افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

ارزش 6.6 میلیارد دلار صادرات جهانی فولاد ضد زنگ در سال 2022 کشورهای آسیایی پیشرو در صادرات

  • کد خبر : 142874
ارزش 6.6 میلیارد دلار صادرات جهانی فولاد ضد زنگ در سال 2022 کشورهای آسیایی پیشرو در صادرات

بازار؛ گروه صنعتی: فولاد ضد زنگ نوعی فولاد است که با افزودن عناصری مانند کروم و نیکل مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی را افزایش می دهد. این نوع فولاد به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد در بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی، دریایی، نفت و گاز، پزشکی […]

بازار؛ گروه صنعتی: فولاد ضد زنگ نوعی فولاد است که با افزودن عناصری مانند کروم و نیکل مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی را افزایش می دهد. این نوع فولاد به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد در بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی، دریایی، نفت و گاز، پزشکی و الکترونیک کاربرد دارد.

فروش جهانی صادرات فولاد ضد زنگ همه کشورها در سال 2022 بالغ بر 6.6 میلیارد دلار بوده است و بنابراین در مقایسه با سال 2018، ارزش صادرات فولاد ضد زنگ تقریباً 149 درصد افزایش یافته است.

به این ترتیب بازار جهانی فولاد ضد زنگ این یک بازار پویا است. بر اساس آمارهای جهانی منتشر شده است فروش جهانی صادرات فولاد ضد زنگ همه کشورها در سال 2022 بالغ بر 6.6 میلیارد دلار بوده است و به این ترتیب در مقایسه با سال 2018، ارزش صادرات فولاد ضد زنگ حدود 149 درصد افزایش یافته است. در همین حال، در سال 2021، ارزش صادرات فولاد ضد زنگ از 5.57 میلیارد دلار فراتر رفت.

پنج کشور برتر صادرکننده فولاد ضد زنگ در سال 2022

از سوی دیگر، طبق گزارش اخیر صادرات اصلی جهان منتشر کرده است که در زمینه صادرات فولاد ضد زنگ در سال 2022، «اندونزی، بریتانیا، سوئد، ایتالیا و آلمان» پنج کشور برتر هستند. این بدان معناست که کشورهای مذکور بیش از 84 درصد فولاد ضد زنگ صادراتی را از نظر ارزش صادراتی تولید کردند.

بر اساس این گزارش، اندونزی در زمینه ارزش صادرات فولاد ضد زنگ حدود 62 درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد و در سال 2022 بیش از 4 میلیارد دلار صادرات خواهد داشت. این در حالی است که بریتانیا 12 درصد و سوئد 5 درصد از این بازار را در اختیار دارند. همچنین ایتالیا و آلمان که از نظر ارزش صادرات در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند نیز سهمی معادل 3.1 و 3 درصد در بازار جهانی دارند.

ایران در سال 2022 رتبه 74 را در ارزش صادرات فولاد ضد زنگ خواهد داشت

لازم به ذکر است که پس از 5 کشور ذکر شده، کره جنوبی، اسپانیا، آمریکا، اتریش، بلژیک، تایوان، فرانسه، هند، کانادا و هلند در محدوده ارزش صادرات فولاد ضد زنگ زیر قرار دارند.

رتبه اول کشورهای آسیایی در صادرات فولاد ضد زنگ جهان

شایان ذکر است که ایران نیز در مدت زمان مذکور رتبه 74 را در ارزش صادرات فولاد ضد زنگ دارد. از سوی دیگر، از نقطه نظر قاره، صادرکنندگان آسیایی بالاترین ارزش صادرات فولاد ضد زنگ را در سال 2022 تعیین کرده اند و سهمی حدود دو سوم از بازار صادرات جهانی این فلز را به خود اختصاص داده اند.

صادرکنندگان اروپایی از نظر ارزش صادرات در رتبه دوم قرار دارند و سهم 30 درصدی دارند و پس از آن صادرکنندگان آمریکای شمالی و آمریکای لاتین قرار دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.