افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » سعید معروف چگونه سرمربی تیم ملی والیبال شد؟

  • کد خبر : 119236
اسمارتک نیوز » سعید معروف چگونه سرمربی تیم ملی والیبال شد؟

به گزارش اسمارتک نیوز، در حالی که اولین گزینه فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی یک مربی خارجی است، سعید معروف به عنوان سرمربی این تیم نیز امکان نیمکت نشینی را دارد. سال آینده برای والیبال ایران بسیار مهم است. پس از عملکرد ضعیف تیم ملی در مسابقات مقدماتی المپیک و پیش از آن در […]

به گزارش اسمارتک نیوز، در حالی که اولین گزینه فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی یک مربی خارجی است، سعید معروف به عنوان سرمربی این تیم نیز امکان نیمکت نشینی را دارد.

سال آینده برای والیبال ایران بسیار مهم است. پس از عملکرد ضعیف تیم ملی در مسابقات مقدماتی المپیک و پیش از آن در لیگ ملت ها، شانس این تیم برای صعود به المپیک پاریس به کمترین حد خود رسیده و تنها شانس باقی مانده کسب حداقل 10 برد در این رقابت هاست. لیگ ملت ها سال آینده

این موضوع باعث شد تا فدراسیون والیبال تمام تلاش خود را بکند تا بهترین تصمیم را برای هدایت تیم ملی اتخاذ کند. بر اساس این سیاست نام مربیان مطرحی چون هاینن، پیاتزا، بلانگینی و حتی آلکنو برای هدایت این تیم مطرح شد. علاوه بر اسامی این مربیان خارجی، پیمان اکبری و سعید معروف نیز گزینه های ایرانی سرمربیگری تیم ملی هستند. کمتر کسی انتظار داشت معروف که تا فصل گذشته والیبال حرفه ای بازی می کرد یکی از گزینه های نیمکت نشینی تیم ملی باشد.

در این زمینه گمانه زنی های زیادی صورت گرفت و حتی برخی گفتند که فدراسیون والیبال قصد دارد از نام سعید معروف استفاده ابزاری کند، اما واقعیت چیز دیگری است: پس از اینکه بهروز عطایی هدایت تیم ملی والیبال را متوقف کرد، بسیاری از مردم و حتی والیبال نیز حضور داشتند. هواداران بازگشت سعید معروف به تیم ملی; چرا که یکی از مهمترین نقاط ضعف تیم در دو سال اخیر پست کوارتربک بود. معروف در پاسخ به درخواست فدراسیون والیبال برای بازگشت به تیم ملی کردستان گفت که دیگر قصد ندارد حرفه ای بازی کند اما می تواند به عنوان مربی به تیم کمک کند. سوالی که حتی داور هم در گفتگو با ایران ورزشی آن را تایید کرد; “در صحبت با سعید به او گفتم که خانواده والیبال دوست دارند شما به عنوان یک بازیکن موثر به تیم کمک کنید. سعید گفت حالا باید بازیکنان جوانتر بازی کنند و تجربه کسب کنند. من دوست دارم جور دیگری به تیم کمک کنم.” در حال مطالعه و برنامه ریزی در مورد مربیگری هستم و ذهنم را در این راستا قرار داده ام.«وقتی ارزیابی کردیم و بازخورد گرفتیم متوجه شدیم که سعید می تواند گزینه ای در لیست مربیگری باشد.»

طرف دیگر ماجرا که مربوط به مربیان خارجی است، در شرایط پیچیده ای قرار گرفته است. گزینه هایی که فدراسیون والیبال نسبت به سایر مربیان خارجی نسبت به آنها نظر مساعدتری دارد، بلانگینی و پیاتزا هستند. مربیانی که در صورت توافق با فدراسیون والیبال تنها دو هفته مانده به لیگ ملت ها می توانند مدیریت تیم ایران را بر عهده بگیرند و در این مدت هیچ کار فنی با این تیم نمی توان انجام داد و بازیکنان فقط نیاز به آمادگی ذهنی دارند که این امر کاملاً مشخص است و با توجه به سابقه و محبوبیتی که در بین بازیکنان دارند، می توانند بهتر از مربیان خارجی کار کنند. در ادامه ماجرای حضور آلسنو در ایران نشان داد که مربیان خارجی هر چقدر هم که رزومه هایشان پر رنگ باشد، نمی توانند در کوتاه مدت کار خاصی انجام دهند.

همچنین مارو از نظر وجهه بین المللی دست کمی از مربیان بزرگ جهان ندارد و شخصیت کاریزماتیک او می تواند برای والیبال ایران مفید باشد و بر همین اساس است که فدراسیون جهانی از معرو به عنوان اسطوره زنده نام برده است. از جهان. از سوی دیگر در صورت انتخاب نهایی وی به عنوان سرمربی تیم ملی، تمامی دستیاران وی خارجی بوده و مربیان مطرحی نیز در تیم او حضور خواهند داشت.

با توجه به این شرایط به نظر می رسد فدراسیون والیبال در تصمیم گیری نهایی خود برای انتخاب سرمربی تیم ملی همه این موارد را مد نظر قرار دهد. پروژه ای که پرمخاطره ترین و بزرگ ترین تصمیم تاریخ والیبال ایران به حساب می آید و شاید نتیجه آن این باشد که تیم ملی سال ها نگران هدایت خود نباشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.