افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » مسیر آسیایی شدن برای باشگاه های ایرانی سخت تر شده است!

  • کد خبر : 166027
اسمارتک نیوز » مسیر آسیایی شدن برای باشگاه های ایرانی سخت تر شده است!

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، سایت «الریاضیه» عربستان سعودی در روز شنبه 18 دی ماه 1402 از امکان اجرای قانون فیرپلی مالی از فصل 2024-2025 خبر داد که بر اساس آن باشگاه ها باید به اندازه آن هزینه کنند. به همان میزان درآمد. مشکلات مالی باشگاه های ایرانی و اینکه هر سال موفق به […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، سایت «الریاضیه» عربستان سعودی در روز شنبه 18 دی ماه 1402 از امکان اجرای قانون فیرپلی مالی از فصل 2024-2025 خبر داد که بر اساس آن باشگاه ها باید به اندازه آن هزینه کنند. به همان میزان درآمد.

مشکلات مالی باشگاه های ایرانی و اینکه هر سال موفق به اخذ مجوز حرفه ای می شوند بر کسی پوشیده نیست. به خصوص از فصل 22-2021 که استقلال و پرسپولیس به دلیل بدهی و مالکیت مشترک از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند.

این اتفاق در ابتدای سال جاری نیز تکرار شد و استقلال که بدون باخت قهرمان لیگ بیست و یکم شده بود به دلیل بدهی زیاد به آندره آ استراماچونی نتوانست مجوز حرفه ای را بگیرد. به این ترتیب تصویب قانون فیرپلی مالی شاید مانعی بر سر راه مشکلات باشگاه های ایرانی باشد!

مشکل مالکیت مشترک نیز پابرجاست و اقدامات سازمان خصوصی سازی برای واگذاری امتیاز استقلال و پرسپولیس نتیجه ای نداشته است. سازمان خصوصی سازی چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد 51 درصد از سهام مغرب زمین را واگذار کند. اما ارز ایران با صدور اطلاعیه ای دیگر اعلام کرد که این عرضه به دلیل کمبود متقاضی انجام نخواهد شد.

فصل آینده رقابت های باشگاهی آسیا از 23 مرداد آغاز می شود و اسناد باشگاه از ابتدای سال آینده بررسی می شود. اگر بحث مالکیت مشترک تا آن زمان پابرجا باشد، استقلال و پرسپولیس دوباره با چالش مواجه خواهند شد و به احتمال زیاد یکی از این دو باشگاه از حضور در فوتبال باشگاهی آسیا محروم خواهند شد.

در سال های اخیر باشگاه های فوتبال ایران برای دریافت مجوز حرفه ای اقدام کرده اند و به نظر می رسد دست خود را به سمت کنفدراسیون فوتبال آسیا «چرخش» کرده اند. چندی پیش رئیس فدراسیون فوتبال نیز گفته بود که اگر کمیته مجوزهای حرفه ای تخلفات باشگاه ها را ببخشد و بدون توجه به قوانین AFC مجوز آنها را صادر کند، فوتبال ایران سه سال محروم خواهد شد.

با این تفاسیر می توان گفت حضور باشگاه های ایرانی در رقابت های باشگاهی قاره آسیا دشوارتر خواهد بود. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در سال 2009 قانون بازی جوانمردانه را تصویب کرد و سال گذشته یوونتوس را به دلیل نقض قانون بازی جوانمردانه مالی از لیگ اروپا اخراج کرد. در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا همانند یوفا قانون مذکور را تصویب کند و به آن احترام بگذارد، باشگاه‌های ایرانی باید از همه راه‌های درآمدزایی مانند حق پخش تلویزیونی استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.