افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » جمهوری داغستان به دنبال افزایش تجارت با ایران است

  • کد خبر : 193221
اسمارتک نیوز » جمهوری داغستان به دنبال افزایش تجارت با ایران است

به گزارش گروه بین الملل اسمارتک نیوز، «آندری یوریوویچ تانایف» روز پنجشنبه در رأس هیئت جمهوری داغستان فدراسیون روسیه در دیدار با مسئولان اقتصادی گیلان، استاندار و نظامیان و مسئولان نیروی انتظامی در دیدار با مقام معظم رهبری آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: چند ماه پیش با استاندار دیدار کردیم، مسئولانی از آستارا و […]

به گزارش گروه بین الملل اسمارتک نیوز، «آندری یوریوویچ تانایف» روز پنجشنبه در رأس هیئت جمهوری داغستان فدراسیون روسیه در دیدار با مسئولان اقتصادی گیلان، استاندار و نظامیان و مسئولان نیروی انتظامی در دیدار با مقام معظم رهبری آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: چند ماه پیش با استاندار دیدار کردیم، مسئولانی از آستارا و گیلان برای رفع مشکلات تجاری ایران و داغستان داشتیم که طی این تعاملات بسیاری از این مشکلات برطرف شده است. .

وي افزود: واقف هستيم كه حل مشكلات و موانع اقتصادي را نمي توان به سادگي و سريع انجام داد، اما اميد است در كوتاه ترين زمان ممكن اقدامات لازم براي رفع مشكلات رانندگان انجام شود.

نماینده دولت جمهوری داغستان در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: یکی از اشکال ارتباطی که بر آن تاکید داریم و می تواند در بهبود روابط اقتصادی و اجتماعی دو طرف موثر باشد حوزه فرهنگی و ورزشی است.

وی بیان کرد: به عنوان دو کشور دوست و همسایه می توانیم تبادلات فرهنگی و ورزشی خوبی داشته باشیم که این امر نیازمند اقدامات عملی تری در این زمینه است.

طنائف تصریح کرد: اعضای حاضر در این جلسه مدیران و مسئولان حمل و نقل جمهوری داغستان هستند و برای رفع مشکلات و ایجاد تعاملات بین دو کشور به ایران و بندر مرزی آستارا سفر کرده ایم.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات مبادلات تجاری با برگزاری جلسات منظم محقق می شود و پیش بینی می شود در آینده نیز این نشست های مبادلاتی تداوم داشته باشد.

نماینده جمهوری داغستان گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران برای تهیه و راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی کامیون های خارجی قابل تقدیر است و این امر می تواند از توقف بیش از حد کامیون ها در شهر جلوگیری کند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر انتظار می رود مسئولان گمرک و پایانه ها مدیریت بیشتری در خصوص صف های کامیون ها داشته باشند تا مشکلی بین رانندگان و مسئولان پایانه ها به وجود نیاید.

طنایف اعلام کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و داغستان نسبت به سال گذشته سه برابر شده است اما گاهی اوقات توقف های زیادی در ایران انجام می شود که رانندگان را با مشکل مواجه می کند.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در این نشست گفت: بسیاری از مسائلی که در سال های اخیر در این مرز به آن پرداخته ایم امروز برطرف شده و همچنان به دنبال حل همه مسائل مربوط به شهرستان آستارا هستیم.

محمدرضا شهاب زاده افزود: در 10 ماهه امسال 2803 کامیون بیش از 10 ماهه سال قبل از این مرز تردد کرده اند و قابل تامل است که در صورت تعامل و همکاری بیشتر با کشور همسایه جمهوری آذربایجان. ، و امکان ورود به اکثر کامیون های ما می تواند از توقف کامیون ها در شهر جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور آذربایجان روزانه اجازه ورود 220 کامیون را می دهد که اگر این محدودیت تردد از سمت آذربایجان برداشته شود یا حداقل به 400 تا 450 کامیون در روز برسد، توقف ها به 2 روز کاهش می یابد.

فرماندار شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: با هماهنگی مسئولان دو کشور در ماه های اخیر پل جدید و پایانه مرزی را به بهره برداری رساندیم و شاهد تردد کامیون ها در این مرز هستیم که باعث کاهش زمان شده است. برای توقف و انتظار در شهر آستارا.

وی تاکید کرد: در شهرستان آستارا سه مکان برای توقف و استراحت رانندگان در نظر گرفته شده است. اگر رانندگان کامیون های تجاری به این مکان ها بروند و در آنجا توقف کنند، دیگر شاهد مشکلی نخواهیم بود، زیرا عمده مشکلاتی که به وجود می آید به دلیل توافق خودروها است، خارج از مکان های تعیین شده هستیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با حدود 95 هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و در فاصله 173 کیلومتری رشت و در مجاورت استان اردبیل و جمهوری آذربایجان واقع شده است. این شهر دارای سه مرز دریایی، ریلی و جاده ای و فضایی مساعد برای تجارت در منطقه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.