افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » گفتگو با محوریت غزه با سران کشورها در اجلاس سران OEC + فیلم

  • کد خبر : 122697
اسمارتک نیوز » گفتگو با محوریت غزه با سران کشورها در اجلاس سران OEC + فیلم

به گزارش اسمارتک نیوز، رئیس جمهور پیش از عزیمت به تاجیکستان گفت: بهبود روابط با کشورهای همسایه اولویت اصلی سیاست خارجی دولت سیزدهم است. آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه قبل از عزیمت به تاجیکستان در فرودگاه مهرآباد برنامه سفر خود را تشریح کرد: در سیاست خارجی دولت ارتباط با کشورهای همسایه و مسلمان […]

به گزارش اسمارتک نیوز، رئیس جمهور پیش از عزیمت به تاجیکستان گفت: بهبود روابط با کشورهای همسایه اولویت اصلی سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه قبل از عزیمت به تاجیکستان در فرودگاه مهرآباد برنامه سفر خود را تشریح کرد: در سیاست خارجی دولت ارتباط با کشورهای همسایه و مسلمان از ویژگی های مهم است. آسیای میانه یکی از کشورهایی است که ظرفیت بسیار مهمی در آن وجود دارد و ارتباط ایران با این کشورها و توسعه روابط در دستور کار دولت قرار دارد.

وی در ادامه گفت: سفر قبلی به تاجیکستان با باز شدن گره های مسائل بین دو کشور همراه بود و منجر به توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور شد.

رئیس جمهور روابط ایران با تاجیکستان را متفاوت از روابط قبل از دولت سیزدهم دانست و تاکید کرد: این سفر که به دعوت رئیس جمهور تاجیکستان انجام می شود، با هدف تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور انجام می شود. .

به گفته آیت الله رئیسی، در این سفر اسنادی امضا خواهد شد که هدف آن توسعه و تحکیم روابط دو کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این سفر مذاکرات دوجانبه درباره مسائل منطقه ای انجام می شود، تصریح کرد: سفر بعدی به تاشکند به دعوت رئیس جمهور ازبکستان که رئیس دوره ای سازمان همکاری اکو است انجام خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: در این نشست پیوند اقتصادی بین اعضای اکو موضوع محوری است که در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی مطرح می شود.

آیت الله رئیسی گفت: در این دیدار با توجه به توانمندی کشورهای عضو OCE، بحث های مهمی برای توسعه روابط بین اعضا انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این نشست روابط و دیدارهایی را با سران کشورهای عضو OCE حفظ خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه مسئله فلسطین امروز مسئله جهان بشریت است، تصریح کرد: مهمترین موضوعی که در دیدار با سران کشورها و در اجلاس ازبکستان مطرح خواهیم کرد، مسئله غزه است. همه دلواپسان جهان، با هر گویش، مذهب و مذاهب و در تمام نقاط جهان امروز، از رژیم صهیونیستی و جنایات هولناک آن نفرت جدی دارند.

وی با بیان اینکه سازوکارهای جهانی حمایت از مظلومان به هیچ وجه کارساز نیست، گفت: مسئله فلسطین یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در این مدت با کشورهای مختلف مطرح شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم از اقدامات سازمان های بین المللی در قبال غزه ناراحت هستند، تصریح کرد: انفعال سازمان های بین المللی برای مردم روشن شده است و احساس می کنند این سازوکار ناعادلانه است و صدای مظلوم شنیده نمی شود. .

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به دعوت رسمی «اما علی رحمان» همتای تاجیکستانی خود با همراهی معاون اول و معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری عازم دوشنبه پایتخت این کشور شد. ، صبح امروز ۲۶ آبان.

دیدار و مناظره روسای جمهور و مذاکره وزرا و مقامات دو کشور از برنامه های آیت الله رئیسی در این سفر است.

همچنین باید یک سری اسناد همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی، حمل و نقل و ترانزیت، راه آهن، انرژی، ایجاد منطقه آزاد مشترک، گمرک، فرهنگ، علم، فناوری های جدید، ورزش، مدیریت بحران و مبارزه با مواد مخدر امضا شود. توسط احزاب

از دیگر برنامه های این سفر، برگزاری همایش مشترک تجاری و اقتصادی با حضور حدود 200 فعال اقتصادی و تجار ایرانی و تاجیکستانی و صدور بیانیه مشترک روسای جمهور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.