افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
4

اسمارتک نیوز » من وزیر ورزش ایران هستم نه وزیر یک وزارتخانه

  • کد خبر : 171343
اسمارتک نیوز » من وزیر ورزش ایران هستم نه وزیر یک وزارتخانه

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، کیومرث هاشمی روز جمعه در گردهمایی قهرمانان و نخبگان ورزش و جوانان استان زنجان افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی، ساماندهی رشته ها، تامین امکانات برای قهرمانان، زوج های جوان و سالمندان، نظارت بر ایجاد شهر مسکونی مدال و مراحل جذب مدال آوران و اجرای طرح توسعه سرزمینی […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، کیومرث هاشمی روز جمعه در گردهمایی قهرمانان و نخبگان ورزش و جوانان استان زنجان افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی، ساماندهی رشته ها، تامین امکانات برای قهرمانان، زوج های جوان و سالمندان، نظارت بر ایجاد شهر مسکونی مدال و مراحل جذب مدال آوران و اجرای طرح توسعه سرزمینی از مهمترین برنامه های وزارت ورزش است.

وی گفت: تیم های ورزشی نباید در مالکیت باشگاه ها شرکت کنند و بر این اساس قانون مالکیت باشگاه ها به زودی برای تصویب به شورای اسلامی ارائه می شود.

سه هزار و 300 طرح نیمه تمام ورزشی در کشور
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت پروژه های در دست ساخت کشور گفت: هم اکنون 3300 پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که علیرغم محدودیت های مالی در تلاش برای تکمیل آنها هستیم.

وی افزود: دغدغه دولت مردمی تکمیل این تعداد پروژه نیمه تمام ورزشی در کنار سایر پروژه ها است و وزارت ورزش نیز در تلاش است تا اجرای مواد 27 و 88 این پروژه ها را با استفاده از ظرفیت های موجود تکمیل کند. بخش خصوصی. . بخش

هاشمی توسعه فضاهای ورزشی را با انجام پروژه های نیمه تمام برشمرد و گفت: همه نقاط کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار نیازمند افزایش سرانه ورزشی هستند که با تکمیل این پروژه ها جبران می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین فضای ورزشی را در خاورمیانه داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 83 پروژه ورزشی نیمه تمام در استان زنجان وجود دارد که باید در کنار سایر پروژه های در دست ساخت به اتمام برسد.

من وزیر ورزش ایران هستم نه وزیر یک وزارتخانه.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه من وزیر ورزش جمهوری اسلامی ایران هستم نه یک وزارتخانه، افزود: همه دستگاه های اجرایی موظف به اجرای سیاست های ما هستند و به زودی سیاست های اصلی در حوزه ورزش را اجرا کنند. از سوی مقام معظم رهبری اعلام خواهد شد.»

وی استفاده بهینه از تمامی سالن های ورزشی کشور را برای ارتقای سلامت مردم ضروری دانست و گفت: با وجود اینکه بزرگترین فضای ورزشی خاورمیانه را داریم اما از نظر هم افزایی و البته در دیوان عالی کشور ضعیف هستیم. وقتی شورای ورزش که قرار است به ریاست آیت الله رئیسی تشکیل شود، رئیس جمهور خیلی از مسائل را بررسی و حل می کند.

هاشمی افزود: تمام فضاهای ورزشی باید حداکثر یک ساعت در روز در اختیار عموم مردم باشد در حالی که اکنون سالن ورزشی جنب مدرسه تعطیل است و چرا نباید در اختیار دانش آموزان قرار گیرد؟

وضعیت آماری ورزش همگانی مساعد نیست
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: وضعیت آماری ورزش همگانی مطلوب نیست و باید بستر را برای حضور همه سنین در ورزش فراهم کنیم.

وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده بیش از 55 درصد نوجوانان چاق هستند و جامعه به سمت سالمندی پیش می رود و با این شرایط امید به زندگی کاهش می یابد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته دولت برنامه هایی را برای جوانان جمعیت اجرا کرده و در زمینه تسهیلات و اشتغال رشد چشمگیری داشته ایم.

هاشمی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 127 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده که البته 263 هزار نفر نیز در انتظار دریافت وام ازدواج هستند که نیاز به تسریع دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت مردمی برای پیگیری و رفع مشکلات و دغدغه های جوانان بسیار مصمم است و وزارت ورزش نیز برنامه های خوبی را در دستور کار خود دارد.

شما یک حلقه را در ورزش گم کرده اید
هاشمی با بیان اینکه در حوزه باشگاه داری ضعف قانونی داریم، تصریح کرد: باشگاه داری حلقه مفقوده کشور است و نیاز به اصلاح دارد هرچند وزارت ورزش برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

وی افزود: در حال حاضر 14 هزار تیم ورزشی در کشور داریم که کارکرد آنها مدیریت است نه باشگاه داری، ضمن اینکه باشگاه ها باید با حضور در رشته های مختلف از جمله لیگ های کشوری ورزشکاران را شناسایی و تربیت کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه قانون مالکیت باشگاه ها به زودی برای تصویب به شورای اسلامی ارائه می شود، افزود: اقدامات خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به استعدادها با همکاری آموزش و پرورش گفت: سیاست همکاری آموزش و پرورش در راستای استعدادیابی در گروه های سنی مختلف در دستور کار قرار دارد.

آمیش در حال تغییر سرزمین ورزش است.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اجرای طرح بهسازی سرزمینی گفت: این طرح در حال تدوین است و به زودی به استان ها ابلاغ می شود.

وی افزود: آماده سازی زمین ورزش قهرمانی را متحول می کند و در این طرح فرض نمی شود که استان ها و شهرستان ها همانند فدراسیون ها باشند، بلکه هر منطقه بر اساس استعدادها و توانمندی های خود فعال و مورد حمایت قرار گیرد. پرورش قهرمانان.”

هاشمی تصریح کرد: در این طرح استعدادهای هر منطقه مورد بررسی قرار می گیرد و در همان رشته ورزشی سرمایه گذاری می کنیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع می توان با اجرای این طرح از اعتبارات موجود به نحو مطلوب استفاده کرد.

طرح «صبا» انقلابی در شنا بود
وزیر ورزش و جوانان کشور با اشاره به ویژگی های طرح «صبا» گفت: زمانی که در وزارت آموزش و پرورش بودم برنامه ریزی برای ورزش در این وزارتخانه را در دستور کار قرار دادم. اقدامات پروژه «صبا» بود.

وی با تشریح این طرح امکان آموزش رایگان شنا را در محیطی امن برای دانش آموزان پایه سوم فراهم کرد و افزود: در طرح صبا ضمن تاکید بر ایمنی دانش آموزان، تمامی امکانات به دانش آموزان پایه سوم به صورت رایگان ارائه شده است.

این مسئول افزود: شنا در حال حاضر یکی از بیشترین سهم های مدال را در بازی های آسیایی و المپیک دارد که متاسفانه با تغییر دولت این طرح نیز مانند بسیاری دیگر متوقف شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: از جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفری دانش آموز در سال 90-90، 920 هزار نفر به استخر دسترسی داشتند و با اجرای این طرح مقدمات این رشته را آموختند.

وی افزود: اگر این طرح ادامه داشت، شاهد حوادث تلخ دانش آموزان غرق شده در ارتفاع پنج متری دریاچه پارک شهر نبودیم.

هاشمی تصریح کرد: این طرح می توانست حداقل 50 استعداد نخبه را وارد رشته شنا کند اما متوقف شد و اکنون با جمعیت 16.5 میلیونی دانش آموزی قابل اجراست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.