افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » شانه های نازک، کیف های سنگین

  • کد خبر : 121737
اسمارتک نیوز » شانه های نازک، کیف های سنگین

روزنامه ایران: حتما بارها عکس هیکل شیک یک دانش آموز دبستانی را با کوله پشتی بزرگ و سنگین دیده اید و از وضعیت دانش آموز شوکه و نگران شده اید. دانش آموز ضعیفی که مجبور است همه کتاب ها و دفترهایش را در یک کوله پشتی جمع کند و به مدرسه ببرد، باید در معرض […]

روزنامه ایران: حتما بارها عکس هیکل شیک یک دانش آموز دبستانی را با کوله پشتی بزرگ و سنگین دیده اید و از وضعیت دانش آموز شوکه و نگران شده اید. دانش آموز ضعیفی که مجبور است همه کتاب ها و دفترهایش را در یک کوله پشتی جمع کند و به مدرسه ببرد، باید در معرض آسیب جسمی جدی باشد. بنابراین والدین و معلمان باید همیشه به این موضوع توجه داشته باشند تا دانش آموز کتاب ها و دفترهای خود را طبق برنامه درسی به مدرسه بیاورد و همچنین از بردن وسایل غیر ضروری به مدرسه خودداری کند زیرا تحمل وزن زیاد کوله پشتی در طولانی مدت بر ستون فقرات تاثیر می گذارد. . و اسکلت کودکان به شدت آسیب خواهند دید. در همین راستا با حسین بابویی، مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش و احمد معزان زاده، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت وگو کرده ایم.

حسین بابویی، مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش درباره وزن استاندارد کوله پشتی دانش آموزان گفت: گاهی اوقات شاهدیم که دانش آموزان مقطع ابتدایی تمام کتاب های درسی خود را به مدرسه می برند، در حالی که بر اساس برنامه درسی، آنها باید کتاب های خود را داخل کیف بگذارند، در غیر این صورت حجم زیاد کوله پشتی برای دانش آموزانی که هنوز لاغر هستند بسیار دشوار خواهد بود.
سال گذشته آموزش و پرورش تحقیقاتی را در مورد وزن استاندارد کوله پشتی انجام داد. بابویی با اشاره به این موضوع گفت: نتایج این پژوهش مبنای کار باقی مانده است. اینطور نیست که آموزش و پرورش بگوید دانش آموزان باید همه کتاب ها و دفترهای درسی خود را همراه داشته باشند. اینها چارچوب هایی است که در برخی مدارس برعکس این اتفاق می افتد، اما با توجه به برنامه درسی و وظایفی که دانش آموزان دارند، مراقب هستیم که دانش آموزان کوله پشتی سنگین حمل نکنند و وزن کوله پشتی متناسب با سن آنها باشد. وزن و تاکید کرد: استاندارد وزن کوله پشتی مدرسه بسته به سن دانش آموزان متفاوت است. به عنوان مثال وزن کوله پشتی به طور طبیعی باید کمتر از وزن کیف دانش آموزان دبیرستانی باشد.
مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان نباید هر روز همه کتاب های درسی را همراه خود داشته باشند، گفت: این کار غیرقانونی است و آموزش و پرورش واقعاً تمایلی به این کار ندارد. اگر این الزام در جایی اجرا شود اصلا درست نیست و همکاران ما مراقب باشند که دانش آموزان فقط برای آن روز کتاب درسی به مدرسه بیاورند و بار سنگین کوله پشتی را به دوش نکشند.
وی در پاسخ به این سوال که کوله پشتی سنگین چه معایبی دارد؟ وی گفت: دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی از آنجایی که هنوز در سن رشد هستند صفحات رشد آنها همچنان انعطاف پذیر است بنابراین اگر بار سنگینی بر ستون فقرات آنها بیفتد باعث بدشکلی در ستون فقرات و سایر قسمت های بدن آنها می شود. . تغییر فرم بدن باعث آسیب جدی به دانش آموز در حال و آینده می شود.

وزن کوله پشتی دانش آموزان مقطع ابتدایی نباید از 15 درصد وزن آنها بیشتر باشد.
کوله پشتی های استاندارد معمولا بند سومی دارند که دور کمر دانش آموز بسته می شود.
احمد موذن زاده مدیرعامل انجمن فیزیوتراپی ایران در گفتگو با «ایران» درباره ویژگی های کوله پشتی های استاندارد و عواقب کوله پشتی های سنگین بر دوش دانش آموزان گفت: از جمله انواع کیف هایی که کودکان، نوجوانان و جوانان دارند. ما می توانیم استفاده کنیم، کوله پشتی مناسب ترین تجهیزات است. . به این دلیل که وزن کوله پشتی بین دو بند تقسیم می شود و در برخی از کوله های استاندارد بند سومی وجود دارد که به کمر متصل می شود و وزن کوله پشتی به سه قسمت تقسیم می شود. این موضوع کمک زیادی به جلوگیری از توزیع نامتعادل وزن کوله پشتی بر روی شانه و ستون فقرات دانش آموزان و کودکان می کند. بنابراین، قبل از هر چیز استفاده از کوله پشتی را توصیه می کنیم.
موذن زاده تاکید کرد: علاوه بر این باید بندهای کوله پشتی نسبتاً پهن بوده و باریک نباشد و بند رویه به نحوی سفت شود سپس قسمت بالای کوله با شانه ها هماهنگ شود. در مورد میزان وزن کودکان در سنین پایین توصیه ما این است که وزن کوله پشتی از 15 درصد وزن دانش آموز بیشتر نباشد و در سنین نوجوانی و دبیرستان وزن کوله پشتی بیشتر از این نباشد. بیش از 15 درصد وزن دانش آموز بزرگتر باشد بیش از 20 درصد وزن فرد جوان است.
کوله پشتی های سنگین قطعا روی فیزیک دانش آموزان تاثیر می گذارد. وی در این خصوص توضیح داد: عیب استفاده از کوله پشتی های سنگین تر برای کودکان و نوجوانان فشار زیاد به ستون فقرات است. همچنین ممکن است مشکلات طولانی مدت در بافت عضلانی ستون فقرات کمری ایجاد شود. توصیه ما این است که والدین سایز و محتوای کوله پشتی کودکان را بررسی کنند زیرا بسیاری از وسایل حمل شده در کوله پشتی کودکان ضروری نیست.
باید تعداد کوله های سنگین را کم کنیم تا فرزندانمان مجبور نباشند هر روز با کوله پشتی های سنگین به مدرسه بروند. رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران بر این موضوع تاکید کرد و گفت: زمانی که کوله پشتی دانش آموز نسبتا پر است نباید بیش از 30 دقیقه آن را حمل کند. بنابراین دانش آموز باید یک چهارم کوله پشتی را روی زمین بگذارد تا فشار کمتری به آن وارد شود. اما حمل کوله پشتی دانش آموز نباید بیش از نیم ساعت طول بکشد. این عناصر باید همراه با توصیه های ذکر شده در مورد ارگونومی کوله پشتی رعایت شود.
موذن زاده گفت: گاهی می بینید که برخی از دانش آموزان بند های کوله پشتی خود را شل می بندند و کوله پشتی از دانش آموز یا کودک دور است و می افتد، این وضعیت اصلا صلاح نیست.
وی در پاسخ به این سوال که وزن کوله پشتی تا چه حد می تواند شکل بدن و اسکلت دانش آموز را تغییر دهد، گفت: اول اینکه گاهی دانش آموزان فقط از یک بند کوله استفاده می کنند. دانش آموزان هرگز نباید فقط از یک بند کوله پشتی استفاده کنند و بهتر است هر دو بند را روی شانه قرار دهند. زیرا استفاده از تنها یک بند کوله پشتی به شانه دانش آموز فشار نامتقارن وارد می کند و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. اما اگر از هر دو بند استفاده می کنید باید محکم و نزدیک به بدنه باشند.
مدیرعامل انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: اگر دانش آموزی کوله پشتی سنگین یعنی بیش از یک پنجم وزن بدنش را بپوشد، فشاری که به ستون فقرات و عضلات وارد می کند بسیار زیاد می شود و با گذشت زمان. می تواند باعث کمردرد شود. از آنجایی که کوله پشتی فرد را به جلو کج می کند، می تواند قوز پشت را افزایش دهد. بنابراین استفاده از کوله پشتی باید وزن مناسبی داشته باشد و بند های کوله پشتی پهن و به خوبی با بدن تنظیم شود. بند سوم نیز از نظر استاندارد مناسب تر است. حداقل دو بند کوله پشتی باید استفاده شود.
وی در پاسخ به این سوال که چند دانش آموز به خاطر این مشکل به سراغ شما آمده اند، گفت: این مشکل به ویژه در بین بچه ها شایع است. در نوجوانی بیماری به نام شوئرمن وجود دارد که به نوعی قوز پشت را افزایش می دهد. یکی از دلایل قوز پشت استفاده از کوله پشتی های نامتعادل، نامتقارن و غیر استاندارد است. در تمام مواردی که در مورد کوله پشتی توضیح دادم وزن باید توسط معلمان و اولیای محترم بررسی شود تا فرد بتواند از کوله پشتی به درستی استفاده کند، در کشور ما این یک فرهنگ است که دانش آموز باید تمام وسایل را با خود به مدرسه بیاورد. . … آن اشتباه است. موذن زاده در این خصوص گفت: مدارس می توانند قفسه ها و کابینت هایی مانند باشگاه های ورزشی یا ادارات را برای قرار دادن وسایلی که دانش آموزان به طور مرتب از آنها استفاده می کنند در نظر بگیرند و مجبور نباشند هر روز آن را به همراه داشته باشند. در هر صورت بررسی مکرر محتویات کوله پشتی توسط دانش آموز و والدین و ممانعت از بردن اشیای غیر ضروری از جمله مواردی است که توصیه می کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.