افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

اسنپدراگون 8 نسل پنجم: نسل بعدی پردازنده های کوالکام با سرعت 5 گیگاهرتز در راه است

  • کد خبر : 375421
اسنپدراگون 8 نسل پنجم: نسل بعدی پردازنده های کوالکام با سرعت 5 گیگاهرتز در راه است

اگرچه هنوز جزئیات نسل چهارم اسنپدراگون 8 به طور کامل فاش نشده است و ما منتظر رونمایی رسمی از این تراشه پردازشی پرچمدار کوالکام هستیم، اما افشاگری های جدید یکی از منابع معتبر Weibo نشان می دهد که جانشین این تراشه یعنی : نسل پنجم اسنپدراگون 8 قرار است عرضه شود. با پیشرفت های مهمی […]

اگرچه هنوز جزئیات نسل چهارم اسنپدراگون 8 به طور کامل فاش نشده است و ما منتظر رونمایی رسمی از این تراشه پردازشی پرچمدار کوالکام هستیم، اما افشاگری های جدید یکی از منابع معتبر Weibo نشان می دهد که جانشین این تراشه یعنی : نسل پنجم اسنپدراگون 8 قرار است عرضه شود. با پیشرفت های مهمی به بازار می آید.

طبق این فاش، نسل پنجم اسنپدراگون 8 دارای پیکربندی هسته ای مشابه با نسل چهارم اسنپدراگون 8 خواهد بود. این بدان معناست که تراشه نسل بعدی کوالکام نیز دارای 2 هسته با کارایی بالا و 6 هسته کم مصرف خواهد بود. با این حال، آنچه این تراشه پردازشی بهبود خواهد بخشید، افزایش قابل توجه سرعت کلاک هسته های آن است.

عملکرد چشمگیر سرعت هسته

بر اساس اطلاعات فاش شده، هسته های عملکردی نسل چهارم اسنپدراگون 8 با نام رمز «پگاسوس» با سرعت سرسام آور 5.0 گیگاهرتز کار خواهند کرد حتی هسته های کم مصرف این تراشه نیز سرعتی برابر با 4.0 گیگاهرتز خواهند داشت بسیار چشمگیر و جذاب است در صورت صحت این اطلاعات شاهد افزایش قابل توجه قدرت نسبت به نسل قبل خواهیم بود. برای مقایسه، هسته های عملکرد و صرفه جویی در مصرف انرژی نسل چهارم اسنپدراگون 8 به ترتیب با فرکانس 4.32 گیگاهرتز و 3.53 گیگاهرتز کار می کنند.

تولید با تکنولوژی TSMC و سامسونگ

یکی از جنبه های جالب این نشت این است که این افزایش سرعت ساعت ممکن است فقط برای نسخه نسل پنجم اسنپدراگون 8 ساخته شده توسط TSMC بر اساس فرآیند تولید N3P باشد.

کوالکام پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد از دو منبع مختلف برای تولید نسل پنجم اسنپدراگون 8 استفاده کند. یکی از این منابع TSMC و دیگری سامسونگ است. این بدان معنی است که نسخه ای از پردازنده در نظر گرفته شده برای دستگاه های سامسونگ احتمالاً با استفاده از فرآیند SF2 سامسونگ ساخته می شود.

سرعت ساعت دقیق نسخه سامسونگ هنوز مشخص نیست، اما برخی شایعات حاکی از آن است که فرآیند SF2 سامسونگ ممکن است به همان اندازه قدرتمند باشد. به همین دلیل، این امکان وجود دارد که نسخه تولید شده توسط سامسونگ از نظر عملکرد با نسخه TSMC مطابقت داشته باشد یا حتی از آن پیشی بگیرد.

رقابت با سایر تراشه های موجود در بازار.

با توجه به روند توسعه سریع صنعت نیمه هادی، رقابت بین تولید کنندگان تراشه های پردازشی به سرعت در حال تشدید است. کوالکام به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در این صنعت همواره سعی در تولید پردازنده های بهینه و با کارایی بالا برای دستگاه های مختلف داشته است. نسل پنجم اسنپدراگون 8 اگر با این سرعت های کلاک وارد بازار شود، بدون شک قدرت رقابتی بیشتری نسبت به سایر تراشه های مشابه خواهد داشت.

از سوی دیگر، سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه های پردازش موبایل در جهان، ظرفیت بالایی برای تولید پردازنده های قدرتمند دارد. اگر نسخه سامسونگ از نسل پنجم اسنپدراگون 8 عملکرد خوبی داشته باشد، رقابت می تواند حتی شدیدتر شود.

لحظه ارائه و آینده اسنپدراگون 8 نسل 5

اگرچه هنوز زمان زیادی تا معرفی رسمی نسل پنجم اسنپدراگون 8 باقی مانده است، اما افشای اطلاعات اخیر نشان می دهد که کوالکام در حال کار بر روی ویژگی های کلیدی تراشه پرچمدار است. در حال حاضر، هدف اصلی این شرکت بهینه سازی و تکمیل تراشه نسل چهارم اسنپدراگون 8 برای عرضه در سال 2025 است.

به همین دلیل، جزئیات مربوط به اسنپدراگون 8 نسل 5 احتمالاً در ماه ها و حتی سال های آینده تغییر خواهد کرد. اما اگر این اطلاعات فاش شده صحت داشته باشند، انتظار می رود نسل پنجم اسنپدراگون 8 از نظر عملکرد و بهره وری نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشته باشد. این افزایش سرعت کلاک هسته ها می تواند عملکرد دستگاه های پرچمدار آینده را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

خلاصه

اگرچه هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد نسل پنجم اسنپدراگون 8 وجود ندارد، اما اولین فاش شده نشان می دهد که این تراشه رده بالا یکی از قدرتمندترین پردازنده های تولید شده توسط کوالکام خواهد بود. با سرعت کلاک 5.0 گیگاهرتز برای هسته های با کارایی بالا و 4.0 گیگاهرتز برای هسته های کم مصرف، این تراشه پردازشی می تواند فراتر از انتظار عمل کند.

با این حال، تا زمانی که اطلاعات رسمی منتشر نشود، نمی‌توان با اطمینان در مورد تمام ویژگی‌های اسنپدراگون 8 نسل 5 صحبت کرد. اما آنچه واضح است این است که کوالکام به تلاش خود برای تولید تراشه هایی با قدرت بیشتر و کارایی بیشتر ادامه می دهد تا جایگاه خود را در بازار رقابتی پردازنده های موبایل حفظ کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.