افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » دایی در بین 5 اسطوره جام ملت های آسیا حضور دارد

  • کد خبر : 165427
اسمارتک نیوز » دایی در بین 5 اسطوره جام ملت های آسیا حضور دارد

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز به نقل از AFC، جام ملت های آسیا به زودی وارد هجدهمین دوره خود در قطر می شود. این رقابت ها زمینه مساعدی را برای بسیاری از بازیکنان فراهم کرده تا نام خود را در تاریخ فوتبال آسیا بنویسند. در طول تاریخ 67 ساله این مسابقات، اسطوره هایی بودند […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز به نقل از AFC، جام ملت های آسیا به زودی وارد هجدهمین دوره خود در قطر می شود. این رقابت ها زمینه مساعدی را برای بسیاری از بازیکنان فراهم کرده تا نام خود را در تاریخ فوتبال آسیا بنویسند. در طول تاریخ 67 ساله این مسابقات، اسطوره هایی بودند که می دانستند چگونه با درخشش خود را از سایر بازیکنان متمایز کنند.

علی دایی

علی دایی با کار خود در قاره برای تیم ملی تخیل نسلی از هواداران ایرانی را به خود جلب کرد. در اوایل سال 1996، علی دایی 27 ساله تنها 7 گل برای ایران به ثمر رسانده بود، اما مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا 1996 او را تبدیل به مهاجمی کرد که یک دهه بعد با رکورد 109 گل داخلی کفش هایش را آویخت و به فوتبالش پایان داد. حرفه.

دای مرحله مقدماتی را با 12 گل به پایان رساند و سپس در هر سه بازی مرحله گروهی گلزنی کرد. اوج درخشش او در مرحله یک چهارم نهایی بود که دایی بهترین عملکرد خود را مقابل کره نشان داد. ایران و کره در 24 دقیقه مانده به پایان بازی با گل اصلی ایران توسط دایی به تساوی 2-2 رسیدند. او سپس یکی از بهترین گل های جام ملت های آسیا را به ثمر رساند.

دایی در دقیقه 83 هت تریک کرد و با گل چهارم خود از روی پنالتی پیروزی 6 بر 2 ایران را رقم زد. تیم ملی در نیمه نهایی مغلوب عربستان شد.

اگرچه دایی در سال های 2000 و 2004 به عنوان کاپیتان کشورش در هر دوره 3 گل به ثمر رساند، اما بدون شک بهترین گلزن تاریخ جام ملت های آسیا با 14 گل ردپایی ماندگار در این رقابت ها به جای گذاشته است.

اسطوره های دیگر

شونسوکه ناکامورا – ژاپن

یونس محمود – عراق

صالح النعیمه – عربستان سعودی

تیم کیهیل – استرالیا

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.