افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » ایران-قطر/ با پشت سر گذاشتن میزبان به تاریخ سازی ادامه دهید

  • کد خبر : 196494
اسمارتک نیوز » ایران-قطر/ با پشت سر گذاشتن میزبان به تاریخ سازی ادامه دهید

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم ملی فوتبال ایران با صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا باید خود را برای رویارویی با قطر میزبان این مسابقات آماده کند و این دیدار حساس و مهم انجام شود. روز چهارشنبه در راه فینال مسابقات برگزار شد. این دیدار از ساعت 18:30 روز چهارشنبه […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم ملی فوتبال ایران با صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا باید خود را برای رویارویی با قطر میزبان این مسابقات آماده کند و این دیدار حساس و مهم انجام شود. روز چهارشنبه در راه فینال مسابقات برگزار شد. این دیدار از ساعت 18:30 روز چهارشنبه در ورزشگاه الثمامه برگزار می شود و دو تیم برای صعود به فینال به مصاف هم می روند.

راه رسیدن به نیمه نهایی

ایران در دو دیدار دشوار موفق شد سوریه را در ضربات پنالتی شکست دهد و سپس از سد ژاپن بگذرد. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی مقابل قطر میزبان این رقابت ها شکست خورد. ایران در صورت پیروزی در روز چهارشنبه به اولین فینال جام ملت های آسیا از سال 1976 می رسد و هر بار که ایران به فینال رسیده است توانسته قهرمان شود. اما تیم ملی در 6 بازی اخیر خود در نیمه نهایی جام ملت ها شکست خورده است.

با این حال قطر با برتری مقابل ازبکستان قهرمان دوره قبل در این دیدار حاضر شد و اگر چهارشنبه شب ایران را شکست دهد، می تواند سومین کشوری باشد که در قرن حاضر به دو فینال متوالی جام ملت های آسیا می رسد. قطر که در مرحله گروهی درهای خود را بسته نگه داشت، در دو دیدار مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی دروازه خود را باز کرد. آنابیس در 12 بازی متوالی در جام ملت های آسیا شکست نخورده است.

آمار مسابقه

در تاریخ دیدار دو تیم 26 بار با هم بازی کرده ایم که 10 بار آن بازی دوستانه بوده است. در مجموع ما 16 برد و 5 تساوی کسب کرده ایم و قطری ها فقط 3 بار پیروز شده اند و آخرین برد آنها 14 سال پیش بوده است. پسران ایرانزمین برای تاریخ سازی و رسیدن به جام قهرمانی تنها یک قدم تا فینال فاصله دارند. فردا شکست قطر دور از دسترس نخواهد بود تا زمانی که تیم ملی مانند نیمه دوم دیدار مقابل ژاپن عالی و با جان و دل بازی کند.

قطر قطعا در مستطیل سبز قویتر از ژاپن نیست اما به دلیل مقر بودنش شاید حریف خطرناک تری باشد! بیش از 14 سال از آخرین پیروزی قطر مقابل تیم ملی ایران می گذرد. این پیروزی به سال 2008 و مسابقات چهارجانبه به میزبانی قطر برمی گردد. قطر آن بازی را 3-2 برد. دو پیروزی دیگر قطر مربوط به سال های 1976 و 1980 است.

از 24 بازی دو تیم، 16 برد برای ایران و 3 برد برای قطر و 5 بازی با تساوی به پایان رسیده است. ایرانی ها 41 گل به قطری ها زدند و موفق شدند 16 بار مقابل قطر گلزنی کنند. این آمار نشان دهنده عملکرد خوب تیم ایران در دیدارهای رودررو است. اولین دیدار تاریخ هر دو تیم در 20 آذر 1396 در دوحه قطر و در چارچوب رقابت های جام ملت های آسیا برگزار شد.

تیم ملی در آن دیدار با گل های کریم باوی و فرشاد پیوس با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید. بهترین برد ایران مقابل قطر 6-1 در مسابقات فوتبال غرب آسیا در سال 2008 بود و بهترین برد قطر مقابل ایران برد 2-0 در سال 1998 در مقدماتی جام جهانی 1998 بود که مانع از صعود مستقیم ایران به جام جهانی شد. دو تیم در تاریخ جام ملت های آسیا دو بار به مصاف هم رفته اند که هم در مرحله گروهی و هم با قهرمانی ایران به پایان رسیده است. (دو به صفر در سال 1988)، (یک به صفر در سال 2015).

علی دایی با چهار گل و علیرضا واحدی نیکبخت با سه گل بهترین گلزنان ایران در دیدار دو تیم و محمد سالم الانزی، ولید حمزه و مجید حسن بهترین گلزنان قطر در تقابل با تیم ملی هستند. . هر کدام با دو گل با توجه به رکورد خوب ایران و 14 سال بدون باخت مقابل قطر، حالا باید دید این مدت طولانی ادامه پیدا می کند یا شکسته می شود.

داور کویتی بازی

کنفدراسیون فوتبال آسیا احمد العلی داور کویتی را برای قضاوت این دیدار برگزید. در این بازی عبدالهادی العنزی (کویت) و محمد زیرول بن خلیلتان (مالزی) کمک های العلی را برعهده دارند. این داور کویتی در جام ملت های آسیا امسال علاوه بر دیدار ژاپن و بحرین، سه دیدار امارات و فلسطین، قرقیزستان و عمان را قضاوت کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.