن برای افراد مبتلا به فشار خون مشکلی ندارد. با وجود خواص متعددی که گوشت بلدرچین دارد، مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلات مختلفی از جمله مشکلات کلیوی، تشکیل سنگ کلیه، جلوگیری از جذب مواد مغذی و آسیب رساندن به متابولیسم بدن را به همراه داشته باشد. همچنین بیش از حد در مصرف گوشت بلدرچین. برای کم مزاج ها نیست و توصیه می شود اگر گوشت بلدرچین می خورید، غذای خود را با گشنیز و ترشی مزه دار کنید.

سوپ بلدرچین

زمان پخت: 5 ساعت

زمان آماده سازی: نیم ساعت

تعداد نفرات: 4-5 نفر

عناصر:

بلدرچین: 2 عدد

کره: 50 گرم

پیاز، هویج و سیب زمینی: هر کدام یک عدد

دانه های جو دوسر: 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه، نمک و فلفل: به میزان لازم

سبزیجات معطر: یک قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه: به مقدار لازم

آب یا رب گوجه فرنگی: به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. پیاز خلال شده را با کمی کره تفت دهید تا نرم شود. بلدرچین ها را در پیاز سرخ کنید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس مقداری زردچوبه اضافه کنید و اجازه دهید بلدرچین سرخ شده دم بکشد.

2. پس از به جوش آمدن آب، جو را به بلدرچین اضافه کنید. وقتی بلدرچین نیم پز شد، هویج خرد شده را اضافه کنید.

3. وقتی گوشت بلدرچین پخت، آن را از قابلمه خارج کرده و وقتی کمی سرد شد، گوشت را از استخوان جدا کنید. گوشت بلدرچین را دوباره داخل قابلمه بریزید.

4. سیب زمینی را نگینی خرد کنید و 30 دقیقه قبل از آماده شدن سوپ بلدرچین، آب گوجه فرنگی و کمی پاستا را به مواد اضافه کنید.

5. یک ربع قبل از پخت، سبزیجات معطر مانند گشنیز یا جعفری خرد شده را به سوپ اضافه کنید و در آخر کمی آب لیموی تازه داخل غذا بریزید.

یادداشت های مهم

– برای غلیظ شدن آن علاوه بر آب مرغ، می توانید از عصاره مرغ نیز در این غذا استفاده کنید.

برای خوش طعم شدن سوپ می توانید مقداری پودر زیره و نخود به آن اضافه کنید.

– برای همراهی این سوپ می توانید یک تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و یک لیوان شیر و مقدار کمی پودر سیر اضافه کنید و مخلوط کنید. مقداری نان تست را برش دهید و چند ثانیه در این مواد خیس کنید. ماهیتابه را گرم کنید، کره را اضافه کنید و نان را کاراملی کنید. طعم این نان ها با سوپ بلدرچین فوق العاده خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=282057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.