افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
4

اسمارتک نیوز » تحریم نیم میلیون یورویی استقلال قطعی است!

  • کد خبر : 117372
اسمارتک نیوز » تحریم نیم میلیون یورویی استقلال قطعی است!

به گزارش اسمارتک نیوز، ماجرای رسید جعلی ارسالی از باشگاه استقلال به سانتا کلارا در مورد ستاره سابق آبی ها، باشگاه ایرانی را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. حالا با تایید باشگاه استقلال، آبی پوشان 500 هزار یورو جریمه شدند! محمد محبی یکی از بهترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بود. بازیکنی که به […]

به گزارش اسمارتک نیوز، ماجرای رسید جعلی ارسالی از باشگاه استقلال به سانتا کلارا در مورد ستاره سابق آبی ها، باشگاه ایرانی را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. حالا با تایید باشگاه استقلال، آبی پوشان 500 هزار یورو جریمه شدند!

محمد محبی یکی از بهترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بود. بازیکنی که به همراه مهدی قیدی خط حمله آبی ها را تشکیل دادند و نقش مهمی در موفقیت استقلال داشتند.

باشگاه استقلال که محبی را به صورت قرضی از سانتا کلارا به خدمت گرفته بود، در آبان ماه سال گذشته طبق توافق باید مبلغ 230 هزار دلار به این باشگاه پرتغالی پرداخت می کرد. طبق تفاهم نامه ای که طرفین هنگام امضای قرارداد امضا کرده بودند، در صورت تأخیر در پرداخت، Les Bleus موظف به متحمل شدن زیان شد.

سال گذشته باشگاه استقلال مبلغ 130 هزار دلار به باشگاه سانتا کلارا ارسال کرد که 90 هزار دلار آن به حساب باشگاه به اصطلاح پرتغالی واریز و 40 هزار دلار دیگر برگشت داده شد.

در ادامه باشگاه استقلال به دلیل مشکلات مالی نتوانست مابقی مبلغ را پرداخت کند و همین موضوع باعث شد باشگاه سانتا کلارا به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شکایت کند و درخواست غرامت کند.

باشگاه استقلال با رد این ادعا در دفاعیات خود نوشت که با توجه به تحریم های فعلی تهران، پول واریز شده برگشت داده شده است. دفاعیات باشگاه استقلال باعث شد تا فیفا شکایت سانتاکلارا را رد کند و آبی های پایتخت را از پرداخت غرامت معاف کند و اعلام کند که استقلال به دلیل پرداخت 90 هزار دلار تنها موظف به پرداخت مابقی مبلغ (140 هزار دلار) است.

پس از تصمیم فیفا، دوباره مطالبات سانتاکلارا پرداخت نشد و به همین دلیل این بار باشگاه پرتغالی به دادگاه عالی ورزش (TAS) شکایت کرد. پس از رسیدگی به این پرونده، دادگاه عالی ورزش اعلام کرد در پی رای فیفا و با توجه به عدم تمایل به پرداخت پول به محیبی از سوی باشگاه استقلال، آبی ها موظف به پرداخت 140 هزار دلار علاوه بر ضرر و زیان ناشی از آن هستند. تاخیر در پرداخت این مبلغ را نیز پرداخت نمایید.

گزارش روزنامه پرتغالی و هیاهوی بزرگ

روزنامه پرتغالی «رکورد» امروز می نویسد: باشگاه سانتا کلارای پرتغال 500 هزار یورو از استقلال دریافت می کند. پس از شکایت باشگاه پرتغالی به دادگاه عالی ورزش، مقرر شد باشگاه ایرانی این مبلغ را به سانتا کلارا پرداخت کند.

یکی از مدیران باشگاه استقلال با تایید و اعلام جریمه 500 هزار یورویی استقلال در پرونده محبی، این تصمیم قطعی است.

طبق اعلام قبلی باشگاه استقلال، در قرارداد قرضی محبی بند خرید دائمی به مبلغ 600 هزار یورو مشخص شده بود و بر اساس این بند، استقلال می توانست تا 31 می 2023 (10 اردیبهشت 2023) قرارداد را خریداری کند. خرداد ماه سال جاری. ) پس از واریز مبلغ توافقی و کتبی با ارسال مدارک لازم به سانتاکلارا نسبت به فعال سازی بند خرید دائمی محبی اقدام نمایید.

پلاگین تقلبی، نیش واقعی.

حال این سوال پیش می آید که چرا باشگاه پرتغالی با استقلال همکاری نکرد؟

در پاسخ به این سوال باید نوشت که همه چیز به ماجرای ماهی تقلبی برمی گردد که در 22 آگوست 1401 در دوره مدیریت قبلی باشگاه (مصطفی آجورلو) به مبلغی به باشگاه سانتا کلارا فرستاده شد. 230 هزار یورو؛ ماهی که بعداً مشخص شد تقلبی است، در خارج از کشور وجود نداشت!

در آن زمان این امور توسط معاونت اجرایی استقلال با هماهنگی معاونت مالی انجام می شد. چند ماه پس از ارسال فاکتور جعلی و با اخراج مدیریت قبلی، باشگاه سانتا کلارا با ارسال اخطاریه به باشگاه استقلال به دلیل عدم پرداخت، محمد محبی مجبور به بازگشت به این تیم پرتغالی شد.

پس از اخطار سانتاکلارا، علی فتح الله زاده، مدیرعامل وقت باشگاه استقلال که به تازگی سرپرستی باشگاه استقلال را برعهده گرفته بود، دستور پیگیری واحد بین الملل را صادر کرد و پس از استعلام از بانک، مشخص شد که «فیش ارسالی به باشگاه سانتاکلارا جعلی بود!”

همین موضوع باعث شد باشگاه سانتا کلارا وارد چالش با استقلالی ها شود و اجازه تمدید قرارداد محبی در پایان فصل را نداد.

همان روزها محیبی که اکنون در باشگاه روستوف روسیه توپ می زند در پیام خداحافظی خود خطاب به استقلالی ها به تقلبی بودن ماهی ای که مدیریت قبلی برای باشگاه سانتا کلارا فرستاده بود، اشاره کرد تا نشان دهد نقشی در این جدایی نداشته است. با این حال، او به عنوان یک بازیکن می تواند برای تیمی که به آن علاقه دارد بازی کند و مدیران باشگاه سانتا کلارا را تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.