افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » عشق و امید است و گذر از آتش و خون…

  • کد خبر : 192707
اسمارتک نیوز » عشق و امید است و گذر از آتش و خون…

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، جنگ در همه جای دنیا جنگ است. مهم نیست کجا باشی. چه در اوکراین و یمن و چه در سوریه و عراق. کسانی که دوران جنگ تحمیلی را از نزدیک پشت سر گذاشتند، تحولات خرمشهر و آبادان و چگونگی قیام مردم در دفاع از وطن را به یاد دارند. […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، جنگ در همه جای دنیا جنگ است. مهم نیست کجا باشی. چه در اوکراین و یمن و چه در سوریه و عراق. کسانی که دوران جنگ تحمیلی را از نزدیک پشت سر گذاشتند، تحولات خرمشهر و آبادان و چگونگی قیام مردم در دفاع از وطن را به یاد دارند.

مدتی است که فلسطین با غرق شدن مردم بی دفاع غزه در آتش و خون و از دست دادن عزیزان خود، بار دیگر به مرکز اخبار جنگ تبدیل شده است. با این حال، تنها چیزی که در همه این جنگ ها مشترک است، امید است. احساسی که باعث می شود افراد وقتی چیزی برای از دست دادن ندارند بایستند و برای رسیدن به هدف یا اثبات ارزش خود اقدام کنند.

این چیزی بود که در حضور بازیکنان تیم فلسطین در این دوره از جام ملت های آسیا دیده می شد. برای آنها فوتبال وسیله ای شد برای امید بخشیدن به مردمشان. امیدی که در چهره تک تک هواداران این تیم در دوحه دیده می شد.

آنها با اینکه مجروح جنگ هستند، اما به قطر آمدند تا به تمام دنیا نشان دهند که زنده هستند. روی کاغذ، هیچ کس به آنها فرصت زیادی نداد. چرا که فلسطین در دو دوره قبلی جام ملت ها که در آن حضور داشت قهرمان نشده بود اما شاگردان مکرم دبوب آمده بودند تا در این دوره شرایط را به نفع خود برگردانند.

زیرا آنها انگیزه و احساس پیروزی را به همه منتقل می کردند و این باعث شد بیشتر هواداران تیم های حاضر در دوحه احساس خوبی نسبت به شیرهای کنعان داشته باشند و از ورزشگاه های مدرن قطر گرفته تا مترو و سوق. بازار واقف، پوسترهای فلسطینی ها.

این تیم اگرچه در اولین دیدار خود مقابل ایران با نتیجه 4 بر یک شکست خورد اما ناامید نشد و دست از تلاش برنداشت. در بازی دوم مقابل امارات، فلسطین بهترین تیم میدان بود و می توانست برنده شود، اما نشد و در یک وقت استراحت به تساوی رسید، اما در دیدار سوم موفق شد هنگ کنگ را 3 بر صفر شکست دهد. تا به اولین پیروزی خود در جام ملت ها دست پیدا کنند.

بردی که باعث شد این تیم اولین صعود خود را در این مسابقات جشن بگیرد. فلسطینی ها در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل قطر نیز نمایش خوبی داشتند اما در پایان با نتیجه 2 بر یک مغلوب میزبان این رقابت ها شدند و به روند خود در جام ملت ها پایان دادند. حالا این تیم یکی از حذف شدگان از این مسابقات است اما تاثیری که فلسطین در این دوره از جام ملت ها به جا گذاشت اتفاقی بود که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. از خون و آتش گذشتند و عاشق امید و فوتبال شدند. به زندگی که در مستطیل سبز پیدا می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.