افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » هر آنچه باید درباره توپ طلا بدانید

  • کد خبر : 115535
اسمارتک نیوز » هر آنچه باید درباره توپ طلا بدانید

تا ساعاتی دیگر مراسم توپ طلای 2023 برگزار می شود، اما آیا می دانید ارزش واقعی این جایزه و مقصد آن چیست؟ به گزارش اسمارتک نیوز، مراسم توپ طلای 2023 امشب در سالن تئاتر شاتله پاریس برگزار می شود و به نظر می رسد لیونل مسی بیش از سایر نامزدها برای کسب این جایزه خوش […]

تا ساعاتی دیگر مراسم توپ طلای 2023 برگزار می شود، اما آیا می دانید ارزش واقعی این جایزه و مقصد آن چیست؟

به گزارش اسمارتک نیوز، مراسم توپ طلای 2023 امشب در سالن تئاتر شاتله پاریس برگزار می شود و به نظر می رسد لیونل مسی بیش از سایر نامزدها برای کسب این جایزه خوش شانس است.

این مراسم هر ساله توسط نشریه معتبر فرانس فوتبال و طی مراسمی باشکوه با حضور ستارگان دنیای فوتبال برگزار می شود که طی آن شایسته ترین بازیکن این جایزه را دریافت خواهد کرد.

سطح این توپ با پنج کیلوگرم طلای 18 عیار پوشانده شده است، اما لایه های زیرین آن از طلا نیست و در ترکیب زیرین آن از ماده مومی مانند و لایه ای از صفحات برنجی نیز استفاده شده است. وزن این توپ حدود 7 کیلوگرم و ارتفاع تقریبی 31 سانتی متر و قطر آن 23 سانتی متر است.

بازیکنان منتخب قبل از کسب این جایزه درآمد مستقیمی ندارند، اما از قراردادهایی که با اسپانسرها و باشگاه های خود بسته اند، مبالغ زیادی کسب می کنند. از طرفی توپ طلای واقعی را دریافت نمی کنند، اما در این مراسم یک نسخه از آن به آنها داده می شود که بیشتر در باشگاه بازیکنان یا موزه ها نگهداری می شود.

گفته می شود ارزش این جایزه حدود 500 هزار یورو است که تا ساعاتی دیگر به دست منتخب می رسد. مسی رکورد هفت بار کسب این جایزه را دارد و از سال 2008 این جایزه تنها دو بار به بازیکنی غیر از مسی و کریستیانو رونالدو پرتغالی تعلق گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.