افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

استفاده از هوش مصنوعی در دستور کار دولت قرار دارد

  • کد خبر : 205270
استفاده از هوش مصنوعی در دستور کار دولت قرار دارد

عیسی زارع پور روز جمعه در جمع دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سراسر کشور در اردوگاه سیدالشهدایی شهر آبعلی ضمن تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به جستجوی بیش از یک دهه مقام معظم رهبری برای تحقق شبکه ملی اطلاعات و تبیین روند اجرایی آن. این شبکه آن […]

عیسی زارع پور روز جمعه در جمع دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سراسر کشور در اردوگاه سیدالشهدایی شهر آبعلی ضمن تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به جستجوی بیش از یک دهه مقام معظم رهبری برای تحقق شبکه ملی اطلاعات و تبیین روند اجرایی آن. این شبکه آن را پروژه ای کلیدی و مهم برای کشور توصیف کرد.

وی گفت: شبکه ملی اطلاعات شبکه ای امن، سریع و با کیفیت است که خدمات متنوعی را به مردم ارائه می دهد و از اولویت های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

اجرای طرح فیبر نوری در 100 شهر پایان یافت

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و شرکت ها برای توسعه ارتباطات ثابت از یک سال و نیم پیش آغاز شده و در 100 شهر به اتمام رسیده است، گفت: نسل پنجم تلفن نیز بر روی این بستر در حال ساخت است. موبایل و بر روی این بستر تا امکان ارائه سرویسی با سرعت چند صد گیگابیت بر ثانیه وجود دارد و مطمئن هستم که توسعه ارتباطات در شهرهای کشور را در دهه های آینده تضمین می کند.

زارع پور با اشاره به اینکه بیش از 6 میلیون روکش فیبر نوری در سراسر کشور نصب شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه باید 20 میلیون روکش به 20 میلیون اتصال منازل و شرکت ها به فیبر نوری تبدیل شود.

وی به توسعه ظرفیت مراکز تبادل ترافیک داخلی در کشور اشاره کرد و گفت: در آخرین دیدار تیم ملی فوتبال رکورد ترافیک داخلی کشور به 7.5 ترابیت بر ثانیه رسید که بی سابقه بوده و 20 درصد این ترافیک است. ورود از طریق مراکز تبادل ترافیک در خارج از استان تهران انجام شد که در نوع خود یک رکورد جدید بود.

حمایت وزارت ارتباطات از پیام رسان های داخلی

وزیر ارتباطات راهبرد چند کشور در حوزه مدیریت فضای مجازی را برجسته کرد و افزود: اگر در آینده کشوری «دارایی دیجیتالی» بومی نداشته باشد، مستعمره دیجیتال و حتی اروپایی محسوب می شود. کشورها قوانین مربوط به مدیریت فضای سایبری را تصویب کرده اند و در حال حاضر در حال توسعه دارایی های دیجیتال و پلتفرم های بومی هستند.

زارع پور با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات از پیام رسان های بومی تصریح کرد: با تلاش متخصصان جوان کشور، فعالیت پیام رسان ها روزانه به بیش از 20 میلیون نفر و ماهانه به بیش از 40 میلیون نفر رسیده است و آرزوی ما این است که پیک های بومی به اندازه کیفیت هستند. بدانید که مردم با وجود پیام رسان های خارجی از پیام رسان های بومی استفاده می کنند.

وی گزارشی از دستاوردهای فضایی دولت سیزدهم ارائه کرد و افزود: در این دولت به اندازه 11 سال گذشته پرتاب ماهواره داشتیم که در این زمینه یک رکورد است و این پرتاب ها ادامه دارد.

عزم دولت سیزدهم استفاده حداکثری از ظرفیت هوش مصنوعی است

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالات دانشجویان حاضر در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه هوش مصنوعی با اشاره به مصوبه ریاست جمهوری برای تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی گفت: عزم دولت سیزدهم استفاده کامل از ظرفیت هوش مصنوعی کشور است و امیدواریم در آینده جزو 10 کشور برتر در این زمینه باشیم.

زارع پور در خصوص افزایش نرخ اینترنت، دوبرابر شدن هزینه اپراتورها از سال 1395 که آخرین بار افزایش نرخ ها بوده است، خاطرنشان کرد: مشکلات این اپراتورها به حدی رسیده است که در سال 1395 یک میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند. به یک چهارم این رقم رسید و دیگر ظرفیت سرمایه گذاری نداشتند.

وی در خصوص اتهاماتی که در خصوص گردش مالی فروش فیلترشکن در کشور مطرح شده است، افزود: از کسانی که ادعا می کنند فیلترشکن ها فیلترشکن می فروشند درخواست کرده ایم که مدارک خود را به قوه قضاییه ارائه کنند اما تاکنون چیزی ارائه نشده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: برخورد با مافیای ضدفیلتر فروشان بر عهده سازمان های امنیتی و قضایی است هر چند از نظر این سازمان ها خلاء قانونی برای این کسب و کار وجود دارد و با ورود دستگاه قضایی می توان آن را حل کرد. شورای اسلامی. / ایرنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.