افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
4

اسمارتک نیوز » ساخت شهرهای جدید خلیج فارس و مکران

  • کد خبر : 195295
اسمارتک نیوز » ساخت شهرهای جدید خلیج فارس و مکران

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز، استاندار هرمزگان با تشریح جزئیات شکل گیری دو شهر جدید خلیج فارس و مکران مرکزی گفت: مطالعات مکان یابی و ساخت شهر جدید خلیج فارس انجام شده است. انجام شده است و موقعیت این شهر در محل اتصال خلیج فارس به دریای عمان است. وی تصریح کرد: رویکرد […]

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز، استاندار هرمزگان با تشریح جزئیات شکل گیری دو شهر جدید خلیج فارس و مکران مرکزی گفت: مطالعات مکان یابی و ساخت شهر جدید خلیج فارس انجام شده است. انجام شده است و موقعیت این شهر در محل اتصال خلیج فارس به دریای عمان است.

وی تصریح کرد: رویکرد ایجاد شهرهای جدید به ویژه در منطقه مکران مطابق با سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب است به گونه ای که از پتانسیل ها و توانمندی های این مناطق استفاده شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: مصوبات لازم برای ایجاد این شهر جدید از مراجع ذیصلاح و رایزنی های لازم از نهادهای مرتبط از جمله محیط زیست، پدافند غیرعامل، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است. . توسعه، وزارت منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی و مصوبات شوراها به زودی صادر می شود. این مصوبه به اطلاع اداره شهرسازی و معماری ایران خواهد رسید.

دوستی افزود: شهر جدید خلیج فارس در 18 هزار هکتار با چشم انداز اقتصادی و رویکردهای زیست محیطی، گردشگری و اقتصادی ایجاد می شود. حدود 2000 هکتار از این اراضی به مناطق مسکونی اختصاص داده می شود و مابقی شهر برای ایجاد درآمد سرانه و همچنین برای ایجاد 4 نوع حمل و نقل ریلی، جاده ای، هوایی و بندری استفاده می شود. ایجاد مناطق گردشگری و محیطی و سایر صنایع مورد نیاز.

وی گفت: پیش بینی می شود بین 100 تا 150 هزار نفر در شهر جدید خلیج فارس با محوریت گردشگری اسکان پیدا کنند. هدف ساخت این شهرهای جدید با حمایت بخش خصوصی برای تسریع در ساخت آنها است.

استاندار هرمزگان درباره افق زمانی امکان زندگی در این شهرها گفت: هدف اولیه ساخت زیرساخت های اصلی این شهر جدید در 5 سال آینده و در نهایت در 10 سال آینده شهر جدید ال است. Golfo Pérsico با یک چشم انداز استراتژیک ساخته خواهد شد که در طراحی و مطالعات ما به آن دست یافته ایم.

وی مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در ساخت شهرهای جدید خلیج فارس و مکران مرکزی را ارزیابی کرد و گفت: در ابلاغیه رئیس جمهور و در ابلاغ رهبر انقلاب بر استفاده از این مهم تاکید شده است. دریا. سیاست‌های مبتنی بر سیاست، به طوری که هم بخش خصوصی ملی و هم بخش خصوصی بین‌المللی حتی فعالانه در بخش مشاوره در ساخت این شهرهای جدید مشارکت می‌کنند.

دوستی درباره شهر جدید در مرکز مکران نیز گفت: این شهر در زمینی به مساحت 23 هزار هکتار و با محدودیت جمعیتی 200 هزار نفر با کارکردهای زیست محیطی، گردشگری، پزشکی- بهداشتی و ورزشی ایجاد می شود.

وی با یادآوری اینکه استان های جنوبی به دلیل کمبود اشتغال و همچنین داشتن اقتصاد ضعیف اقدام به اعزام مهاجر می کردند، ابراز امیدواری کرد با آموزش های لازم، اشتغال نیروهای بومی در مشاغلی که در این دو شهر جدید ایجاد می شود، فضاسازی شود. برای رفع مشکلات و مشکلات ارائه خواهد شد. حاشیه نشینی و عدم اشتغال این قشر از جمعیت منطقه جنوب ایران باید برطرف شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.