افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » مشکلات بی پایان بسکتبال ایران

  • کد خبر : 201982
اسمارتک نیوز » مشکلات بی پایان بسکتبال ایران

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، فدراسیون بسکتبال با مشکلات زیادی مواجه است تا جایی که بزرگان و پیشکسوتان این رشته نگران آینده هستند. ابتدا از لیست تیم ملی شروع می کنیم. لیست تیم های اولین پنجره انتخابی جام ملت های آسیا اعلام شد و انتخاب محسن شاهعلی سرمربی ناکام تیم جوانان به عنوان سرپرست […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، فدراسیون بسکتبال با مشکلات زیادی مواجه است تا جایی که بزرگان و پیشکسوتان این رشته نگران آینده هستند. ابتدا از لیست تیم ملی شروع می کنیم. لیست تیم های اولین پنجره انتخابی جام ملت های آسیا اعلام شد و انتخاب محسن شاهعلی سرمربی ناکام تیم جوانان به عنوان سرپرست کاروان یکی از اتفاقات عجیب است. با حضور ستارگانی مانند محمد امینی و صارم جعفری در سال گذشته حتی به جمع 4 تیم انتهایی هم راه پیدا نکرد و رسوایی های فراوان پیرامون این تیم باعث شد تا بازیکنان با وجود نارضایتی موهای خود را بتراشند و موجی از نارضایتی را به وجود آورد. در بین عموم مردم این رشته در واقع انتخاب سرپرست تیمی که موفق به هدایت تیم جوانان نشد یکی از گزینه های سوال برانگیز فدراسیون با هدایت جواد داوری است.

انتخاب نشدن محمد جمشیدی یکی از چهره های موفق لیگ برتر بسکتبال که آمار فردی او حرفی برای گفتن نداشت بار دیگر جامعه بسکتبال را شوکه کرد و به نظر می رسد جواد داوری باید یک بار برای همیشه در این میان باشد. . در این زمینه توضیحات کافی برای رفع شبهات ارائه دهید.

توجیه جوانان با توجه به انتخاب های انجام شده اصلا منطقی به نظر نمی رسد و دلیلی برای حذف بازیکنی که از هر نظر تمایل خود را نشان داده است وجود ندارد، به خصوص اینکه بازیکنان تعویضی در بازی های آسیایی و جهانی ناکام ماندند.

انتخاب مجدد آرش بهادرزاده به عنوان مدیرعامل این تیم در حالی رخ داد که او قبل از جام جهانی به دنبال واکنش منفی اکثریت قاطع جامعه بسکتبال بود تا جایی که صمد نیکخواه بهرامی به عنوان یکی از افتخارات بسکتبال ایران و یکی از دوستان رئیس فدراسیون به این موضوع به شدت واکنش نشان داد. این انتخاب نوعی توهین به جامعه بسکتبال محسوب می شود.

این موارد تنها گوشه ای از چالش های فدراسیون است که نتایج آن در یک سال اخیر به قدری ناامید کننده بوده که همه حرکت این رشته دانشگاهی را به سقوط آزاد تعبیر کرده اند. تصمیمات مردمی در کمیته های مختلف، جابجایی های بی نتیجه، عدم توجه به نیروهای جوان و با تجربه از جمله در سازمان لیگ که منجر به انتخاب دبیر فدراسیون به سمت سرپرستی این سازمان شد. بعد از این سوال این سوال مهم در ذهن ایجاد شد که آیا در بسکتبال اینطور نیست که یک فرد باید دو مسئولیت داشته باشد که به گفته کارشناسان در هر دوی آنها موفق نیست؟

دخالت هر از چندگاهی رئیس فدراسیون، خالی شدن امور مالی فدراسیون زمانی که خزانه دار و کارمندش بلافاصله از فدراسیون خارج شدند و مشخص نشد سفر خزانه دار به خارج از کشور برگشت ناپذیر است یا خیر. ? در حالی که امور مالی یکی از محرک های اصلی برنامه های یک سازمان ورزشی است، فدراسیون هرگز اعلام نکرد که چرا خزانه دار که باید از سوی اعضای مجمع انتخاب شود، سفری طولانی مدت به خارج از کشور داشته است.

حقیقت این است که تنها سایه روشن بسکتبال در شرایط کنونی شور و هیجان رقابت های لیگ دسته اول است که دلیل اصلی آن سرمایه گذاری باشگاه هاست، اما فدراسیون در قالب سازمان لیگ از این استثنایی بهره ای نبرد. فرصت و جشن برخی بازی ها با بی نظمی همراه بود. دیدار حساس شهرداری گرگان و مهرام تهران که انتظار می رود با استقبال تماشاگران روبرو شود در شرایطی برگزار شد که تماشاگران تا لبه خط پیش رفته بودند و سازمان لیگ بدون در نظر گرفتن شرایط اجازه برگزاری بازی را صادر کرد. امنیت بازی

از طرفی بازی صنعت نفت آبادان و شهرداری گرگان از سوی فدراسیون بدون تماشاگر اعلام شد اما در کمال تعجب دو تیم با حضور تماشاگران مقابل هم قرار گرفتند!

فدراسیون همچنین نتوانست از تیم شهرداری گرگان که تماشاگران اصیل و پرشوری دارد حمایت کند تا جایی که توان تعامل و هماهنگی با صدا و سیما برای پخش زنده برخی از مسابقات این تیم در غرب آسیا را نداشت. .

وحید ابوالحسنی از منتقدان فدراسیون مسئولیت کمیته مربیان را بر عهده می گیرد و پس از چند ماه از آن جدا می شود. دبیر سازمان سه نفره از مسئولیت خود برکنار شده و وقتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از تیم ملی می نویسد به سازمان لیگ منتقل می شود و حالا از آنجا خداحافظی کرده است.

دوره های آموزشی و مبالغی که از شرکت کنندگان دریافت می شود جای سوال دارد اما پاسخی دریافت نشده و استعدادیابی در مسیر درستی قرار ندارد و به نظر می رسد فدراسیون همچنان سکوت کرده و توضیحات کافی برای شفاف سازی فعالیت های خود ارائه نمی دهد.

فردی به عنوان مسئول مطبوعاتی در جام جهانی معرفی می شود و دو ماه بعد همین فدراسیون اجازه ورود به اتاق بازی بسکتبال باشگاه های غرب آسیا را نمی دهد. از طرفی اطلاع رسانی مسائل مختلف در فدراسیون ضعیف است و خبری از اتفاقات جدید و روشن شدن ابهامات در سایت فدراسیون نیست.

چه بلایی سر بسکتبالی که در چند بعد قهرمانی و عمومیت ضعیف شده و اینقدر آخرین فدراسیون را می زند که حتی می تواند بازی های خوب را در جام جهانی تکرار کند و راهیابی به المپیک را ادامه دهد. که در دوره های انیمیشن و پر جنب و جوش اتفاق افتاده بود، درست است؟

رئیس فدراسیون بسکتبال در برنامه ای عنوان کرد که فقط نسل طلایی بسکتبال باید نقد کند. با این حال، صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی سران نسل طلایی نیز نارضایتی خود را از شرایط کنونی اعلام کردند تا صدای برحق جامعه بسکتبال ایران باشند.

از وزیر ورزش و جوانان انتظار می رود این فدراسیون را که در دو سال اخیر خود را اصلاح ناپذیر نشان داده است برای بازگشت به گذشته پرافتخار خود راهنمایی کند. مدیریت ورزشکاری که قهرمان کشور محسوب می شود تا حدودی با ناکارآمدی و ناکامی در این فدراسیون همراه بوده است و با این ادعا کمیته فنی (در حد شعار) پس از ناکامی در مسابقات معتبر کشور جام ملت های آسیا، جام جهانی، راهیابی به المپیک، بازی های آسیایی و چندین شکست تحقیرآمیز در رده های سنی، از این رو علمای این رشته یکصدا فریاد زدند، داروی مرگ بسکتبال ایران.

شهرداری گرگان در فصل جاری لیگ برتر با ایده های انقلابی و مدرن مصطفی هاشمی یکی از پرافتخارترین مربیان ایرانی اکثر حریفان سرشناس خود در ایران و غرب آسیا را شکست داده است. این مربی در کمال ناباوری با ورود جواد داوری به فدراسیون بسکتبال برکنار شد و ابتدا سعید ارمغانی و سپس هاکان دمیر سکاندار تیم ملی شدند و هرگز نتوانستند اخراج سرمربی بسیار مشکوک ایران را توجیه کنند. . ضرب المثل قدیمی را به انسان یادآوری کنید که مرغ همسایه غاز است. و آن هم در شرایطی که دمیر عملکردی ناکام و ناامیدکننده داشته است.

مصطفی هاشمی در فصل جاری لیگ برتر نشان داد که تصمیم برکناری او چقدر اشتباه بوده است و جواد داوری هیچ گاه توجیه منطقی برای این تغییر که بار مالی زیادی بر دوش فدراسیون گذاشته بود ارائه نکرد.

بسکتبال که در دوران ناکامی مطلق به سر می برد، انتظار می رود با استفاده از خرد جمعی و تصمیم گیری های صحیح، منطقی و منطقی روزهای خوبی را به ورزش ایران بازگرداند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.