افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » 40 مدرسه اصفهان به دلیل غرق شدن از مدار خارج شدند

  • کد خبر : 200101
اسمارتک نیوز » 40 مدرسه اصفهان به دلیل غرق شدن از مدار خارج شدند

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز ، محمدرضا ابراهیمی در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: مردم اساس نظام جمهوری اسلامی هستند و حامی جمهوریت و اسلام گرایی هستند. جمهوری اسلامی نظام، زیرا احکام اسلامی در مقطعی مؤثر خواهد بود. همانطور که شهید مطهری در اوایل انقلاب […]

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز ، محمدرضا ابراهیمی در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: مردم اساس نظام جمهوری اسلامی هستند و حامی جمهوریت و اسلام گرایی هستند. جمهوری اسلامی نظام، زیرا احکام اسلامی در مقطعی مؤثر خواهد بود. همانطور که شهید مطهری در اوایل انقلاب فرمودند جمهوری شکل حکومت را تعیین می کند و اسلام محتوای آن را مشخص می کند و از زمان پیروزی انقلاب مردم شکل نظام را ایجاد کردند و با انتخابات و آموزش های مختلف آن را تقویت کردند. در این موضوع پیشرو بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش اساسی ترین رکن و زیربنای جامعه است، افزود: اگر جامعه ای به آموزش و پرورش توجه کند نتیجه آن در همه سطوح، نهادها، سازمان ها و همه آحاد جامعه اثرگذار خواهد بود و اگر مورد غفلت قرار گیرد، آثار آن به وجود می آید. منفی بودن آن در افراد، سازمان ها و موجودات متجلی خواهد شد و در واقع نبض جامعه با آموزش تنظیم می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: میزان توجه و توجه مردم به آموزش و پرورش نشان دهنده و تضمین کننده آینده یک جامعه است و رها شدن این ارگان مهم جامعه را به چالش می کشد و اگر جامعه ای را می خواهید که آسیب اجتماعی نداشته باشد، شما باید در آموزش سرمایه گذاری کنید

ما با بحران نیروی کار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از مهم ترین چالش های پیش روی ماست، گفت: حدود 16 میلیون و 700 هزار دانش آموز در سراسر کشور داریم که از این تعداد بیش از یک میلیون دانش آموز در 5 هزار و 700 مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند. و با بحران کار مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه استان اصفهان در کنار پنج استان دیگر بیشترین کمبود نیروی انسانی را دارد افزود: نیروی انسانی اساس هر سازمانی است اما در آموزش و پرورش و نظام آموزشی به طور کلی کمبود نیروی انسانی است. منابع انسانی فاجعه بار خواهد بود و حتی اگر هزار برابر بودجه فعلی داشته باشیم، اگر نیروی کار کارآمد نداشته باشیم به اهداف خود نخواهیم رسید.

ابراهیمی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهمترین مسیر ورود به آموزش و پرورش معرفی شد، خاطرنشان کرد: در این راستا در سال 1392 تربیت مدرسین و حوزه های علمیه سابق به دانشگاه فرهنگیان تبدیل شد و اولین ورودی فرهنگیان این دانشگاه بود. 25 هزار دانش آموز و طبق قانون باید بین 3 تا 5 هزار دانشجو معلم در مدت چند سال به این تعداد پایه اضافه می شد که متاسفانه این امر محقق نشد زیرا تمرکز بر کاهش حاکمیت دولت در آموزش و پرورش بود. .

وی یادآور شد: در سال 1391 رویکرد دیگری حاکم شد و یکی از مهمترین اهداف آنها کاهش آموزش بود و توجیه آنها این بود که به دنبال چابکی و واگذاری آن به بخش خصوصی بودند. در شرایطی که سه حوزه امنیت، بهداشت و آموزش بین خطوط قرمز دولت ها قرار دارد و باید حاکمیت در آنجا باقی بماند، اما متأسفانه در یک دوره حاکمیت آموزشی، مدارس غیردولتی ایجاد کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه یکی از کشورهای دارای بیشترین تعداد مدارس غیردولتی هستیم گفت: در حال حاضر حدود 14.5 درصد از جمعیت دانش آموزی کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که این رقم حدود 19 است. درصد در استان اصفهان عده ای دیگر نیز مدارس را به اداره بسته حمایتی تحویل دادند و در همین راستا در مناطق محروم مدرسه با تمام امکانات به موسس واگذار شد و هیچ نظارتی وجود نداشت و این مدت حدود دو سال به طول انجامید. .

وی ادامه داد: از سوی دیگر دانشگاه فرهنگیان در آستانه تعطیلی بود و مقام معظم رهبری وارد این موضوع شدند. دانشگاه فرهنگیان در همان دوره موفق بود اما هیچگاه به شرایط ایده آل و حتی به تعداد اولیه سال گذشته که دانشگاه فرهنگیان بیش از 25 هزار دانشجو داشت نسبت به استان اصفهان با همه کمبودها و مجموعه برنامه هایی که ما داشتیم نرسید. بود، این تعداد به 2300 نفر افزایش یافت.

ابراهیمی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان امسال حدود 30 هزار پذیرش در سراسر کشور داشته است، گفت: از این تعداد پذیرش در استان اصفهان تقریبا 2700 نفر است. در دوره ای نرخ پذیرش دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور به 3000 نفر افزایش یافت و نتیجه آن سیاست کاهش شدید نیروی انسانی بود. آموزش و پرورش در دهه شصت سهم زیادی داشت، برخی بازنشسته شده اند و برخی دیگر در شرف بازنشستگی هستند و کمبود نیروی انسانی حفره و خلأ بزرگی ایجاد می کند. خوشبختانه در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای کاهش این کمبود انجام شده است و سال گذشته حدود 50 هزار نفر و امسال حدود 70 هزار نفر وارد سیستم آموزشی می شوند.

روزانه بیش از دو کلاس وارد مدار می شوند

وی با بیان اینکه بحران کرونا کمبود معلم و فضاهای آموزشی را نامحسوس و مشکلات را تشدید کرده است، افزود: در خرداد ماه سال گذشته با تعداد زیادی کلاس با بیش از 50 و 60 نفر در کلاس ها مواجه بودیم و در از سوی دیگر، بسیاری از مدارس آماده هستند. نبودند و از طرفی مخالفت های زیادی با بازگشایی مدارس در سطح جامعه وجود داشت و به همین دلیل بازگشایی در ایام کرونا یکی از سخت ترین بازگشایی ها بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه با مشارکت دولت و خیرین روزانه بین 2 تا 3 کلاس بین 2 تا 3 دهم تا 2 و نیم کلاس مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: در این مدت ده ها نیمه تکمیل شده است. پروژه هایی به بهره برداری رسیده و در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. ما با کمبود تجهیزات مواجه هستیم اما خوشبختانه طی دو سال اخیر تجهیزات خوبی به مدارس به خصوص هنرستان ها تزریق شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه توزیع متوازن رشته ها و شاخه ها باید 50 درصد فنی و حرفه ای و 50 درصد تئوری باشد که متاسفانه تاکنون محقق نشده است. در اصفهان این نرخ حدود 42.6 درصد بود و اکنون این رقم در دو سال گذشته به 47.6 درصد رسیده است و این پیشرفت در دو سال گذشته بی سابقه است و اگر به 50 درصد برسیم تازه به برنامه ششم غربی رسیده ایم و هنوز هم هستیم. پشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تاثیر فضای مجازی بر دانش آموزان اشاره کرد و گفت: کرونا رابطه دانش آموزان و کلاس را تغییر داده و فضای مجازی را به یک اصل تبدیل کرده است و ما با پدیده ای مواجه هستیم که ارتباط بین دانش آموزان و معلمان را تحت تاثیر قرار می دهد و همچنان ادامه دارد. این مشکل به شرایط ایده آل نرسیده است و سعی می کنیم با کلاس ها و مشاوره های مختلف مقداری از این آسیب را کاهش دهیم و به تبع آن مراکز و مراکز مشاوره ما در دو سال اخیر نسبت به تابل دو برابر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین محور کار ماست، اظهار داشت: کرونا بر تربیت دینی نیز تاثیر گذاشته است اما از ابتدای دولت سیزدهم به برپایی نماز جماعت در مدارس توجه شد. قرآن و عترت ویژه مذهبی و انقلابی و شرکت در مسابقات دانش آموزی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر اصفهان میزبان مسابقات ورزشی دانش آموزی است و این مسابقات در تمامی رشته های ورزشی برگزار می شود و در حال حاضر حدود 3500 دانش آموز و مربی در اصفهان حضور دارند.

وی یادآور شد: در طرح شهید سلیمانی حدود 50 میلیارد تومان برای اماکن ورزشی هزینه کردیم و علاوه بر آن حدود 100 میلیارد تومان از منابع استانی برای این منظور آوردیم و در مجموع حدود 150 میلیارد تومان برای اماکن ورزشی هزینه شد. و سرانه ورزش اصفهان در رتبه دوازدهم قرار دارد و به مقام دوم کشوری دست یافته است.

ابراهیمی با بیان اینکه اگر سایر دستگاه ها به وظایف خود در آموزش و پرورش عمل کنند بخش زیادی از مشکلات ما حل می شود، گفت: بر اساس ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش شهرداری ها موظف به پرداخت 3 درصد از هزینه های آموزش و پرورش هستند مجوز آموزش و پرورش. yy بر اساس ماده 16، در مناطقی که مدرسه ندارند، شهرداری ها باید 5 درصد از مجوز مراکز خرید را برای خرید زمین به سازمان های آموزشی و توسعه و نوسازی مدارس اختصاص دهند، اما متأسفانه در هیچ یک از این مقررات وجود ندارد. اجرا شده اند و وارد حوزه های نظارتی نشده اند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از سازمان هایی است که حقوق و مطالبات به موقع پرداخت نمی شود و افزود: این یکی از مهمترین دلایل بی انگیزگی نیروها است و اگر این مبالغ به موقع پرداخت شود می توانیم مشکل را حل کنیم. . مسئله. کمبود پرسنل از طریق پرداخت حق التدریس رفع آن برای کارگران و بازنشستگان.

مدیرکل آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود اجرای طرح احراز صلاحیت معلمان را یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: دولت های مختلف آمدند و جرات اجرای طرح صلاحیت معلمان را نداشتند اما سیزدهم دولت این طرح را اجرا کرد و 50 درصد بودجه تخصیص یافت و قبل از احراز صلاحیت حدود 350 هزار معلم در سراسر کشور حداقل دستمزد دریافت می کردند و این موضوع دور از انصاف بود و با اجرای طرح احراز صلاحیت معلمان این مشکل ایجاد شد. حل شده است و بسیاری از افرادی که تحصیل و تحصیل را انتخاب کرده اند برمی گردند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان حدود 50 هزار نفر در رتبه بندی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از 30 هزار نفر معترض شدند که همه آنها تحت درمان قرار گرفتند و میزان رضایتمندی افزایش یافت. نسبت به گذشته

ابراهیمی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع رکود مدارس اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه مشکل رکود گریبانگیر کل استان اصفهان شده است که شهرهای برخوار، شاهین شهر و مناطق 4 و 5 کلانشهر اصفهان را درگیر کرده است. بیشترین آسیب دیده است، بنابراین 40 مدرسه از مدار خارج شده و نیاز به تعویض دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر تامین نشدن اعتبارات تخصیص یافته برای تعطیلی مدارس، گفت: اعتبارات تخصیص یافته هنوز اجرایی نشده و جزو تعهدات دولت است؛ این در حالی است که در صورت عدم تامین اعتبارات در حال اجراست. علاوه بر این، استفاده از ظرفیت و بهره وری اهداکنندگان در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی افزود: هدف اصلی تولید، تکمیل پروژه های نیمه تمام با رویکرد خیرین است که برای سه مورد سهم تعیین شده است و امیدواریم اعتبار تخصیص یافته به زودی به بهره برداری برسد و هستیم. پیگیری بسیار در مورد این موضوع.

وی آلودگی هوا را یکی از مهم ترین چالش های آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: سلامت دانش آموزان بسیار مهم است، اما معتقدیم با تعطیلی مدارس نمی توان سلامت دانش آموزان را تضمین کرد و بر اساس ابلاغیه جدید وزارتخانه، مدرسه ای وجود ندارد. اجازه فعالیت دارند. بدون هماهنگی با وزارتخانه غایب.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.