افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » مجموعه خدمات درمانی باید برای سالمندان گسترش یابد

  • کد خبر : 205460
اسمارتک نیوز » مجموعه خدمات درمانی باید برای سالمندان گسترش یابد

به گزارش گروه اجتماعی اسمارتک نیوز، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اعلام اینکه تا سال 1420 حدود 20 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند، به لزوم زندگی با بدنی سالم اشاره کرد و گفت: در دوران سالمندی، مردم به خدمات درمانی و فیزیوتراپی بیشتری نیاز دارند اما نبود پوشش بیمه ای مناسب در […]

به گزارش گروه اجتماعی اسمارتک نیوز، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اعلام اینکه تا سال 1420 حدود 20 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند، به لزوم زندگی با بدنی سالم اشاره کرد و گفت: در دوران سالمندی، مردم به خدمات درمانی و فیزیوتراپی بیشتری نیاز دارند اما نبود پوشش بیمه ای مناسب در این زمینه مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است زیرا از جمله بیمه تکمیلی 60 درصد هزینه ها از جیب آنها خارج می شود.

احمد موذن زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 درصد جمعیت سالمندان را سالمندان تشکیل می دهند، به «ایران» گفت: در گذشته افراد 60 سال به بالا سالمند محسوب می شدند اما اکنون سن سالمندی 65 سال به بالا است. به علاوه. . با این آمار حدود 7 و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند.
وی افزود: اگر سن 65 سال به بالا را در نظر بگیریم، در سال 1420 حدود 20 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند. به عبارت دیگر از هر پنج ایرانی یک نفر سالمند خواهد بود. همانطور که می دانید افراد مسن بیشتر از سایر افراد جامعه به خدمات پزشکی نیاز دارند و یکی از این خدمات درمانی فیزیوتراپی است.
موذن زاده بیشترین مشکلات افراد در بحث اسکلتی عضلانی را ساییدگی مفاصل و مشکلات ستون فقرات عنوان کرد و گفت: در خصوص مشکلات اسکلتی عضلانی باید به زندگی شهری و کم تحرکی افرادی که به مدت طولانی می نشینند توجه کنم. عدم تحرک بدنی، فقر، تحرک و چاقی با هم مرتبط هستند و نه تنها در دوران پیری. این عدم تحرک در نوجوانان و جوانان نیز مشاهده می شود. علاوه بر این مشکلات، شکستگی های ناشی از تصادفات نیز در جامعه بسیار شایع است.
وی با بیان اینکه در دوران کرونا ورزش و فعالیت بدنی مردم به دلیل ابتلا به این بیماری بسیار کاهش یافته است، افزود: با توجه به پایان یافتن اپیدمی کرونا و از سرگیری فعالیت‌ها، متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به وضعیت قبل برگردیم. -دوران کرونا از نظر فعالیت های حرکتی و آثار آن هم اکنون بر جوانان و نوجوانان جامعه می بینیم.

جدی گرفتن افسردگی و پوکی استخوان در سنین بالا
این متخصص فیزیوتراپ در مورد اینکه چگونه در دوران سالمندی با روند افزایشی پیری جمعیت می توانیم زندگی سالم تری داشته باشیم، گفت: اگر می خواهیم در دوران سالمندی بدنی سالم داشته باشیم باید از این پس سبک زندگی سالم را انتخاب کنیم. از تغذیه مناسب تا قرار گرفتن در محیطی سالم و همچنین افزایش فعالیت های روزانه و معاینات سالانه، به مداخلات اولیه در صورت بروز مشکل کمک می کند. بخشی از یک سبک زندگی سالم به فعالیت های روزانه و تحرک مربوط می شود. متخصصان این رشته باید به افراد آگاهی دهند که چگونه فعالیت های خود را انجام دهند تا استخوان ها و مفاصل آنها آسیب نبیند.
وی با بیان اینکه پوکی استخوان در زنان بالای 50 سال بسیار شایع است، گفت: یکی از دلایل اصلی پوکی استخوان بی توجهی به توصیه هایی است که می تواند فرد را از ابتلا به این بیماری و عوارض ناشی از آن در امان نگه دارد.
موذن زاده اضافه کرد: یکی از مواردی که افراد به ویژه سالمندان را به سمت بیماری سوق می دهد، مشکل افسردگی در دوران سالمندی است، زیرا این افراد احساس می کنند دیگر برای جامعه مفید نیستند و نمی خواهند سالم بمانند یا به فعالیت های بدنی بپردازند. فعالیت. .

استفاده صحیح از پله ها!
مدیرعامل انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به رواج برخی باورهای غلط در بین مردم گفت: یکی از این باورها مربوط به استفاده از پله است. به طور کلی در افرادی که مشکل ساییدگی و پارگی مفصل زانو ندارند، استفاده صحیح از پله ها می تواند در بهبود قدرت عضلانی، دامنه حرکتی و بیماری های قلبی و تنفسی موثر باشد. اما آنچه مردم باید به آن توجه کنند این است که چگونه از پله ها به درستی پایین بیایند. فشاری که با پایین آمدن از پله ها به پاها و زانوهای شما وارد می شود بسیار بیشتر است و مشکلاتی که اکنون با جوانان داریم در این زمینه است. بالا رفتن از پله ها که خلاف جاذبه زمین است با مکث انجام می شود اما در مورد پایین آمدن از پله ها می بینیم که جوانان سریع این کار را انجام می دهند و این باعث آسیب به زانو می شود زیرا فشار بیشتری به مفاصل وارد می شود. توصیه ما این است که هنگام پایین آمدن از پله ها به آرامی راه بروید.
45 دقیقه پیاده روی بهترین ورزش برای افراد مسن است
موذن زاده در خصوص استفاده افراد مسن از پله گفت: در هنگام بالا رفتن از پله ها برای کاهش درد زانو و مفاصل، افراد مسن باید این کار را با مکث و یک پله انجام دهند و هنگام پایین آمدن از پله ها دقت بیشتری داشته باشند. پله ها. اما بالا و پایین رفتن از پله ها برای افراد مسن و افرادی که از پوکی استخوان و ساییدگی مفاصل رنج می برند توصیه نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: بهترین ورزش برای این دسته از افراد پیاده روی حدود 45 دقیقه در روز است که می تواند تاثیر زیادی در سلامت آنها داشته باشد.

هزینه فیزیوتراپی بر عهده شهرک می باشد
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به سنگینی هزینه های فیزیوتراپی بر دوش مردم تصریح کرد: یعنی حدود 50 تا 60 درصد هزینه های فیزیوتراپی را مردم پرداخت می کنند. این بدان معناست که بسیاری از مردم نمی توانند برای درمان به بخش خصوصی مراجعه کنند و بار بیماری را به دوش می کشند. اگر بخواهند خدمات فیزیوتراپی را در مراکز دولتی و با نرخ دولتی دریافت کنند باید برای مدت طولانی در صف بمانند زیرا تعداد مراکز دولتی بسیار کم است و 75 درصد خدمات ارائه شده در حوزه توانبخشی به صورت خصوصی انجام می شود. بخش. .
موذن زاده افزود: سازمان های بیمه گر پایه بر اساس مشارکت در نرخ های دولتی به بخش خصوصی نرخ می پردازند، برخی بیمه های تکمیلی نرخ مصوب شورای عالی بیمه را اجرا نمی کنند و برخی نیز خدمات نوین فیزیوتراپی را پوشش نمی دهند.
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران درباره تعیین نرخ خدمات فیزیوتراپی گفت: دو نوع نرخ در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که هر دو را شورای عالی بیمه تعیین می کند. طبق قانون، ترکیب شورای عالی بیمه سلامت باید متشکل از گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات باشد که بر اساس نرخ محاسبه شده، نرخ بخش دولتی را محاسبه کنند. پس از آن ارزش افزوده، ارزش سرمایه گذاری و استهلاک سرمایه محاسبه و به نرخ های بخش دولتی اضافه و به بخش خصوصی گزارش می شود. از آنجایی که سرانه سلامت به صورت واقعی تعیین نمی شود، نرخ ها پایین است.
موذن زاده افزود: این در حالی است که همان عوارض غیر واقعی اغلب به صورت منظم از سوی سازمان های بیمه گر به مراکز پرداخت نمی شود و یا با تاخیر چند ماهه پرداخت می شود. زمانی که گردش مالی مراکز درمانی با مشکل مواجه شود، این مراکز نمی توانند به درستی به فعالیت خود ادامه دهند یا خدماتی ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.