افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » آیا تیم ایران از سد ژاپن می گذرد؟

  • کد خبر : 193740
اسمارتک نیوز » آیا تیم ایران از سد ژاپن می گذرد؟

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن در یکی از مهم ترین دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2023 که در قطر در ورزشگاه التالمیه دوحه برگزار می شود به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 15:00. فردا شنبه 14 فوریه 1402. این رسانه عرب زبان در این […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن در یکی از مهم ترین دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2023 که در قطر در ورزشگاه التالمیه دوحه برگزار می شود به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 15:00. فردا شنبه 14 فوریه 1402.

این رسانه عرب زبان در این مطلب با اشاره به انتخاب عنوان «ژاپن مانع همیشگی ایران در جام ملت های آسیا» نوشت: تقابل ایران و ژاپن همواره یکی از برجسته ترین دیدارهای کلاسیک این مسابقات است. به ویژه اینکه دو تیم تاکنون 7 بار قهرمان جام ملت های آسیا شده اند. ژاپن چهار بار و ایران سه بار قهرمان این جام شدند.

بر اساس این اطلاعات، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال در این دیدار روی علیرضا بیرانوند (دروازه بان)، احسان حاج صفی و رامین رضاییان (حمایت کنندگان کناری)، مهدی قیدی و سردار آزمون در خط حمله تیمش حساب خواهد کرد. مقابل ژاپن .

ایران در این دیدار بدون کارت اصلی خود مهدی طارمی خواهد بود که در بازی جام ملت های آسیا 2023 مقابل سوریه کارت قرمز دریافت کرد.

از سوی دیگر سرمربی تیم فوتبال ژاپن عناصر تهاجمی برجسته ای مانند تاکومی مینامینو، کایتو ناکامورا، تاکوما آسانو، تاکفوسا کوبو و آیاسه اوئدا را در اختیار دارد که در جام ملت های آسیا فعلی 4 گل به ثمر رساندند.

ژاپن در ادوار مختلف جام ملت های آسیا مانع همیشگی تیم ملی فوتبال ایران بوده و فردا تنها یکی از این دو تیم باید به نیمه نهایی این مسابقات در دوحه راه یابد. ایران و ژاپن تاکنون چهار بار در جام ملت‌های آسیا به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ژاپن در دو بازی پیروز شده و دو بازی با تساوی به پایان رسیده است.

در اولین دیدار ایران و ژاپن در جام ملت های آسیا 1988 به میزبانی قطر به تساوی رسید. 4 سال بعد ژاپن در مسابقاتی که میزبانش بود ایران را با یک گل شکست داد.

در سال 2004 که جام ملت های آسیا در چین برگزار شد، این دو تیم در دور اول این رقابت ها به تساوی رسیدند. در آخرین دوره مسابقات که در امارات برگزار شد، تیم ژاپن در نیمه نهایی با 3 گل ایران را شکست داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.