افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

اسرائیل نمی تواند شمالی ها را از طریق جنگ بازگرداند

  • کد خبر : 379920
اسرائیل نمی تواند شمالی ها را از طریق جنگ بازگرداند

آفتاب نیوز: «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا یکشنبه شب در اظهارات خود از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی با ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان حمایت کرد و گفت: حملات هوایی اخیر اسرائیل که منجر به کشته شدن سید حسن نصرالله شد برای جهان خوب است. وی در ادامه گفت و گو […]

آفتاب نیوز:

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا یکشنبه شب در اظهارات خود از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی با ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان حمایت کرد و گفت: حملات هوایی اخیر اسرائیل که منجر به کشته شدن سید حسن نصرالله شد برای جهان خوب است.

وی در ادامه گفت و گو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» با نادیده گرفتن اقدامات تنش آفرین رژیم صهیونیستی بر تمایل آمریکا به عنوان بزرگترین حامی این رژیم برای دستیابی به آتش بس در غرب آسیا تاکید کرد.

کربی نیز برخلاف تحلیل کارشناسان آمریکایی بر تخریب ساختار رهبری حزب الله تاکید کرد و گفت: تخریب ساختار رهبری حزب الله به نفع اسرائیل است. این موضوع به نفع کل منطقه و جهان است».

وی در ادامه با مخالفت با سخنان اولیه خود، تصریح کرد: حزب الله دوباره قدرت خود را به دست خواهد آورد و آمریکا به دقت تحولات را زیر نظر دارد تا ببیند چه کسی جایگزین نصرالله خواهد شد.

کربی در گفت‌وگوی جداگانه با شبکه آمریکایی «ای‌بی‌سی نیوز» نیز با اشاره به اظهارات اخیر مقامات ایرانی در خصوص خونریزی سیدمقاومت گفت: آمریکا باید برای مقابله با هرگونه واکنش احتمالی ایران آماده باشد. اظهارات اخیر مقامات این کشور حاکی از تلاش آنها برای انجام عملیات ویژه است.

وی افزود: ما به دقت تحولات را رصد می کنیم و اگر حزب الله، ایران یا سایر شبه نظامیان منطقه بخواهند علیه اسرائیل اقدامی انجام دهند، آمریکا باید برای مقابله با آن آماده باشد.

اظهارات کربی در حالی مطرح می شود که روز گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به شهادت دبیرکل حزب الله لبنان خواستار تقویت توان نظامی نیروهای آمریکایی در منطقه شد.

از سوی دیگر، کربی در پاسخ به سوال خبرنگار بی‌سی‌نیوز مبنی بر تماس مقامات آمریکایی با سران رژیم صهیونیستی و گفت‌وگوی آنها درباره «عواقب» اقدامات رژیم اشغالگر و خطرات ناشی از آن علیه نیروهای آمریکایی، گفت: اسرائیل می‌داند که اقداماتش می‌تواند نیروهای آمریکایی را هدف حمله قرار دهد.

وی افزود: در این راستا در حال رایزنی با آنها هستیم تا اقدامات بعدی را انجام دهیم.

کربی همچنین گفت: اسرائیل نمی تواند ساکنان شمال اسرائیل را با جنگی تمام عیار با ایران یا حزب الله به خانه هایشان بازگرداند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در پایان بار دیگر بر حمایت کشورش از حق ادعایی «دفاع از خود» رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: بین بایدن و نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) اختلافاتی وجود دارد. اما تعهد ما به حفظ امنیت اسرائیل و توانایی آن برای دفاع از خود تغییر ناپذیر است.

رژیم صهیونیستی جمعه شب در حمله به حومه جنوبی بیروت از بمب های آمریکایی استفاده کرد.

ارتش اسرائیل این بمب را با عنوان “Bunker Buster” معرفی کرده است که اشاره ای به بمب BLU-109 است که برای نفوذ به پناهگاه های سخت زیرزمینی طراحی و ساخته شده است.

ای بی سی نیوز با اشاره به اینکه بمب مورد استفاده در این حمله احتمالا توسط واشنگتن تامین شده است، گزارش داد: ایالات متحده قبلا از این بمب های عظیم 2000 پوندی، اغلب در کشورهایی مانند افغانستان، به عنوان راهی برای انهدام تونل های دشمن و مراکز فرماندهی زیرزمینی استفاده کرده است. . انجام داده است

استفاده از بمب های خوشه ای در مناطق شهری به طور چشمگیری خطر تلفات غیرنظامیان را افزایش می دهد، زیرا می تواند کل محله را به دهانه آتشفشانی تبدیل کند.

به طور جداگانه، از هفته گذشته، نیروی هوایی اسرائیل حملات مرگبار گسترده ای را در چندین منطقه از لبنان انجام داده است که صدها نفر را کشته و هزاران نفر را آواره کرده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی از حمله به چندین هزار نقطه خبر داده و به نظر می‌رسد در حمایت آمریکا قصد توقف حملات خود را ندارد. ناظران خاطرنشان می کنند که جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان از زمان جنگ دوم لبنان در سال 2006 بی سابقه بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.