افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » ماجرای ذبح اسب در رباط کریم چه بود؟

  • کد خبر : 198502
اسمارتک نیوز » ماجرای ذبح اسب در رباط کریم چه بود؟

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز، حمید عزیزی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط کریم در گفت و گو با موضوع فیلم های منتشر شده در فضای مجازی درباره ذبح قاطر و اسب در شهرستان رباط کریم گفت: فیلم های منتشر شده از حدود 2 ماه پیش که اخیرا در رسانه ها منتشر شده و […]

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز، حمید عزیزی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط کریم در گفت و گو با موضوع فیلم های منتشر شده در فضای مجازی درباره ذبح قاطر و اسب در شهرستان رباط کریم گفت: فیلم های منتشر شده از حدود 2 ماه پیش که اخیرا در رسانه ها منتشر شده و مربوط به دامداری در روستای انجم آباد شهرستان رباط کریم است که در آن چندین اسب و قاطر نگهداری می شد.

وی ادامه داد: وقتی به دامداری رفتیم با در بسته و مهر و موم شده مواجه شدیم و با حضور پلیس وارد دامداری شدیم که آثار ذبح این دام ها در آنجا دیده می شد اما کسی آنجا نبود. بپرسم چه اتفاقی می افتد. و چگونه قربانی می کردند و گوشت در کجا مصرف یا توزیع می شد.

کریم رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط ادامه داد: ظاهراً با دستور دادستان و به دستور قضایی سه نفر از متهمان پرونده دستگیر شده اند و با توجه به فرم قانونی خود رسیدگی به اتهامات آنها ادامه دارد.

وی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان رباط کریم 22 راس اسب و قاطرهایی که در دامداری بودند طی مراحل اداری، قانونی و قضایی به یک باشگاه ورزشی انتقال دادند تا موضوع مشخص شود، البته لازم به ذکر است که متأسفانه سه مورد از آنها به دلیل شرایط نامساعد نگهداری در روزهای اول از بین رفتند.

عزیزی در ادامه به گزارشی از نظارت بر رستوران ها و کترینگ های سطح شهر پرداخت و اظهار داشت: اداره دامپزشکی پس از مواجهه با مشکل نظارت و کنترل بر رستوران ها و کترینگ های سطح شهر را تشدید کرد و در صورت مواجهه با مورد مشکوک انجام می شد. مدرک. CR، نوع گوشت را مشخص کردیم، اما خوشبختانه در این نظارت و کنترل مورد خاصی پیدا نکردیم.

وی در ادامه گفت: یک بیماری مشترک بین انسان اسب و قاطر به نام مش وجود دارد که خوشبختانه 22 قاطر و اسب را بررسی کردیم و موردی مرتبط با این بیماری پیدا نکردیم.

کریم رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط گفت: احتمالا ارتباطی بین این دامداری و کشف لاشه قاطر و اسب در شهر آبشناسان در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) در ماه های گذشته وجود دارد. ظاهراً روی آنها گوشت گذاشته اند. اما چنین اتفاقی ممکن است ذهن انجم آباد را منحرف و منحرف کرده باشد.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو به شهروندان توصیه کرد: مردم گوشت، مرغ و فرآورده های دامی را در مراکز معتبر تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری کنند و از خرید گوشت های بی هویت و گوشت هایی که از سلامت خود مطمئن نیستند خودداری کنند.

عزیزی در خصوص قیمت بسیار پایین چلوکباب در تعدادی از رستوران ها و شرکت های پذیرایی شهر رباط کریم تصریح کرد: ما در سطح شهر رستوران هایی داریم که چلوکباب را با قیمت بسیار پایین می فروشند، این رستوران ها را تحت کنترل و نظارت شدید خود داریم. که قیمت غذای این رستوران ها پایین است، در واقع بحث تقلب در میان است، یعنی از مقدار و حجم گوشت یا برنج کم می کنند یا مواد کباب و مقدار گوشت را کم و زیاد می کنند. که باید توسط سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان نیز مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه طی کنترل های انجام شده هیچ گونه تخلف بهداشتی در این رستوران ها و مراکز پذیرایی مشاهده نکردیم.

وی با توجه به اینکه در بین مردم گفته می‌شود این اسب‌ها و قاطرها ذبح می‌شوند و گوشت آن‌ها در آن رستوران‌ها مصرف می‌شود، گفت: این تصور اشتباهی است که شاید در میان مردم از تهیه غذای ارزان با گوشت اسب یا قاطر رایج باشد. از آن جهت استفاده می شود که گوشت اسب و قاطر پرورش یافته قیمت بالایی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.