افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » راهکارهایی برای تبدیل دویدن به عادتی خوشایند

  • کد خبر : 192784
اسمارتک نیوز » راهکارهایی برای تبدیل دویدن به عادتی خوشایند

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، دویدن را می توان یک مهارت تقریباً ذاتی دانست، اما برای بسیاری از ورزشکاران تازه کار، در ابتدا تغییر به دویدن بسیار دشوار است. استفان کیسلف، قهرمان دو دوره ماراتن روسیه، به شما می گوید که چگونه دویدن را بخشی از زندگی خود کنید. چگونه عاشق دویدن باشیم؟ فکر […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، دویدن را می توان یک مهارت تقریباً ذاتی دانست، اما برای بسیاری از ورزشکاران تازه کار، در ابتدا تغییر به دویدن بسیار دشوار است. استفان کیسلف، قهرمان دو دوره ماراتن روسیه، به شما می گوید که چگونه دویدن را بخشی از زندگی خود کنید.

چگونه عاشق دویدن باشیم؟ فکر کنید چرا باید بدوید

شما می توانید اهداف دویدن داشته باشید. در مرحله اول می توانید هدف خود را برای دویدن حداقل نیم ساعت بدون استراحت تعیین کنید. برای رسیدن به این هدف می توانید با تمریناتی شروع کنید که با یک یا دو دقیقه دویدن شروع می شود و به تدریج بر مقدار آن افزوده می شود یا حتی با پیاده روی تند شروع می شود. زمانی که پیشرفت قابل توجهی حاصل شود، زمان اجرا را می توان افزایش داد. “15 دقیقه بدو – یک دقیقه پیاده روی” یک گرایش خوب برای افرادی است که می خواهند دویدن را بخشی از زندگی روزمره خود کنند و تازه شروع به کار کرده اند.

اهداف دیگر را می توان بر اساس خواسته ها و جاه طلبی های شغلی شما تعیین کرد. زمانی که انسان به موفقیت های خاصی می رسد انگیزه بیشتری پیدا می کند و به رقابت با دوندگان و ثبت رکورد شخصی و ارتقای رکورد خود می اندیشد.

انگیزه خود را احساس کنید

برخی از افراد به دلیل اینکه می خواهند وزن کم کنند، تناسب اندام کنند یا به سادگی تناسب اندام خود را بهبود بخشند انگیزه دویدن دارند. برخی از افراد صبح هنگام پیاده روی به محل کار خود می دوند و با دیدن آنها انگیزه زیادی برای کار به شما می دهد.

هدف یا رویایی را تعیین کنید که برای رسیدن به آن تلاش می کنید. البته شدت تمرین باید به تدریج افزایش یابد. اما دائماً به خود یادآوری کنید که چرا می دوید و اجازه دهید تغییراتی که در خود می بینید الهام بخش دویدن شما باشد.

تجهیزات خوب بخر

کفش های کتانی باکیفیت با تناسب راحت دویدن را آسان تر و ایمن تر می کند. علاوه بر این، می توانید لوازم جانبی مختلفی را خریداری کنید: یک بند، یک کوله پشتی جمع و جور و یک بطری آب نیز می تواند موثر باشد.

دستگاه‌های هوشمند یا ساعت‌های هوشمند ضربان قلب شما را کنترل می‌کنند، قدم‌ها، کالری‌های سوزانده شده و مسافت طی شده را می‌شمارند، به شما کمک می‌کنند توانایی‌های بدنتان را بهتر بشناسید و تمرین‌هایتان را موثرتر کنند. داشتن چنین برنامه ای می تواند انگیزه شما را افزایش دهد.

وقتی با برنامه و سرعت شروع به دویدن می کنید، دیگر دویدن را به عنوان یک سرگرمی گذرا نمی بینید، بلکه به عنوان یک سبک زندگی جدی نگاه می کنید.

کار خود را با لذت ترکیب کنید

برای تنوع بخشیدن به تمرینات خود و بهره مندی از مزایای بیشتر، می توانید در طول این فرآیند به موسیقی یا پادکست گوش دهید یا زبان های جدید یاد بگیرید. بنابراین یک عادت سرگرم کننده جدید ظاهر می شود و شما می خواهید بیشتر بدوید. گزینه دیگر انتخاب مسیرهای جالب برای دویدن و شناخت بهتر شهری است که در آن زندگی می کنید. پس از آن قطعا از دویدن لذت خواهید برد.

افراد همفکر را پیدا کنید

مردم موجودات اجتماعی هستند و گاهی اوقات وقتی با افرادی همفکر با هدف مشترک درگیر می شویم، باور موفقیت ما آسانتر است. دویدن منظم در یک گروه یا تنها با یک نفر یک راه اثبات شده و موثر برای ایجاد انگیزه در خود برای دستیابی به دستاوردهای جدید و توقف نکردن تمرین است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.