افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
4

اسمارتک نیوز » فینال زودهنگام

  • کد خبر : 193912
اسمارتک نیوز » فینال زودهنگام

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، ایران و ژاپن از ساعت 15 امروز در ورزشگاه شهر آموزش دوحه میزبان یکی دیگر از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا هستند. دیداری که البته می توان آن را فینال زودهنگام این رقابت ها نامید. چرا که این دیدار بین تیم های اول و دوم […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، ایران و ژاپن از ساعت 15 امروز در ورزشگاه شهر آموزش دوحه میزبان یکی دیگر از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا هستند. دیداری که البته می توان آن را فینال زودهنگام این رقابت ها نامید. چرا که این دیدار بین تیم های اول و دوم در رده بندی بهترین تیم های آسیا برگزار می شود و این موضوع به خوبی حساسیت این دیدار را نشان می دهد. ژاپن که در صدر بهترین تیم های قاره کهن قرار دارد، در رده هفدهم فیفا قرار دارد و تیم کشورمان نیز که در جایگاه دوم آسیا قرار دارد، در رده بیست و یکم بهترین تیم های ملی فوتبال قرار دارد. در جهان. شاگردان امیر قلانوی در حالی در این دیدار به میدان می روند که در گروه C جام ملت ها حضور پررنگی داشتند و موفق شدند با سه پیروزی ۴ بر یک مقابل فلسطین، یک بر صفر مقابل هنگ کنگ و ۲ بر یک مقابل امارات، ۹ امتیازی شوند. به عنوان تیم اول گروه به یک صعود قدرتمند دست پیدا کنید. اوز در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات در شرایطی به مصاف سوریه رفت که به نظر می رسید می تواند به پیروزی خوبی دست یابد اما پس از پیش افتادن از حریف خود با پنالتی مهدی طارمی، دروازه آنها از روی پنالتی باز شد. نیمه دوم و در دقیقه 91 طارمی با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا ایران دقایق بسیار سختی را در وقت های تلف شده و وقت اضافه پشت سر بگذارد و به ضربات پنالتی متوسل شود. اما ایران در ضربات پنالتی با مهار یکی از ضربات سوری ها توسط علیرضا بیرانوند با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد و تمامی ضربات تیم ملی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی به ثمر رسید. اما ژاپن در شرایطی به این مرحله رسید که در گروه D جام ملت ها با نتیجه 4 بر 2 ویتنام را شکست داد اما در دومین دیدار خود با نتیجه 2 بر 1 مغلوب عراق شد تا معادلات جام ملت ها به هم بریزد. شاگردان هاجیمه موریاسو موفق شدند در سومین دیدار خود با نتیجه 3 بر یک اندونزی را شکست دهند و به عنوان تیم دوم گروه صعود کنند. مردان تیم آفتاب تابان در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 3 بر یک بحرین را شکست دادند تا در این مرحله به مصاف ایران بروند.
قدرتمندترین حریف تیم ملی.
نکته ای که در مورد این دیدار تیم ملی وجود دارد این است که این دیدار را می توان سخت ترین آزمون برای ایران با مربیگری قلعه نویی دانست. او توانسته به رکورد 17 بازی بدون باخت با تیم ملی برسد، 14 برد و سه تساوی به دست آورده است (پیروزی مقابل سوریه در ضربات پنالتی در آمار تساوی محسوب می شود) که آمار بسیار خوبی است. اما بدون ستایش، لازم به ذکر است که هیچ یک از رقبای قبلی ایران جزو تیم هایی نبودند که تیم ملی نتوانست آنها را شکست دهد و همه کارشناسان و هواداران و حتی بازیکنان و مربیان تیم ملی انتظار پیروزی در این بازی ها را داشتند. . اما ژاپن حریف کاملا متفاوتی نسبت به سایر تیم هاست. تیمی که اکنون در سطح جهانی به مصاف رقبای خود می رود و در سال 2023 13 برد به اضافه دو باخت و یک تساوی کسب کرده است. آنها السالوادور را 6-0، 4-1 مقابل پرو، 4-1 مقابل آلمان، 4-2 مقابل ترکیه و 4-2 مقابل کانادا را شکست دادند. ژاپن در مقدماتی جام جهانی 2026 در دمشق رقیب قبلی ایران، سوریه را 5 بر صفر شکست داد و این نتایج به تنهایی نشان دهنده نوع حریف پیش روی تیم ملی است. آنچه مشخص است این است که شکست این تیم مقابل عراق یک اتفاق فوتبالی بود و به همین دلیل باید با تمام قدرت، انرژی و دقت مقابل این تیم بازی کنیم. تیمی که 22 لژیونر دارد که در تیم های بزرگی مانند آرسنال (تاکهیرو تومیاتسو) و لیورپول (واتارو ادو – کاپیتان ژاپن) بازی می کنند.
بدون طارمی برنده شوید
مشکلی که تیم در این دیدار با آن مواجه است نداشتن طارمی است. ستاره ای که حضورش می تواند کمک زیادی به خط حمله ما کند. با این حال باید بپذیریم که در این دیدار روی ستاره پورتو حسابی نخواهیم داشت و قلانوی باید روی دیگر عناصر هجومی تیمش یعنی سردار آزمون، کریم انصاری فرد و مهدی قیدی حساب باز کند. در ادامه باید دید سایر ملی پوشان مانند علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و علی قلی زاده چه عملکردی خواهند داشت. محمدحسین کنعانی زادگان در این دیدار می تواند بار دیگر در کنار شجاع خلیل زاده به میدان برود و جای خالی سیدمجید حسینی را پر کند که همچون صادق محرمی ادامه جام ملت ها را از دست داد. آنچه مشخص است تیم ملی کشورمان در لحظات حساس نشان داده است که می تواند به موفقیت دست پیدا کند و حالا همه هواداران ایران امیدوارند شاگردان قلعه نویی با ارائه یک بازی خوب و منطقی از این شرایط سخت عبور کرده و به موفقیت برسند.

قلانوی: ما چندین ماه است که ژاپن را تحلیل می کنیم
امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از بازی با ژاپن گفت: این بازی می توانست در روز فینال برگزار شود، هرچند هنوز فینال است، به هر حال مساوی است که در این مرحله روبه رو بودیم. ژاپن تیم بسیار برنامه ریزی شده ای است، بازی های منتهی به جام ملت ها نیز نشان داد که آنها با آمادگی کامل به این رقابت ها آمده اند، بازی های مقدماتی و گروهی آنها با بازی های حذفی تفاوت زیادی دارد، ما ژاپن را چند ماه پیش آنالیز کردیم، برنامه ریزی می کنیم. برای تجزیه و تحلیل همه تیم هایی که احتمالاً با ما روبرو می شوند. من از بازیکنان تیم ما برای بازی قبلی تشکر می کنم. این یکی از بهترین بازی های ما در 10 ماه گذشته بود.
سرمربی تیم ملی درباره برنامه ریزی عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا که بین مرحله حذفی و گروهی 8 روز استراحت بود، اما بین بازی سوریه و بازی حساس مقابل ژاپن 3 روز فاصله بود، گفت: از نظر قانونی باید آنجا باشد. بین دو بازی باید حداقل 72 ساعت زمان ریکاوری باشد که متأسفانه در این مدت نداشتیم.با کمک تیم پزشکی و ماساژورها و آب درمانی ریکاوری بدنی انجام دادیم و همچنین بازسازی بدن با استفاده از مکمل ها را انجام دادیم. یک راه خوب. از آن طرف “می توانند زمان کمتری در نظر بگیرند و مثلاً از این طرف 4 روز به ما مهلت دهند. اما برنامه ریزی شده است و باید با این شرایط جلو برویم.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.