افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » مضرات و مزایای مسابقات قهرمانی باشگاهی کشتی جهان در سال المپیک

  • کد خبر : 163474
اسمارتک نیوز » مضرات و مزایای مسابقات قهرمانی باشگاهی کشتی جهان در سال المپیک

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، جام جهانی باشگاه های رزمی آزاد و فرنگی در سال 2014 به پیشنهاد ایران برگزار شد. در هفت دوره اخیر این مسابقات ایران 6 دوره و خارکف اوکراین نیز یک دوره از این مسابقات بین المللی میزبانی کرده اند. اگرچه هدف اول این مسابقات توسعه و افزایش شور و […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، جام جهانی باشگاه های رزمی آزاد و فرنگی در سال 2014 به پیشنهاد ایران برگزار شد. در هفت دوره اخیر این مسابقات ایران 6 دوره و خارکف اوکراین نیز یک دوره از این مسابقات بین المللی میزبانی کرده اند. اگرچه هدف اول این مسابقات توسعه و افزایش شور و نشاط کشتی است، اما نحوه برگزاری جشن و میزان استقبال کشورهای کشتی گیر از این مسابقات و البته زمان برگزاری جشن آن مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

در دور اول این رقابت ها استقبال خوبی از مسابقات و حتی تعداد تیم ها دو رقمی بود و در برخی از دوره ها نماینده آمریکا نیز حضور داشت اما در دور نهایی که در سال 2022 برگزار شد، تیم ها موفق شدند نه آنها با ترکیب کامل حتی با نمایندگان کشورمان وارد تهران نشدند، بلکه ترکیب چند تیم شرکت کننده را تکمیل کردند. در آخرین دوره این رقابت ها تیم بانک شهر با جذب ستاره های بزرگ کشتی ایران به مقام قهرمانی دست یافت و تیم روسیه در جایگاه دوم قرار گرفت.

جام باشگاه های جهان سال گذشته در رشته آزاد در حالی برگزار شد که این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی کشتی نبود. در حوزه کشتی نیز باشگاه سپاهان از میزبانی این جام خودداری کرد و این مسابقات عملا لغو شد. جای خالی جام باشگاه های کشتی فرنگی در تقویم اتحادیه جهانی فرصت خوبی بود تا روس ها با وجود محرومیت در تهران حضور پیدا کنند. برخی این حضور را حاصل همکاری خوب و روابط خوب فدراسیون و مبارزات روسیه دانستند. فدراسیون با برگزاری غیررسمی و خارج از تقویم اتحادیه جهانی عملا امتیاز بسیار مهمی به روس ها داد تا بتوانند پس از حدود یک سال فریلنسرهای خود را به تورنمنت معتبری بفرستند و خود را مقابل ستارگان ایرانی محک بزنند.

در آخرین دوره این مسابقات تیم روسیه با وجود محرومیت به ایران آمد و هدایت این تیم را حاجی مراد گاتسالوف سرمربی تیم کشتی روسیه بر عهده داشت.

اینکه چرا جام باشگاه های جهان در کمتر از یک دهه از یک تورنمنت هیجان انگیز به یک رقابت بدون هوادار تبدیل شده است، سوالی اساسی است که مسئولان و کارشناسان بهتر از هرکسی می توانند به آن پاسخ دهند.

با پایان بیست و سومین دوره لیگ فایتینگ ایران این سوال پیش می آید که تاریخ دقیق جام باشگاه های جهان چه زمانی است؟ آیا این مسابقات مثل گذشته برگزار می شود یا فدراسیون نمی خواهد آنها را تامین مالی یا برگزار کند؟ اگر بپذیریم که جام باشگاه‌های جهان یک تورنمنت بی‌اهمیت و بدون هوادار در جهان است، باید این واقعیت را هم بپذیریم که فدراسیون در شرایط فعلی نمی‌تواند هزینه‌های زیادی را برای اسکان، اسکان و جوایز این مسابقات خرج کند. همچنین وجود تجهیزات بی کیفیت نمی تواند معیاری برای ستاره های کشتی ایران باشد.

در سال قبل از بازی های المپیک، رویارویی با تیم های بی کیفیت نه تنها آزمون جدی نیست، بلکه می تواند ستاره های سرشناس ایران را دچار آسیب هایی کند که بهبودی از آن سخت و غیرممکن است.

البته تنها فدراسیون کشتی ایران نیست که مایل به میزبانی این مسابقات نیست، بلکه کشورهای صاحب کشتی مانند روسیه، آمریکا، ترکیه، ژاپن، صربستان و گرجستان هیچ درخواستی برای میزبانی ارائه نکرده اند. این مسابقات فدراسیون جهانی کشتی اما اگر قرار است هشتمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان در ایران برگزار شود، تیم‌های باشگاهی باید با جذب اسپانسر و حامی میزبانی آن را اعلام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.