افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

اجازه ندهید گرافیتی مردم را بکشد – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 204941
اجازه ندهید گرافیتی مردم را بکشد – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

خبرگزاری مهر، گروه مجلات: هفته آخر بهمن در حالی گذشت که خبرهای خوب و بد از قاره آسیا به هم پیوند خوردند. قطر پس از میزبانی جام ملت های آسیا قهرمان این رقابت ها شد و کمی دورتر در فلسطین اشغالی حمله اسرائیل به رافا توجه رسانه ها را به خود جلب کرد؛ و این […]

خبرگزاری مهر، گروه مجلات: هفته آخر بهمن در حالی گذشت که خبرهای خوب و بد از قاره آسیا به هم پیوند خوردند. قطر پس از میزبانی جام ملت های آسیا قهرمان این رقابت ها شد و کمی دورتر در فلسطین اشغالی حمله اسرائیل به رافا توجه رسانه ها را به خود جلب کرد؛ و این همزمان با جشن مردم ایران از چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود. در گزارش آخر این هفته به تفصیل می پردازیم و این اخبار مهم و دیگر اخبار مهم را مرور می کنیم.

اسکان و قهرمانی!

21 بهمن ماه فینال جام ملت های آسیا به میزبانی قطر برگزار شد. این دیدار بین دو تیم “اردن” و “قطر” برگزار شد و در پایان قطر توانست با سه گل پنالتی حریف خود را 3 بر یک شکست دهد و عنوان “قهرمان آسیا” را در کشور خود به دست آورد. برای دومین بار متوالی آهسته از این زمان قطری ها علاوه بر قهرمانی، عناوین “بهترین” جام ملت های آسیا را نیز کسب کردند. برخی از کاربران و علاقمندان به مسابقات فوتبال معتقدند برخی از عناوین کسب شده توسط قطر برای سازمان این کشور بیگانه نیست.

“اکرم عفیف” با هشت گل به عنوان “آقای گل” و بهترین بازیکن و “مشال”. پرچ» بهترین دروازه بانان این مسابقات معرفی شدند. قطری که در جام جهانی حتی یک گل هم به ثمر نرسانده بود با قهرمانی در رده بندی جهانی توانست بیست پله صعود کند و اکنون در رده سی و هشتم قرار دارد.

درست است که تیم کشورمان نتوانست به فینال این رقابت ها راه پیدا کند. اما او دست خالی برنگشت و «علیرضا جهانبخش» کاندیدای بهترین هافبک آسیا و همچنین «علیرضا بیرانوند» و «پیام نجز» به ترتیب در رده های سوم و پنجم ارزشمندترین هافبک آسیا هستند. گل ها آنها در فوتبال آسیا ظاهر شدند.

جالب اینجاست که حالا بعد از پایان این رقابت ها احتمال همبازی شدن «اکرم عفیف» و «مهدی طارمی» در تیم «اینتر» وجود دارد. شایعاتی مبنی بر حضور طارمی در اینتر از حدود یک ماه پیش مطرح شد و این خبر در نهایت پس از پایان جام ملت ها توسط “نیکولا” اعلام شد. شکیرا» خبرنگار ورزشی ایتالیایی تایید کرد. از طرفی مجلهمیهنقطر اعلام کرد که پس از درخشش اکرم عفیف، مسئولان اینتر این بازیکن را برای تقویت خط حمله خود در نظر گرفته اند.

فوتبال ورزشی است که نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان نسبت به سایر رشته های ورزشی طرفداران بیشتری دارد و مردم اخبار و بازی های آن را دنبال می کنند. اما در ایران دیگر رشته های ما بسیار موفقتر از فوتبال بوده اند و استعدادهای زیادی در رشته های مختلف داشته ایم که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

در همان هفته که تمام توجهات معطوف به ناکامی ایران در صعود به فینال جام ملت ها و مشخص شدن قهرمان این دوره از مسابقات بود، ایران قهرمان تکواندو شد. در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در بخش بانوان با حضور 349 تکواندوکار از کشورهای مختلف که در سالن «خانه تکواندو» آغاز شد؛ ایران هفت مدال طلا و یک نقره کسب کرد.

“علی پاکدامن” نیز “” را شکست داد.آرون سیلاگی» نفر دوم رنکینگ جهانی در این رشته نایب قهرمان جام جهانی گرجستان شد.

«پراید» خودروی کم مصرف مرگ!

چندی پیش روزنامه «دنیای اختاز» اولین آمار فوتی های تصادفات رانندگی را منتشر کرد. گزارش ها حاکی از آن است که تعداد جدید کشته شدگان تصادفات رانندگی در مقایسه با 17000 نفر ده سال پیش، 2000 نفر افزایش یافته است. معاون رئیس جمهور تهران به دو نکته مهم درباره آمار جدید اشاره می کند. نکته اول اینکه اکثر کشته شدگان ساکن استان تهران هستند و دوم اینکه ۲۳ درصد از کشته شدگان تهران کسانی هستند که «پراید» را انتخاب کرده اند.

در میان این آمارهای مهم، «سید مصطفی بیا دیگهیکی از اعضای شورای اسلامی شهر گفت: بنزین باید گران شود تا مردم خودروهای کم مصرف را انتخاب کنند. به نظر می رسد این نماینده مجلس که یکی از مخالفان سرسخت واردات خودروهای خارجی به کشور است، پراید را یکی از خودروهای ملی کم مصرف می داند که مردم با گران شدن بنزین بیشترین انتخاب را خواهند داشت. واضح است که سطح ایمنی و کیفیت خودروهای ملی یکی از دلایل بالا بودن آمار فوتی در تصادفات رانندگی است. اما به دلیل شرایط معیشتی، نبود بازار رقابتی، انحصار خودروسازان داخلی و ممنوعیت شدید واردات خودرو، مردم حق انتخاب زیادی نداشته اند و نیازی به گرانی بنزین نیست.

    اجازه ندهید گرافیتی مردم را بکشد

غزه به پایان جنگ نیاز دارد نه اردوگاه های آوارگان

در هفته گذشته بار دیگر شاهد بارش اخبار از غزه و تحولات آن بودیم. عطش سیری ناپذیر اسرائیل برای کشتار فلسطینیان این بار به مصر رسیده است. همزمان احتمال حمله اسرائیل به شهر مرزی افزایش می یابدرافادر مصر که نزدیک به یک میلیون و نیم فلسطینی به اردوگاه های آن پناه برده اند و بیشترین جمعیت نوار غزه را در خود جای داده است، تدابیر امنیتی ارتش مصر در مرزها افزایش یافت.

در این شرایط بسیاری از سکوها از جمله آلمان اعلام کردند که هرگونه حمله اسرائیل به آن رافا باعث فاجعه انسانی خواهد شد. خبرگزاری بین المللی «رویترز» نیز به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید نوشت: در شرایط کنونی، اقدام نظامی در رافا ما از آن حمایت نمی کنیم.»

با وجود این گفتگوها، شبکه لبنانی «المیادین» قصد دارد 50 نقطه مختلف این شهر را بمباران کند. رافا رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از صد نفر بر اثر آن شهید شدند. علاوه بر این، ارتش اسرائیل در حمله به رافااو دو اسیر صهیونیست را آزاد کرد و یکی از سربازانش مجروح شد.

وضعیت غزه یک فاجعه انسانی است. “متیو مبشروی این مطلب را در گفت و گو با یکی از رسانه های ملی کشور بیان کرد. به عقیده وی: نباید به وضعیت غزه خیلی خوشبین باشیم، مردم غزه تحت فشار شدید و رنج هستند، خطر قحطی آنها را تهدید می کند و متاسفانه تاکنون راه حلی برای آنها اندیشیده نشده است.

    اجازه ندهید گرافیتی مردم را بکشد

شبکه 13 رژیم صهیونیستی گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن وزیر امنیت داخلی این رژیم از ارتش خواسته بود تا زنان و کودکان را در نزدیکی مرزهای غزه یا سرزمین های اشغالی تیراندازی کنند. رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا “بایدنوی همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی از کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در نوار غزه خبر داد. اسامه حمدان یکی از رهبران حماس نیز اظهار داشت: نتانیاهو بر ادامه نسل کشی در غزه اصرار دارد و آنچه مردم فلسطین به آن نیاز دارند پایان جنگ است نه ساخت کمپ آوارگان.

45 سال از انقلاب ایران خانم

انقلاب اسلامی ایران 45 ساله شد و روز یکشنبه این هفته جشن تولد در سراسر ایران برگزار شد. 45 سال پیش در 22 بهمن بود که مادر ما ایران از دست رژیم غارتگر رهایی یافت و با اینکه حدود نیم قرن از آن آزادی می گذرد، هنوز مردم سالگرد آن را جشن می گیرند.

جشن آزادی تنها به راهپیمایی های منظم در شهرهای بزرگ و کوچک کشور محدود نمی شود. امسال گروهی چهل و پنجمین سالگرد انقلاب را در کشمیر هند جشن گرفتند. گروهی از مردم کشور نیز دست به ابتکار زدند. به عنوان مثال اهالی روستای «اوچا چای» در استان «آذربایجان شرقی» این جشن را با راهپیمایی تراکتورسازی برگزار کردند. روستائیان از ایران امسال سنگ تمام گذاشتند و مردم روستای «ده رضایی» استان کرمان نیز با شترسواری به سبکی متفاوت در مراسم چهل و پنجمین سالگرد انقلاب شرکت کردند.

    اجازه ندهید گرافیتی مردم را بکشد

اجازه ندهید گرافیتی مردم را بکشد

بسترهای خدمات اینترنتی داخلی طی یک سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه بوده و بارها به حاشیه رفته اند. این بار چرخه ای به نام “دی جی کالا» بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران سقوط کرد.این شرکت تابستان امسال به دلیل پوشش نامناسب تعدادی از کارکنانش با تعطیلی دو دفتر خود مواجه شد که پس از مدتی با اعلام «سازش برای رعایت مفاد قانون اساسی» از این فروشگاه خارج شد. قوانین و مقررات.» اما این بار پس از انتشار تصاویری بر روی جام های گلی با مضامین طنز همراه با نام های مقدس، مورد انتقاد شدید کاربران و حتی چند معترض بر روی دیوارهای دفتر قرار گرفت. دیجی کالا شعارهای تند و انتقادی می نوشتند.

پس از مدتی پرونده قضایی برای این شرکت به دلیل انتشار مطالب توهین آمیز به مقدسات تشکیل شد. تا اینکه سرانجام دادستانی تهران علیه این شرکت اعلام جرم کرد. پس از جنجال رسانه ای که پیش آمد، در نهایت مسعود طباطبایی مدیرعامل این شرکت دی جی کالا روز یکشنبه 22 فوریه بازداشت شد. حمید محمدی، رئیس هیئت مدیره این شرکت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آقای طباطبایی به طور موقت آزاد شده و قرار است صبح روز دوشنبه در دادگاه حاضر شود.

اگرچه متأسفانه در حال حاضر بسیاری از صفحات مجازی یا «فروشگاه‌های آنلاین» این نوع دستگاه‌ها را به فروش می‌رسانند، اما به نظر می‌رسد برخی از پلتفرم‌های داخلی که بدون شک از پشتیبانی استفاده می‌کنند باید نسبت به فعالیت آن‌ها حساسیت بیشتری نشان دهند. از سوی دیگر دستگاه های مسئول باید اسامی شناخته شده را به طور دقیق و مؤثر کنترل کنند تا روی دیوارنویسی گروه های معترض در دفاتر این شرکت ها کار نشود. نکش.

این اولین باری نیست که پلتفرم های اینترنتی برای مسائلی از این دست به حاشیه رانده می شوند. به نظر می رسد دی جی کالا اولین شرکتی نیست که عمدا یا ناخواسته دست به چنین اقدامی زده و آخرین هم نخواهد بود، زیرا سازوکار مشخصی برای تدوین سیاست، تنظیم مقررات و نظارت مستمر بر این بسترها وجود ندارد. تغییر در روند ردیابی فروش در این پلتفرم ها موضوعی است که ضروری شده و حتی برای آن دیر شده است!

    اجازه ندهید گرافیتی مردم را بکشد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.