افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
4

اسمارتک نیوز » ایران به یک بازیکن فعال در جهان تبدیل شده است

  • کد خبر : 200003
اسمارتک نیوز » ایران به یک بازیکن فعال در جهان تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی اسمارتک نیوز ، مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعدازظهر جمعه بیستم دی ماه برگزار شد. بهمن 1402 با سه استقبال از حضور صدها نفر از مقامات و شخصیت های عالی رتبه جهان سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و رسانه […]

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی اسمارتک نیوز ، مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعدازظهر جمعه بیستم دی ماه برگزار شد. بهمن 1402 با سه استقبال از حضور صدها نفر از مقامات و شخصیت های عالی رتبه جهان سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و رسانه ای تاجیکستان، سفرا، دیپلمات های سفارتخانه ها و روسای سازمان های منطقه ای و بین المللی و جمعی از ایرانیان. که آنها در سفارت زندگی می کنند. .

در ابتدای این مراسم که دلیر جمعه وزیر انرژی و منابع آب جمهوری تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه حضور داشت، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان نواخته شد. سپس علیرضا حقیقیان سفیر کشورمان ضمن خیرمقدم به میهمانان، در خصوص انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن در عرصه های مختلف، رویکردهای سیاست خارجی کشورمان و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی و همچنین روابط دوجانبه دو کشور سخنرانی کرد. از ایران و تاجیکستان

در این مراسم علاوه بر سخنرانی، نماهنگ هایی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های سیاست خارجی، علم و فناوری، دفاع، صنعت، کشاورزی و جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ایران پخش شد.

در این مراسم علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حضور مدعوین گفت: 45 سال پیش در دوران نظام دوقطبی رهبری ملت سرافراز ایران به دست بزرگ مرد تاریخ بود. انسانیت امام خمینی (ره) و با شعار استقلال – آزادی – جمهوری اسلامی، رژیم طاغوت وابسته به غرب حاکم بر ایران را سرنگون کرد و حق تعیین سرنوشت خود را به دست آورد و پس از آن نظام استکباری شرق و غرب با انواع توطئه ها و توطئه ها از جمله استفاده از گروه های تروریستی مزدور و کودتا، تحمیل 8 سال جنگ و اعمال چندین تحریم ظالمانه سعی در جلوگیری از دستیابی مردم ایران به اهداف خود داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مردم غیور و مقاوم ایران با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری با تکیه بر توان و استعداد و توان داخلی خود علیرغم وجود تحریم های ظالمانه توانستند قله ها را به دست آورند. پیشرفت و دستیابی به دستاوردهای بسیاری در مسیر خودکفایی، دستیابی به فناوری های نوین و انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه های علمی، صنعتی و دفاعی.

حقیقیان با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه علم و فناوری تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت بیش از 7500 شرکت دانش بنیان در اکوسیستم فناورانه و نوآوری ایران منجر به عرضه بیش از 18 هزار محصول فناوری در حوزه های مختلف فناوری شده است. زمینه هایی از جمله مواد شیمیایی، الکترونیک، تجهیزات صنعتی پیشرفته، فناوری اطلاعات، دارو و غذا.

همچنین در حوزه فناوری فوق پیشرفته فضایی با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر سیمرغ ایرانی به فضای بیکران، ایران به هشتمین کشور برتر دنیا در این زمینه دست یافته است. ماهواره پرتاب سیمرغ اخیرا در جدیدترین پرتاب خود برای اولین بار موفق شد چندین ماهواره را با حداقل ارتفاع 450 کیلومتر و حداکثر ارتفاع 1100 کیلومتر در مدار قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایران صاحب یکی از کهن ترین تمدن های بشری در تاریخ است، تصریح کرد: به همین دلیل ظرفیت های بسیار بالایی برای رشد و گسترش گردشگری دارد و بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران است. در میان ده کشور دارای بیشترین جاذبه های تاریخی، تاریخی است و از نظر جاذبه های طبیعی در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

سفیر کشورمان در بخشی دیگر از سخنان خود به تبیین نقش و جایگاه زن ایرانی پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های دینی و ارزش های تمدنی خود، به جایگاه والای زن معتقد بوده و همواره بر حفظ آن تاکید داشته است. عزت و کرامت. در حال حاضر زنان ایرانی فعالانه و آزادانه در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی، ورزشی و هنری ایفای نقش می کنند. 55 درصد دانشجویان، 40 درصد دکترها و 33 درصد اساتید دانشگاه های ایران زن هستند. سال گذشته سهم زنان ایرانی در حوزه ثبت اختراعات بین المللی از 16 درصد به 21 درصد افزایش یافته است.

حقیقیان در ادامه تصریح کرد: در چارچوب رویکرد مستقل به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و همچنین استفاده هوشمندانه از تحولات نظام جهانی، ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای به قدرتی فعال، مستقل و تأثیرگذار تبدیل شده است. جمهوری اسلامی ایران خواستار برقراری روابط متوازن و متناسب سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با همه کشورها بویژه همسایگان و کشورهای همسایه است و بر تنش زدایی و امنیت جمعی در منطقه، حل بحران های منطقه ای و مبارزه با اقدامات تروریستی تاکید دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.