افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » بیش از 6 میلیون خانه تحت پوشش فیبر نوری هستند

  • کد خبر : 197479
اسمارتک نیوز » بیش از 6 میلیون خانه تحت پوشش فیبر نوری هستند

به گزارش روز چهارشنبه گروه سیاسی اسمارتک نیوز، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد منازل تحت پوشش فیبر نوری از مرز 6 میلیون نفر گذشت، اظهار داشت: آخرین آمار مربوط به این موضوع بود. با گلستان که رئیس جمهور 5 افتتاح کرد. یک میلیون […]

به گزارش روز چهارشنبه گروه سیاسی اسمارتک نیوز، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد منازل تحت پوشش فیبر نوری از مرز 6 میلیون نفر گذشت، اظهار داشت: آخرین آمار مربوط به این موضوع بود. با گلستان که رئیس جمهور 5 افتتاح کرد. یک میلیون شد و در این 45 روز یک میلیون اضافه شد و پیش بینی می شود تا پایان سال یک میلیون دیگر اضافه شود.

وی افزود: یعنی این 6 میلیون خانه در سراسر کشور امکان دسترسی به سرعت چند صد گیگابیت بر ثانیه را پیدا کرده اند که باید درخواست کنند و اپراتور موظف است ظرف یک ماه این سرویس را به آنها ارائه دهد.

** بیش از 6 میلیون نفر بازی ایران و ژاپن را از تلویزیون تماشا کردند.

زارع پور گفت: تا یک سال و نیم گذشته زیرساخت های داخل کشور برای پذیرش میلیون ها کاربر آماده نبود و خدا را شکر در بازی ایران و ژاپن ترافیک داخل کشور از مرز 7 ترابیت در ثانیه عبور کرد.

وی افزود: این عدد در ابتدای دولت 2.1 بود که اکنون پیک مصرفی مردم در سکوهای داخلی شهرک بیش از سه برابر شده و البته میانگین کمی کمتر از این مقدار است. اوج مصرف نشان می دهد که زیرساخت های کشور برای چنین ترافیکی آماده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در خصوص پخش زنده، تمامی بسترها، پیام رسانی و شبکه های اجتماعی ملی و تلویزیون به صورت زنده پخش می شود. طبق آمار ارائه شده توسط دوستان مدیریت تلویزیون، بیش از 6 میلیون نفر فوتبال را از تلویزیون تماشا کردند و تقریباً 1.5 میلیون نفر به طور همزمان آن را تماشا کردند.

زارع پور ادامه داد: بیش از 30 درصد از این 7 ترابیت بر ثانیه مربوط به تلویزیون بوده که اتفاق بسیار بزرگ و مهمی است که نشان می دهد هر دو بستر جان گرفته اند و می توانند زیرساخت های ارتباطی و ترافیک کشور را تولید و مدیریت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.