افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
4

اسمارتک نیوز » پوشش 6 میلیونی شبکه فیبر نوری در سراسر کشور

  • کد خبر : 205152
اسمارتک نیوز » پوشش 6 میلیونی شبکه فیبر نوری در سراسر کشور

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در اردوگاه سیدالشهدایی شهرستان آبعلی به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت. شخصیت های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی دانشجویان فعال از سراسر کشور. وزیر ارتباطات در این جلسه با اشاره به پیگیری بیش […]

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در اردوگاه سیدالشهدایی شهرستان آبعلی به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت. شخصیت های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی دانشجویان فعال از سراسر کشور.

وزیر ارتباطات در این جلسه با اشاره به پیگیری بیش از یک دهه مقام معظم رهبری برای تحقق شبکه ملی اطلاعات، روند اجرایی شبکه ملی اطلاعات را تشریح کرد، این پروژه را کلیدی و مهم برای کشور خواند و گفت: گفت: شبکه ملی اطلاعات، شبکه ای امن، سریع و با کیفیت است که امکان ارائه خدمات متنوع به مردم را دارد و از اولویت های اصلی وزارت ارتباطات است.

وی با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و شرکت ها برای توسعه ارتباطات ثابت از یک سال و نیم پیش آغاز شده و در 100 شهر به اتمام رسیده است، افزود: نسل پنجم تلفن همراه نیز بر روی این پلتفرم و بر روی این پلت فرم ساخته شده است. با سرعت امکان ارائه سرویس چند صد گیگابیت بر ثانیه وجود دارد و مطمئن هستم که توسعه ارتباطات در شهرهای کشور در دهه های آینده را تضمین می کند.

زارع پور با اشاره به اینکه بیش از 6 میلیون روکش در سراسر کشور نصب شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه باید 20 میلیون روکش به 20 میلیون اتصال منازل و مشاغل به فیبر نوری تبدیل شود.

وزیر ارتباطات توسعه ظرفیت مراکز تبادل ترافیک داخلی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: در آخرین دیدار تیم ملی فوتبال، رکورد ترافیک داخلی کشور به 7.5 ترابیت بر ثانیه رسید که بیست درصد از این میزان بی سابقه است. تردد از طریق مراکز تبادل ترافیک در خارج از استان تهران مدیریت می شد که در نوع خود رکورد جدیدی بود.

زارع پور راهبرد چندین کشور در حوزه مدیریت فضای مجازی را برجسته کرد و افزود: اگر در آینده کشوری دارای «دارایی دیجیتالی بومی» نباشد، مستعمره دیجیتال محسوب می شود و حتی کشورهای اروپایی نیز قوانینی در این زمینه تصویب کرده اند. مدیریت فضای مجازی و در حال توسعه دارایی های دیجیتال و پلتفرم های بومی خود هستند.

وزیر ارتباطات با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات از پیام رسان های بومی تصریح کرد: با تلاش نیروهای متخصص جوان کشور، فعالیت پیک ها روزانه به بیش از 20 میلیون نفر و ماهانه بیش از 40 میلیون نفر رسیده است. که مطلوب است.هدف ما این است که پیام رسان های بومی آنقدر با کیفیت باشند که مردم با وجود وجود پیام رسان های خارجی از آنها استفاده کنند.

وی گزارشی از دستاوردهای فضایی دولت سیزدهم ارائه کرد و افزود: در این دولت به اندازه 11 سال گذشته پرتاب ماهواره داشتیم که در این زمینه یک رکورد است و این پرتاب ها ادامه دارد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالات دانشجویان حاضر در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه هوش مصنوعی گفت: عزم دولت سیزدهم استفاده حداکثری از ظرفیت هوش مصنوعی در کشور است و امیدواریم که قرار گرفتن در بین 10 کشور برتر در آینده.” اولین نفر در این زمینه باشید.

زارع پور در خصوص افزایش نرخ اینترنت، تعدد هزینه های اپراتورها را از سال 1395 که برای آخرین بار افزایش نرخ ها انجام شد، بیان کرد: مشکلات این اپراتورها به حدی رسیده که در سال 1395 سرمایه گذاری 1200 میلیون دلاری داشته اند. سال به یک چهارم این رقم رسید و دیگر ظرفیت سرمایه گذاری نداشتند.

وی در خصوص اتهاماتی که در خصوص گردش مالی فروش فیلترشکن در کشور مطرح شده است، افزود: از کسانی که ادعا می کنند فیلترشکن ها فیلترشکن می فروشند درخواست کرده ایم که مدارک خود را به قوه قضاییه ارائه کنند اما تاکنون چیزی ارائه نشده است.

وزیر ارتباطات در پایان تصریح کرد: برخورد با مافیای فیلترشکن فروشان بر عهده دستگاه های امنیتی و قضایی است. البته از نظر این نهادها خلأ قانونی برای این جلسه وجود دارد و با ورود شورای اسلامی می توان آن را حل کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.