افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان + جدول رده بندی لیگ

  • کد خبر : 162969
اسمارتک نیوز » نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان + جدول رده بندی لیگ

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، رای کمیته استیناف به شرح زیر است: با توجه به محتوای پرونده باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران، در خصوص عدم رعایت بخشنامه های تنظیم کننده قرارداد باشگاه ها با بازیکنان و کادر فنی و سایر افراد حاضر در مسابقات فصول 1403، 1402 در خصوص بازیکن گئورگی گلسیانی به موجب […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، رای کمیته استیناف به شرح زیر است:

با توجه به محتوای پرونده باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران، در خصوص عدم رعایت بخشنامه های تنظیم کننده قرارداد باشگاه ها با بازیکنان و کادر فنی و سایر افراد حاضر در مسابقات فصول 1403، 1402 در خصوص بازیکن گئورگی گلسیانی به موجب نامه شماره 1158 مورخ 26 مهر 1402 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به کسر یک امتیاز از تیم بزرگسالان در فصل جاری لیگ برتر و پرداخت یکصد جریمه نقدی محکوم شد. میلیارد ریال و اصلاح بخشی از قرارداد که مغایر با دستورالعمل است.

با توجه به محتویات پرونده و ادله، اولاً رعایت دستورالعمل به عنوان مفاد الزامی یکی از تعهدات پیرامون قرارداد بوده و عدم تطبیق آن ماهیتی کلی و بدون نیاز به شکایت خاصی دارد. و تنها با گزارش متولیان امر (سازمان لیگ کشور و کارگروه مربوطه) امکان تعقیب قضایی از سوی دستگاه قضایی وجود دارد.

ثانیاً، طبق قسمت آخر بند 8 دستورالعمل، باشگاه ها نمی توانند پرداخت مالیات به مؤدی را تضمین یا قبول کنند، در حالی که در تبصره 4 ماده 7 قرارداد بین باشگاه و بازیکن، پرداخت مالیات بازیکن پرداخت شده است. به عهده باشگاه است، هرچند طرفین توافق می کنند برای رعایت بند مستلزم اصلاح قرارداد منعکس در تصمیم کمیسیون انضباطی فدراسیون، طی تمدید، تعهد پرداخت مالیات به بازیکن واگذار شده است. ، اما این امر موجب زوال آثار تخلف نمی شود و طرفین موظف به رعایت دستورالعمل بودند. خود لایحه دفاعیه استدلال کرده است که قسمت اول و دوم بند 8 بخشنامه با استفاده از کلمه «اضافه» یکدیگر را خطاب می کنند و از آنجایی که قسمت اول بند 8 ناظر به اتباع ملی است، پس معنای مخالف قسمت دوم است. بند 8 این است که ممنوعیت مذکور مربوط به اتباع خارجی از حیث عدم مجاز باشگاه ها به پرداخت مالیات مودی نیست، در حالی که از مفاد بند 8 این بخشنامه نمی توان چنین تفسیری کرد، زیرا طبق قانون. در مورد مالیات های مستقیم، مودیان مالیاتی اعم از ایرانی و خارجی موظف به اطاعت از قوانین کشور هستند. اضافه شدن بعدی مقررات منظم به قرارداد اولیه بین باشگاه و بازیکن به معنای پذیرش نیاز به پرداخت مالیات توسط مودی است.

ثالثاً: طبق بند 10 دستورالعمل پرداخت وجوه خارج از قرارداد تحت عنوان خدمات اجتماعی ممنوع است که بر اساس آن در گزارش اعلامی آمده است: باشگاه مسئولیت تامین اسکان و ایاب و ذهاب بازیکن مندرج در بندهای 3 و 11 ماده 4 قرارداد. بر اساس بند 10 این بخشنامه، چنانچه وجوه مذکور در قرارداد لحاظ شود، منع قانونی ندارد. رابعاً عدم رعایت بند 11 بخشنامه کسر 2.5 درصد حق عضویت برای قید آن در قراردادها لازم و ضروری نبوده و الزامی نیست، برای هر یک از طرفین قانونی است و می تواند تخلف محسوب شود. اگر امتناع از پرداخت با دلیل ثابت شود. لذا با توجه به مراتب فوق و دفاعیات مطرح شده، تجدیدنظرخواهی باشگاه پرسپولیس تهران مبنی بر صدور حکم مربوط به بندهای 10 و دستورالعمل 11 مغایر با بند 8 این دستورالعمل تشخیص داده شده است، اما از آنجایی که متنی از این دستورالعمل وجود ندارد. آیین نامه انضباطی در مورد کسر امتیاز در صورت عدم رعایت دستورالعمل مذکور و اساساً مطابق با اصول حاکم بر فوتبال، نتایج باید در زمین مسابقه مشخص شود و امتیازات کسب شده از مسابقات رسمی ثابت و پایدار باشد، بنابراین بر اساس در ماده 106 آیین نامه و دستورالعمل انضباطی صدرالاشاره، هر چند ناقض دادخواست در قسمت کسر امتیاز علیه وی است، رأی صادره تأیید و قطعی می شود.

رای باشگاه سپاهان:

با توجه به محتوای پرونده باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان در خصوص عدم رعایت مفاد بخشنامه تنظیم قرارداد باشگاه ها با بازیکنان و کادر فنی و سایر افراد حاضر در مسابقات فصل 1403 , 1402 , به موجب مصوبه شماره 1101 مورخ 21/06/1402 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دستور کسر 4 امتیاز در فصل جاری مسابقات و پرداخت 400 میلیارد ریال جریمه نقدی و همچنین اصلاح قرارداد شش بازیکن بر اساس مفاد این بخشنامه به شرح زیر صادر شده است: 1- بر اساس بند 8 این بخشنامه، درج مبالغ ارزی در قراردادهای اتباع ملی مطلقاً ممنوع است، اما بر اساس تبصره بند الف ماده 3 قرارداد، باشگاه متعهد شده است در صورت افزایش بیش از 25 درصدی تغییر نرخ دلار نسبت به دلار از زمان انعقاد قرارداد، حقوق افراد مذکور را افزایش دهد. – طبق قسمت آخر بند 8 دستورالعمل، باشگاه ها مجاز به تضمین یا تقبل مالیات بازیکنان یا کادر فنی یا سایر عواملی نیستند که طبق گزارش منعکس شده در پرونده باشگاه، به شرح بند 2 ماده 4 قرارداد بازیکنان: پیام نزاد، رضا شخاری، رضا اسدی، هادی محمدی، کاوه رضایی، احسان پهلوان مبلغ زیر بوده است: در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی و تسویه حساب بیمه از سوی بازیکن، باشگاه کسر می کند. مبلغ از قرارداد اما با توجه به مفاد بند 8 و مفاد قراردادهای مذکور، آنچه قانونگذار در نظر داشته پرداخت مالیات توسط باشگاه است، در حالی که در موارد اعلام شده، باشگاه از نظر رعایت قوانین مالیاتی، ضمانت اجرا را دارد. . پرداخت مالیات توسط اشخاص حقیقی با کسر از آنچه در قرارداد اعمال شده است که به هیچ وجه به معنای قبول پرداخت مالیات مودی نیست. 3- طبق بند 27 دستورالعمل باشگاه حق تمدید قرارداد با 25 درصد افزایش حقوق را دارد و این در حالی است که در قرارداد آقایان پیام نزاد، رضا اسدی، هادی محمدی، رضا شکاری، کاوه رضایی، افزایش حقوق بیش از 25 درصد است. 4- طبق بند 29 دستورالعمل پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان حق واسطه گری توسط باشگاه ها به

دونده ها به هر نحوی ممنوع هستند اما لازم به ذکر است که طبق بند 4 ماده 3 قرارداد کاوه رضایی، هادی محمدی، رضا شکاری، احسان پهلوان باشگاه با پرداخت حق الزحمه دونده موافقت کرده است. 5- طبق بند 28 دستورالعمل، قراردادها باید شامل حق خروج بازیکن از باشگاه با پرداخت 50 درصد مبلغ قرارداد اصلی در همان فصل در صورت سقوط تیم به دسته پایین تر باشد. هادی محمدی، پیام. نزاد و در بند 19 ماده 8 قرارداد آقایان کاوه رضایی، رضا شکاری، رضا اسدی این بند دستورالعمل محقق شده است.

لذا با عنایت به جهات مذکور در خصوص تجدیدنظرخواهی باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان از حکم صدرا عشارا با عنایت به محتوای پرونده و دفاعیات تجدیدنظرخواه اعم از اینکه تخلف از مفاد بخشنامه لازم الاجرا است. مفاد ناظر بر قراردادهای منعقده در ظاهر کلی بوده و نیازی به شکایت از سوی سایر باشگاه ها نیست و کافی است مراتب را به متولیان امر (سازمان لیگ برتر و کارگروه تعیین شده) برای تعقیب مجرم اعلام کنند. با توجه به اینکه متن آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به معنای اعمال مجازات کاهش امتیاز در صورت تخلفات ناشی از عدم رعایت دستورالعمل های فوق الذکر نیست و اساساً با توجه به اصول حاکم بر فوتبال، نتایجی که در مواردی که متن آیین نامه کسر امتیاز وجود ندارد باید در زمین مسابقه باشد، بازی توسعه می یابد و امتیازات کسب شده در مسابقات رسمی پایدار و باثبات است و همچنین با توجه به اینکه رعایت دستورالعمل یکی از موارد است. وظایف و وظایف در هر دو طرف قرارداد و علی القاعده مستحق این بود که بازیکنان نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها تحت تعقیب و تحقیقات قرار گیرند. با مجازات های مقرر مواجه شدند و همچنین اعمال اصلاحات در متون بر خلاف دستورالعمل، بر عهده طرفین قرارداد است و اصل صداقت، پایداری نتایج و حفظ نتایج است. به دست آمده و رعایت آنها بر اساس ماده 106 قانون انضباطی ضروری است. مقررات و مفاد دستورالعمل صادره با توجه به تایید تخلفات باشگاه در خصوص بندهای اول، سوم و چهارم این تجدیدنظر، تجدیدنظرخواهی شناخته نمی‌شود و با توجه به بندهای دوم و پنجم، تشخیص تایید می‌شود. نقض درخواست تجدیدنظر در بند کسر چهار امتیاز به تجدیدنظرخواه نمی‌رسد، بخش دیگر رأی تجدیدنظرخواهی از درخواستی که مستلزم محکومیت تجدیدنظرخواه به جزای نقدی و تعدیل قراردادها تأیید و قاطعانه اعلام می‌شود، این تصمیم قطعی است

جدول لیگ برتر پس از بازگشت رسمی سپاهان و پرسپولیس امتیاز کسر شده:

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.