افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » آتش بس نکنید، جنگ بزرگتری رخ خواهد داد

  • کد خبر : 119844
اسمارتک نیوز » آتش بس نکنید، جنگ بزرگتری رخ خواهد داد

روزنامه ایران: «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی به سؤالات «ایران» در روزهای پرتلاطم جنگ غزه پاسخ داد. وی جنگ غزه را جنگی منحصراً آمریکایی خواند و جمهوری اسلامی را تنها کشوری دانست که از همه توان خود برای جلوگیری از ادامه جنایات بی امان علیه مردم بی گناه غزه استفاده […]

روزنامه ایران: «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی به سؤالات «ایران» در روزهای پرتلاطم جنگ غزه پاسخ داد. وی جنگ غزه را جنگی منحصراً آمریکایی خواند و جمهوری اسلامی را تنها کشوری دانست که از همه توان خود برای جلوگیری از ادامه جنایات بی امان علیه مردم بی گناه غزه استفاده کرده است.

طوفان الاقصی یک شکست کامل برای تل آویو بود. چهره این رژیم را در مقابل این شکست چگونه ارزیابی می کنید؟
این عملیات نظامی در سال های پایانی جنگ با رژیم صهیونیستی یک رویداد تاریخی بود که ظرفیت پنهان اطلاعاتی و نظامی محور مقاومت را آشکار کرد و توانست با غافلگیری تل آویو، ضعف سیستم های اطلاعاتی و امنیتی آن را آشکار کند. در واقع تل آویو از سال 1973 متحمل چنین شکستی نشده بود. نوع حملات گسترده نظامی اسرائیل علیه غیرنظامیان و مردم بی گناه غزه نشان دهنده شکست سختی است که این رژیم پس از عملیات الاقصی متحمل شد و درصدد جبران اعتبار آن است. ضرر – زیان.
آخرین تحولات در این زمینه در نوار غزه را چگونه ارزیابی می کنید؟
جهان اکنون شاهد جنایت وحشتناک و بی سابقه ای در غزه است که حتی سیاستمداران غربی را شوکه کرده است و برخی از آنها پشت درهای بسته به آن اعتراف می کنند. به عنوان مثال میدان جبالیه که اخیرا بمباران شد کمتر از 1.5 کیلومتر مربع وسعت دارد اما رژیم صهیونیستی برای این منطقه کوچک از 6 بمب یک تنی استفاده کرد.
این رژیم تمام خطوط قرمز بشردوستانه و نظامی را زیر پا گذاشته است. این اقدامات با قطع برق، آب، سوخت و دارو بر جنایات انجام شده علیه مردم غزه می افزاید.
در نتیجه این جنگ تغییرات سریعی در عرصه دیپلماسی برای توقف جنگ توسط کشورهای منطقه رخ می دهد، این روند را چگونه می بینید؟
پس از شروع این جنگ، اکثر کشورهای منطقه در کنار فلسطین قرار گرفتند، اما این بدان معنا نیست که آنها امکان همگرایی عملگرایانه برای کمک به مردم بی دفاع غزه را دارند.
در حال حاضر، مردم و بیمارستان های غزه به دارو و سوخت نیاز دارند، حداقل خودروهایی که اجساد را حمل می کنند، برای انتقال اجساد به سوخت نیاز دارند. اما هیچ یک از کشورهای عربی علیرغم اینکه منبع تولید سوخت و انرژی هستند، امکان سوخت رسانی به غزه را نداشته اند. زیرا هنوز تصمیمات برخی از کشورهای جهان عرب مستقل از اراده بازیگران خارج از منطقه نیست.
این در حالی است که مسئله فلسطین یک استراتژی امنیتی برای اکثر کشورهای منطقه از جمله ایران، قطر، اردن، مصر و ترکیه است.
این جنگ اهمیت تصمیم گیری مستقل کشورهای منطقه را نشان داد. این استقلال رویه ای باعث محبوبیت جبهه مقاومت و سید حسن نصرالله شده است.
حزب الله لبنان به یک قدرت منطقه ای مستقل تبدیل شده است که هرگز از امکانات کشورهایی مانند قطر و امارات متحده عربی برخوردار نبود، بلکه موقعیت خود را با تصمیم گیری های سیاسی مستقل به دست آورد.
تماشاگران سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله از بسیاری از مسابقات فوتبال جام جهانی بیشتر بود. مقام ارزشمند سید حسن مرهون تصمیمات سیاسی و مقاومت تمام نشدنی اوست.

جمهوری اسلامی با همکاری قطر و ترکیه در حال اجرای طرح آتش بس فوری در غزه است. به نظر شما در شرایط کنونی که مقاومت ادامه وضعیت فعلی را غیرممکن دانسته و اعلام کرده است که در صورت تداوم شرایط، اسرائیل ممکن است با یک موقعیت غافلگیرکننده مواجه شود، آتش بس نزدیک است؟
جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منطقه بوده است که در سال های اخیر علیرغم جنگ دیپلماتیک و تحریم هایی که با غرب داشت از حمایت از جبهه مقاومت دست برنداشته است. ایران در سال‌های اخیر همواره حمایت‌کننده بوده است. وی در جنگ کنونی نوار غزه نیز بیشترین تلاش‌های دیپلماتیک را انجام داده و در حال حاضر بر توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس اصرار دارد، زیرا این جنگ علیه شهروندان است نه علیه مقاومت.
اگرچه جبهه مقاومت در شرایط خوبی است، اما به دلیل کشتار غیرنظامیان خواهان این آتش بس است. در غیر این صورت تا شکست و عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی به تلاش خود ادامه می داد. حتی سید حسن نصرالله در سخنرانی خود گفت که ما به خاطر مردم آتش بس می خواهیم پس یا باید جنگ متوقف شود یا جنگ تمام عیار در منطقه رخ می دهد.

دلایل شکست تلاش ها برای اجرای طرح آتش بس را در چه می دانید؟
تصمیم گیرنده اصلی در سناریوی جنگ غزه، آمریکاست که به اسرائیل چک سفید داده و به مقامات این رژیم اعلام کرده که اکنون زمان آتش بس نیست. در واقع مسئولیت تمام خون های ریخته شده بر روی زمین در غزه بر عهده ایالات متحده است و ایالات متحده اهداف نظامی جنگ را تعیین می کند.
«بایدن» از ابتدای جنگ عملاً گفته است که پیروزی اسرائیل در غزه برای حفظ امنیت ملی آمریکاست. چگونه امنیت ملی خود را با جنگ در اوکراین حفظ کرده است. بنابراین، این یک جنگ آمریکایی است. تمامی تسلیحاتی که اسرائیل برای حمله به مردم غزه استفاده می کند، آمریکایی است که بسیاری از آنها در روزهای اخیر وارد تل آویو شده است.
25000 تن مواد منفجره علیه غزه استفاده شد که معادل دو بمب اتمی در هیروشیما است، در حالی که وسعت این شهر 900 کیلومتر مربع بود اما وسعت غزه 360 کیلومتر مربع است. رویکردی که آمریکا در جنگ اخیر غزه در پیش گرفت، نفاق شعارهای حقوق بشری این کشور را نشان داد.
هزاران غیرنظامی، زن و کودک در جنگ اخیر شهید شده اند، در حالی که ایالات متحده با تمام تلاش ها برای آتش بس تا رسیدن به اهداف و منافع مورد نظر خود و شکست آن مخالف است. اما آنچه دولت آمریکا باید به آن توجه کند فرصت از دست رفته این کشور است.
«بایدن» و حزب دمکرات به دلیل حمایت کامل از جنایات اسرائیل به طور فزاینده ای محبوبیت خود را از دست داده اند و تأخیر در برقراری آتش بس از یک سو و از سوی دیگر وضعیت داخلی آنها را در صحنه سیاسی بی ثبات تر می کند. از سوی دیگر با جنگ از هر سو با جبهه مقاومت روبرو می شوند و نمی توانند از آن پیروز بیرون بیایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.