افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » از ساخت فرودگاه تا مجموعه ورزشی

  • کد خبر : 122418
اسمارتک نیوز » از ساخت فرودگاه تا مجموعه ورزشی

وزیر اقتصاد عملیاتی ترین فاز ده ساله تعاملات ایران و چین را در سفر معاون اول رئیس جمهور کلید زد و دستاوردهای این سفر را تشریح کرد. خاندوزی در تشریح اقدامات و دستاوردهای سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور گفت: در سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور، مهمترین موضوع پیگیری پروژه هایی بود […]

وزیر اقتصاد عملیاتی ترین فاز ده ساله تعاملات ایران و چین را در سفر معاون اول رئیس جمهور کلید زد و دستاوردهای این سفر را تشریح کرد.

خاندوزی در تشریح اقدامات و دستاوردهای سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور گفت: در سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور، مهمترین موضوع پیگیری پروژه هایی بود که پس از سفر آیت الله رئیسی باید اجرا می شد. ” توافقات سطح بالا بین روسای جمهور دو کشور حاصل شده بود و باید اجرا می شد. اولین گام برای اجرای توافقات در تیرماه با برگزاری جلسه کمیسیون مشترک و گام دوم در سفر معاون اول رئیس جمهور به شانگهای برداشته شد.

عملیاتی ترین مرحله تعامل ده ساله ایران و چین در سفر معاون اول رئیس جمهور آغاز شد

وی ادامه داد: با توجه به حضور و تعداد وزارتخانه های اقتصادی در این سفر و برگزاری جلسات قبلی، نقاط اختلاف پروژه ها از قبل مشخص شد و طی این دو روز نقاط اختلاف برطرف شد. هم در بخش دولتی و هم در زمینه پروژه های بخش خصوصی به جمع بندی و تکمیل نهایی پروژه ها رسیده ایم.

وزیر اقتصاد گفت: امیدوارم با تحقق این پروژه ها در ماه های آینده شاهد اتفاقات ملموسی در بخش های اقتصادی باشیم. در این سفر عملیاتی ترین مرحله از تعامل ده ساله ایران و چین انجام شد: در دو هفته آینده مشخص می شود که در کدام فعالیت های صنعتی، معدنی، انرژی و خودروسازی، کدام شرکت چینی کلید خورده و در کدام پروژه کلید خورده است. کدام بخش ایرانی متاثر خواهد شد؟

پل زدن شکاف موازنه غیرنفتی ایران و چین، دستاورد سفر مخبر

وی با بیان اینکه رفع شکاف تراز غیرنفتی ایران و چین یکی از دستاوردهای سفر مخبر است، گفت: در گذشته محصولات انرژی به چین صادر می شد و محصولات صنعتی و تولیدی به کشور وارد می شد اما بر اساس توافقات و سرمایه گذاری ها، برای اولین بار کشور از فرصت صادرات به چین و سایر کشورهای منطقه با فناوری های به دست آمده توسط اقتصاد چین استفاده می کند و این امر قدرت اقتصادی را برای ایران به ارمغان می آورد.

ورود واگن های چینی به تهران برای تسهیل تردد مردم

خاندوزی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از دستاوردهای این سفر مربوط به پروژه هایی است که تاثیر اجتماعی بالایی دارند و بسیاری از نیازهای جمعی را برطرف می کنند، گفت: با توافقات و ورود اولین سری واگن های جدید و تعهد چین به ساخت و انتقال فناوری محقق شد. . سری بعدی واگن های داخل ایران زندگی، رفت و آمد و رفت و آمد را برای مردم آسان می کند.

توافق ایران و چین برای ساخت فرودگاه بین المللی

وی گفت: توافق مهم دیگر در حوزه فرودگاه های کشور بود که بر اساس آن فرودگاه بین المللی در مقیاسی بسیار بزرگتر از فرودگاه های موجود ساخته می شود.

ساخت مجموعه ورزشی برای میزبانی بازی های جهانی و آسیایی

خاندوزی تاکید کرد: قرارداد دیگر مجموعه ورزشی با استانداردهای جهانی است تا بازی های آسیایی و جهانی برگزار شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.